تیم منتخب هفته 27؛ تاج آبی استقلال

تیم منتخب هفته 27؛ تاج آبی استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

 به گزارش فوتبالی، 2 برد 2 یک بیرون از خانه، معادله صدر جدول لیگ بیست و یکم را حل کردند و تاج را بر سر استقلال گذاشتند. پس شاید طبیعی باشد که این دو برنده یعنی استقلال و سپاهان، سهامداران اصلی تیم منتخب هفته لقب بگیرند. این هفته یک نکته ویژه عجیب هم داشت: انبوهی سوپرگل از ضربات حسین‌زاده و حردانی به دروازه فولاد تا هر 3 گل رد و بدل شده در اراک و البته زیباترین گل مردود! تاریخ لیگ برتر با ضربه ابراهیم‌زاده به دروازه تراکتور

* علیرضا حقیقی 

یک نمایش معرکه دیگر از دروازه‌بانی که بازهم یک تنه جلوی حملات نفت میزبان ایستاد و اجازه نداد دغدغه‌های سقوط تمام شود. از 7 ضربه داخل چارچوب نفت، حقیقی در مهار 6تا موفق بود و فقط برابر آخری کم آورد که تبدیل شد به گل مساوی. 

ذخیره: مس تیم بهتر و برتر زمین بازی با گل‌گهر بود ولی برنده نشد چون برابر محسن فروزان کم آورد هرچند او، گل بدی از تیموری خورد. 

* صالح حردانی 

بهترین دفاع راست حال حاضر فوتبال ایران و یک نمایش جذاب دیگر با پیراهن آبی. حردانی، پاس گل اول را داد و گل دوم را خودش به زیباترین شکل ممکن زد. شماره 2 جز این، بر سر هر توپی هم جنگید و کم نیاورد. 

ذخیره: پرسپولیس در نیم‌فصل دوم، یک جذابیت کامل داشت که کسی نبود جز رامین رضاییان با آن ارسال‌های خطرناک و فعال کردن سمت راست. 

* محمد نژادمهدی 

یک گل عالی و سپس عملکردی قابل قبول در فاز دفاعی بخصوص در قطع کردن پاس‌های نهایی مردان هجومی پرسپولیس. اینکه نویدکیا فقط به او بازی داد و ولسیانی و پورغاز را روی نیمکت نشاند یعنی نژادمهدی با بقیه فرق دارد. 

ذخیره: یا بازیکن اصلی است یا بازیکن تیم دوم؛ رافائل سیلوا هرگز اجازه نداد استقلال و مجیدی جای خالی مردان درخشان خط دفاع را حس کنند. 

* علی نعمتی 

3 گل زده در 4 بازی از سوی یک مدافع که همگی روی جایگیری درخشانش در ضربات ایستگاهی بود. نعمتی، تنها اسلحه خط دفاع پرسپولیس بود و یکی از معدود بازیکنان این تیم که نمره قبولی برابر سپاهان گرفت. 

ذخیره: آرمان قاسمی در پست جدید، نمره قبولی گرفت. او در مهار زوج ترسناک خط حمله تراکتور موفق بود و نمایش قابل قبولی داشت.  

* مسعود ابراهیم‌زاده 

چه گلی زد و چه نمایشی برابر تیم سابق داشت ولی حتی او هم حریف کمک داور نشد. ابراهیم‌زاده در تمام طول بازی، بارها خط طولی را رفت و برگشت و در هر دو فاز دفاعی و هجومی، نمره قبولی گرفت و فقی حیف که خامه روی کیکش را دزدیدند. 

ذخیره: شاید برای استقلال ساخته نشده باشد ولی میثم تیموری بازیکنی است که با وجود هیجانات زیادی و عجیب نوع بازی‌اش، برای هر تیمی قابل اعتنا و اتکاست. 

* امین پورعلی 

بخشی از امتیازات از دست رفته گل‌گهر مربوط است به بازی‌هایی که امین پورعلی جایی در ترکیب اصلی و زمین نداشت. هافبکی که آمار گلزنی خوبی دارد و نسبت به جغرافیای فوتبال ایران، فراتر از استاندارد دسته‌بندی می‌شود. 

ذخیره: اینکه چرا سپاهان قامت یک مدعی را نداشت، دلیلش را باید در نمایش محمد کریمی جستجو کرد. هافبکی که برابر پرسپولیس، خیلی دیر دوباره خودش شد. 

* سروش رفیعی 

می‌توان او را جزو معدود هافبک‌های فوتبال ایران دانست که هنوز نبوغ و هوش در کارهای‌شان دیده می‌شود. گلش به پرسپولیس شبیه گلی بود که فصل قبل به استقلال زد. پرسپولیس وقتی به سپاهان باخت که نتوانست جلوی رفیعی را بگیرد. 

ذخیره: اگر وقتش را در پیراهن استقلال تلف نمی‌کرد، از این روزهای درخشان بازی برابر مس بیشتر از همیشه برای فرشید باقری رقم می‌خورد؛ ضربه اش در صحنه گل، هوشمندانه بود. 

* محمود قائدرحمتی 

چه گلی زد و البته چه مانوری قبل از زدن ضربه آخر داشت. قائدرحمتی هافبک خوبی است با فصلی روی مدار استاندارد و چند نمایش درخشان مثل بازی این هفته برابر صنعت نفت. هافبکی که به درد هر تیمی می‌خورد. 

ذخیره: در مرکز زمین ذوب‌آهن، تارتار از 2 هافبک جوان استفاده می‌کند که می‌توانند امید آینده باشگاه باشند؛ سینا اسدبیگی یکی از آنهاست که برابر تراکتور، جزو بهترین‌ها بود. 

* امیرحسین حسین‌زاده 

ضربه اش که وارد دروازه گردان شد؟ یا کنترل بی‌نظیر بیرون پایش قبل از زدن ضربه نهایی؟ انتخاب با شماست! بازیکن محبوب فرهاد مجیدی در حساس‌ترین بازی فصل، دوباره ستاره شد و قفل دفاع فولاد را شکست. 

ذخیره: اگر فقط چند هفته زودتر، محمدرضا حسینی به این درجه از آمادگی می‌رسید سپاهان شاید کاندیدای قهرمانی هم می‌شد. 

* محمدجواد محمدی 

 شباهت ویژه‌ای به خود رضا عنایتی دارد بخصوص جایگیری‌هایش به هنگام زدن ضربات آزاد عباسیان. با همین هوش بالا بود که گل 3 امتیازی هوادار را به فجر زد و به خیلی‌ها نشان داد می‌توان از استقلال رفت و درخشید.

ذخیره: محمدامین اسدی از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و با گلی که وارد دروازه نساجی کرد، امیدهای نفت را برای بقا زنده نگه داشت. 

* معراج پورتقی 

درست مثل محمدی؛ استقلال را ترک کرد و در شهرخودرو، خودش را نشان داد. برابر پیکان، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و پاس گل داد. جز این، پورتقی در سمت راست و نبردهای هوایی هم در 21 دقیقه حضورش، نمایش بی‌نقصی داشت. 

ذخیره: اگر گل‌های او نبود، نساجی شاید کاندیدای سقوط هم می‌. کریم اسلامی فصل خوبی در تیم رنجور لیگ برتری‌اش داشت. 

* تیم هفته: استقلال 

بردن فولاد و اصولا تیم‌های جواد نکونام، اصلا کار راحتی نیست بخصوص اگر در اهواز باشد. ولی استقلال با یک نمایش استراتژیک، به خواسته ‌رسید و قهرمانی را هم جشن گرفت. آنها از موقعیت‌های‌شان، سوءاستفاده کردند: 2 ضربه داخل چارچوب و 2 گل. 

ذخیره: مس به تازگی روی دور افتاده و به روند بردن برگشته بود ولی گل‌گهر، برنده دربی کرمان شد چون فوت کوزه‌گری را خوب می‌دانست. 

* سرمربی هفته: محرم نویدکیا 

حالا او در همین 2 فصل سرمربی بودنش در لیگ برتر، حداقل یک بار هر رقیبی را شکست داده است. ریسک نویدکیا برای یک تیم تهاجمی کامل برابر پرسپولیس، جواب داد. حالا او و تیمش که مدت‌هاست نباخته‌اند، به نایب قهرمانی فکر می‌کنند. 

ذخیره: بردن تیم‌هایی که دغدغه سقوط دارند، کار سختی است. رضا عنایتی از هوادار در اولین فصل لیگ برتری بودنش، تیمی قابل احترام ساخته است. 

* بازیکن هفته: صالح حردانی 

نمایش او برابر تیم سابق، یک انتقام کامل بود. انتقام بازیکنی که طبق معمول، آینده استقلال را بازهم «از سمت راست» کرده است. حردانی تا آخرین ذره انرژی‌اش را مصرف کرد، گل ساخت و گل زد و معمار اصلی برد تیمش بود. 

ذخیره: این شاید بهترین دوران بازی این چند فصل اخیر علیرضا حقیقی باشد؛ دروازه‌بانی که هفته‌هاست تبدیل به لشکر تک‌نفره نساجی شده است.

1470