گزارش ویژه/ نگاهی به سکوت نکونام درقبال عملکرد مدیریت باشگاه و هلدینگ؛ بالاخره ماجرای مجوز مشروط درست است یا نه؟

گزارش ویژه/ نگاهی به سکوت نکونام درقبال عملکرد مدیریت باشگاه و هلدینگ؛ بالاخره ماجرای مجوز مشروط درست است یا نه؟

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام سرمربی فعلی استقلال، که فصل پیش، یک دوران جدید را با استقلال شروع کرد، در آستانه شروع یک فصل جدید است و حالا می شود با اطمینان می گفت که سرمربی استقلال کسی نیست که در مقابل سوءمدیریت‌ها و نابسامانی‌ها سکوت کند.

به گزارش فوتبالی، بعد از پایان لیگ بیست و سوم که با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال همراه بود جواد نکونام بخش زیادی از حامیانش در بین هواداران استقلال را از دست داد. هواداران استقلال هرگز از نوع بازی تیم‌شان راضی نبودند اما به خاطر صدرنشینی تا هفته‌های پایانی از نکونام حمایت می‌کردند. در نهایت هم از دست رفتن قهرمانی در کنار حذف استقلال از جام حذفی و از دست رفتن جام حذفی و سوپرجام به صورت اتوماتیک وار، منجر به از دست رفتن حمایت‌ها از نکونام شد.

حالا و پس از مشخص برخی واقعیت‌ها درباره فصل قبل، هواداران استقلال در فضای مجازی و حقیقی راحت‌تر از نکونام انتقاد می‌کنند. اما چیزی که باعث شده انتقادها از او به اوج برسد ماجرای جذب دو بازیکن بوسنیایی است که گفته می‌شود بدون اطلاع او استقلالی شده‌اند!

نکته عجیب اما در این میان سکوت سرمربی استقلال است. سایت روزنامه خبر ورزشی هم در این باره نوشته است: «سوالی که این روزها ذهن هواداران استقلال را به خود مشغول کرده این است که چرا سرمربی تیمشان در واکنش به عملکرد مدیران استقلال در نقل و انتقالات و وضعیت نابسامان باشگاه، روزه سکوت گرفته و هیچ نمی‌گوید. در این بین برخی در فضای مجازی، ادعای عجیب و خنده داری را مطرح می‌کنند. آنها شایعه کرده‌اند مجوز فعالیت جواد نکونام به این شرط صادر شده که مصاحبه نکند و دلیل سکوت سرمربی استقلال ممنوع المصاحبه بودن اوست!»

خبر ورزشی در ادامه نوشته است: «جالب اینجاست همان کسانی که تا همین چندماه پیش می‌گفتند موضوع مجوز فعالیت نداشتن جواد نکونام دروغ است و او ممنوع الفعالیت نیست، حالا می‌گویند به شرطی مجوز فعالیت سرمربی استقلال صادر شده که مصاحبه‌ای انجام ندهد. در کمال تعجب، تایید و تکذیب مشکل مجوز جواد نکونام برای آقایان هم منفعتی شده و هرجا به ضررشان باشد، مشکل مجوز کذب است و هرجا به نفع‌شان باشد، مشکل مجوز وجود داشته است!»

سکوت جواد نکونام برای هواداران استقلال بسیار عجیب و سوال برانگیز است و البته نکته مهم این است که شایعه خنده دار مجوز داشتن و نداشتن در روزهایی منتشر شده که اعتراض‌ها به سکوت نکونام در مورد جذب بازیکنان بوسنیایی و عملکرد باشگاه استقلال در نقل و انتقالات به اوج خود رسیده بود و بسیاری این سوال را دارند چرا سرمربی الان نگران جذب نشدن بازیکن با کیفیت و ملی پوش نیست؟ آیا استقلال فقط فصل قبل به بازیکن با کیفیت نیاز داشت؟ اینکه نکونام چرا سکوت کرده و حرفی در مورد شرایط باشگاه نمی‌کند، شاید بعدها مشخص شود اما اینکه بگویند او مجوزش را به شرط مصاحبه نکردن گرفته است، بیشتر به یک شوخی می‌ماند.

طبیعی است نکونام باید پاسخ بدهد آیا وسواسی که فصل قبل برای جذب بازیکن داشت را این فصل هم دارد یا نه و اگر دارد، چرا در سالی که تیمش باید در لیگ نخبگان آسیا شرکت کند و کمتر از دو ماه باید به میدان برود، صحبتی در مورد وضعیت نقل و انتقالات تیم نمی‌کند و نمی گوید آیا از جذب بازیکنان بوسنیایی راضی است یا نه!

البته قرار است نکونام در ترکیه، بازیکنان بوسنیایی را ببیند و پسند کند و کسی نمی داند اگر او بازیکنان بوسنیایی را پسند نکرد، تکلیف چه خواهد بود.

1359