تیم منتخب هفته بیست و نهم؛ دوئل به راند آخر کشید

تیم منتخب هفته بیست و نهم؛ دوئل به راند آخر کشید

پایگاه خبری فوتبالی- دوئل سپاهان و پرسپولیس در صدر و مس کرمان و صنعت نفت در قعر، به هفته پایانی و راند آخر کشید. 

به گزارش فوتبالی، حالا دیگر آنها باید برگردند، چشم در چشم رقیب شوند و تیر نهایی را شلیک کنند. هفته بیست و نهم محلی بود برای وداع استقلال با قهرمانی، مس رفسنجان با سهمیه و نفت مسجدسلیمان با لیگ برتر. برد پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور باعث شد تیم منتخب هفته، محل حضور ستاره‌های این 4 تیم شود و تنها یک سهمیه به تیم دیگری برسد.

* پارسا جعفری

با او درون دروازه، ذوب‌آهن مزه کلین‌شیت های‌پیاپی را چشید. دروازه‌بانی که طی 355 دقیقه‌ای که در ترکیب اصلی بوده فقط یک بار آنهم از روی نقطه پنالتی تسلیم شده است. جعفری در آبادان، ستاره تمام‌عیار تیمش بود.

ذخیره: نیما میرزازاد از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و با یک واکنش درخشان و یک مهار پنالتی، خودش و توانایی‌هایش را یک بار دیگر نشان داد.

* رامین رضاییان

روی دستش بازیکن در سمت راست فوتبال ایران حالا حالاها نخواهد آمد. رضاییان همه‌کاره گل دوم سپاهان بود: خودش توپ را گرفت، جلو برد، پاس داد، دوباره صاحبش شد و آن را به زیر طاق فرستاد. گل سوم را پایه‌گذاری کرد و پاس گل چهارم را داد.

ذخیره: ملوان این فصل، مدافعی در سمت راست داشت به نام مجید عیدی. بازیکنی که مداوم روی خط طولی می‌رفت و برمی‌گشت و برای تیمش تاثیرگذار بود.

* محمدحسین مرادمند

یک بازگشت درخشان به ترکیب اصلی و سخت کردن کار رافائل سیلوا. مرادمند، تمامی توپ‌های اول را زد و گادوین منشا را به بند کشید و اجازه نداد ستاره هفته 28، این هفته کاری کند. استقلال با ضربه سر او، گل مساوی را خیلی زود زد و کارش را آسان کرد.

ذخیره: دو دفع توپ باعث شد محمد نژادمهدی تبدیل به مدافع اثرگذاری برای فولاد در ثبت تساوی بدون گل و سوغات یک امتیازی از زمین هوادار شود.

* آرش قادری

در غیاب هادی محمدی محروم، به ترکیب اصلی تراکتور برگشت و در نقش یک مدافع میانی بازی کرد. قادری اجازه کوچکترین خودنمایی به بازیکنان حریف نداد و خودش هم در دادن پاس کلیدی و هم در سرزنی روی ضربات ایستگاهی توانمند بود.

ذخیره: خیلی دیر به بازیکنی تبدیل شد که نفت نیاز داشت. عقیل کعبی برابر آلومینیوم، دو ضربه مهم را بلاک کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

* سعید صادقی

در بهترین و مهترین مقطع فصل به ترکیب اصلی پرسپولیس بعد از سپری کردن دوران مصدومیت برگشت و امضایش را در تبدیل شدن قرمزها به شانس اول قهرمانی گذاشت. گل سوم را به زیباترین شکل ممکن زد و پاس گل چهارم را هم داد.

ذخیره: حالا نام احمد شریعت‌زاده مدام در آبادان شنیده می‌شود. جوانی که هنوز کار دارد ولی ماندن صنعت نفت، وابستگی زیادی به نمایش او در یک‌سوم هجومی دارد.

* زبیر نیک‌نفس

بهترین نمایش زبیر نیک‌نفس با پیراهن استقلال حتی درخشان‌تر از فصل قبل که او، مرد ثابت خط میانی تیم رویایی مجیدی بود. نیک‌نفس در رفسنجان، جلوی خط دفاع تیمش را به خوبی پوشش داد و بارها با قطع توپ، مالکیت را تعویض کرد.

ذخیره: هافبکی که شوتش به تیر افقی خورد و پاس گل اول را داد، مهدی مهدی‌پور بود که داشت خودش و نامش از ذهن همه می‌رفت. 

* مهدی ترابی

مروارید اصلی خط میانی و هجوم پرسپولیس در سال 1402 کسی نبود جز مهدی ترابی. او، معمار اصلی حملات تیمش بود و مانورهایش با توپ، هر مدافعی را آزار می‌داد. ترابی برابر گل‌گهر، خودش همه کار کرد تا فشاری به بقیه نیاید.

ذخیره: بعد از مدتها یک محمود قائدرحمتیِ استاندارد در میانه زمین آلومینیوم دیده شد. او بدشانس بود که ضرباتش درست می‌رفت همان جایی که دروازه‌بان نفت، حضور داشت.

* امید نورافکن

سوال همیشگی لیگ 22 این بود که چرا امید نورافکن با این سطح از آمادگی و شعور فوتبالی، جایی در جام جهانی قطر نداشت؟ شماره 19 این هفته هم روی فرم بود و با شوت‌هایش، حسابی مظاهری را اذیت کرد و توانست دبل کند.

ذخیره: انتقادها وقتی به اوج رسید، وحید امیری تصمیم گرفت سکوت کند و با بازیهایش جواب بدهد. و حالا دهان همه منقدان بسته شده و کسی نمی‌تواند از او، هیچ ایرادی بگیرد.

* محمد قنبری

بارها در این فصل، چنین سناریویی تکرار شده: رقبا با مهار آلوز، واگنین و اسدی، ترمز تراکتور را می‌کشند ولی محمد قنبری هست که با مانورها و ضربات دیدنی‌اش، کار را تمام کند. برابر نساجی، ضربه قنبری را هیچ دروازه‌بانی نمی‌توانست مهار کند.

ذخیره: مثلث قدرت سپاهان با حضور فرشاد احمدزاده به مربع تبدیل می‌شود. این هفته، با نمایشی که او اجرا کرد، تمیروف از زمین بازی بیرون رفت و کار پیکان تمام شد.

* مهدی قایدی

آنچه او در صحنه گل دوم استقلال با بهترین خط دفاع فصل کرد، استثنایی بود. بعید است هنوز هم مدافع دوم مس بداند قایدی و توپ چطور از جلوی او عبور کردند. قایدی همچنان ستاره اول آبی‌هاست و از هر مدافعی می‌گذرد.

ذخیره: ارسال‌های حسن بیت‌سعید برابر ذوب‌آهن خیلی زود جواب داد ولی حیف که بازیکنان صنعت نفت، دیگر قدر پاس‌های شماره 7 را ندانستند.

* شعریار مغانلو

به ترکیب اصلی برگشت و با نمایشی درخشان، خودش را به صدر جدول گلزنان رساند. برابر پیکان، مغانلو طبق معمول با خراب کردن یک موقعیت گلزنی، کارش را شروع کرد ولی در ادامه، هم پنالتی‌اش را به تور رساند و هم ضربه سرش را.

ذخیره: ساختن گل سوم و پایه‌گذاری گل چهارم با آن پشت پای دیدنی؛ عیسی آل کثیر همچنان اثراتش را روی بردهای پرسپولیس می‌گذارد.

* تیم هفته: پرسپولیس

این درست که گل‌گهر با سعید الهویی، رمقی برای بازی و بردن ندارد ولی نمایش ویژه پرسپولیس هم خیلی زود مهمان را به گوشه رینگ برد. تلخی 1401 با بردهای پشت سر هم 1402 به فراموشی کامل سپرده شده‌اند.

ذخیره: زدن 5 گل به تیمی که هفته قبل به سختی برابر پرسپولیس شکست خورد یعنی سپاهان واقعا شایسته حضور در این کورس هست.

* سرمربی هفته: یحیی گل‌محمدی

تیمش وقتی تیم شد که گل‌محمدی دست از لجبازی برداشت و سروش رفیعی را وارد ترکیب اصلی‌اش کرد. تیمش وقتی تیم شد که گل‌محمدی فهمید، قهرمانی دست خودش است و کسی نیست که نخواهد پرسپولیس، قهرمان شود. و حالا او و تیمش به قهرمانی خیلی نزدیک هستند.

ذخیره: چند تغییر در ترکیب اصلی و نتیجه دادن؛ ژوزه مورایس بازهم شاهکار کرد و نشان داد چقدر روی تیمش مسلط است.

* بازیکن هفته: مهدی ترابی

تعقیب توپ بعد از دادن پاس در صحنه گل اول، ظرافت کامل روی ضربه آزاد منجر به گل دوم و ارتفاعی که باعث شد توپ جلوی دروازه‌بان به زمین بخورد و آن چیپ استثنایی به عنوان خامه روی کیک؛ مهدی ترابی یک‌تنه نفس گل‌گهر را گرفت.

ذخیره: در سپاهان و زیرنظر مورایس، شهریار مغانلو تبدیل به یک ماشین گلزنی شده. او برابر پیکان، گره را باز کرد و با گل کردن پنالتی‌اش، فشار را از روی میزبان برداشت.