تیم منتخب هفته هجدهم؛ ستاره، مردنی نیست

تیم منتخب هفته هجدهم؛ ستاره، مردنی نیست

پایگاه خبری فوتبالی- هفته هجدهم، 3 برنده بزرگ داشت: سپاهان، تراکتور و استقلال.

به گزارش فوتبالی، به همین دلیل هم، نصف بیشتر تیم منتخب را بازیکنان این 3 تیم تشکیل می‌دهند. 

اعضای تیم منتخب این هفته، مردانی هستند که خیلی‍ها را از بازگشت ناامید کرده بودند ولی آنها، نشان دادند ستاره، هرگز نمی‍میرد و بالاخره به شرایط ویژه‌اش می رسد، دست تیمش را می‌گیرد و درست در ناامیدی محض، کارش را می‌کند. 

* محمدرضا اخباری

 تراکتور با گلی که دقیقه 10+90 زد برنده بازی برابر فولاد شد اما آنها باید در همان نیمه اول و قبل از رسیدن به دقیقه 25، نسخه‌شان پیچیده می‌شد که اخباری یک‌تنه، اجازه نداد. دو سیو درخشان او برابر ضربات انصاری و حزبایی‌فرد، تراکتور را در بازی نگه داشت.

ذخیره: سوپرواکنش یعنی آنچه حسین پورحمیدی در دقیقه 80 انجام داد هرچند او با کشیدن ضربه عالیشاه از زیر طاق دروازه، خودش را ثابت کرده بود.

* هادی محمدی

 نوار اشتباهات پشت سر هم خودش را به بهترین شکل ممکن پاره کرد. نمایش‌های عجیب و ضعیف برابر استقلال در جام حذفی و دو بازی قبلی در لیگ، محمدی را به گوشه رینگ برده بود ولی او با زدن گل 3 امتیازی برابر فولاد، به ساحل آرامش برگشت.

ذخیره: در تمام روزهای نبودن مرادمند و غلامی و بودن یزدانی، این رافائل سیلوا بود که همه کار کرد تا استقلال بیشتر از این، متضرر نشود. برابر مس، سیلوا از زمین خودی، پاس گل داد.

* گئورگی ولسیانی

 فاز دفاعی پرسپولیس در این چند بازی اخیر، روی کاکل این مدافع گرج چرخیده است. ولسیانی برابر آلومینیوم هم با 2 واکنش مثبت دفاعی، اجازه تکرار اتفاقات رویارویی با فولاد را نداد تا پرسپولیس در خانه به حداقل امتیاز برسد.

ذخیره: بی‌نقص و بی‌نظیر؛ پیشرفت محمد دانشگر زیرنظر مورایس، قابل کتمان نیست. او «سوتی» نمی‌دهد و قدرت و دقت ارسال‌های بلندش به فاز هجومی، چند برابر شده است.

* عزت پورقاز 

 یک کاپیتان الهام‌بخش برای ساکت الهامی و هوادار. پورقاز در این چند هفته اخیر، نه تنها لیدر فاز دفاعی تیمش بوده بلکه جور مهاجمان را هم در فاز هجومی کشیده و امتیازات تعیین‌کننده‌ای را به حساب هوادار، واریز کرده است.

ذخیره: جوانی که در پرسپولیس، چندان مورد قبول نبود ولی حالا در آلومینیوم، حسابی می‌درخشد. احسان حسینی با کمی دقت بیشتر، می‌توانست دروازه تیم سابقش را باز کند.

* رامین رضاییان

 یکی از سهام‌داران اصلی تیم منتخب که هر هفته را باید با مجموعه‌ای از پاس‌های کلیدی، پاس گل و احتمالا زدن گل به پایان برساند. رضاییان برابر گل‌گهر، یک ضربه آزاد دیدنی زد و 2 بار با پاس‌های کلیدی‌اش، نورافکن را به سمت دروازه فروزان روانه کرد. 

ذخیره: یکی از بهترین بازیهای میلاد فخرالدینی در تاریخ لیگ برتر را برابر پرسپولیس دیدیم. سرعت او در این سن و سال هم، بلای جان هر خط دفاع و دروازه‌بانی است.

* علیرضا نقی‌زاده

 در غیاب هافبک همه‌کاره‌ای به نام محمود قائدرحمتی، میانه زمین آلومینیوم دچار خلل نشد و به مشکل نخورد چون علیرضا نقی‌زاده به شرایط بازی رسید و تبدیل شد به همانی که رحمتی و تیمش نیاز داشتند؛ هافبکی با قدرت هجومی و پاس‌های بلند درخشان.

ذخیره: لیدر جدید استقلال کسی نیست جز روزبه چشمی؛ هافبکی که گلزنی به ولز در جام جهانی به او ساخته و هر هفته، نمایش بهتری در مرکز زمین آبی‌ها دارد.

* مهدی ترابی

 تاکتیک‌ها و ترفندهای هجومی گل‌محمدی، سرراست است و فقط یک مقصد دارد: مهدی ترابی. شماره 9 به عنوان ویژه‌ترین هافبک لیگ برتر، با توپ مانور می‌دهد و فقط یک سد محکم در این هفته‌ها داشته: داور بازی که هرگز معتقد به خطای پنالتی رو او نبوده است.

ذخیره: آزاد شدن صادق بارانی و پیشرفت نتایج ملوان، مرهون درخشش محمود مطلق‌زاده است که جلوی مدافعان را به خوبی پوشش می‌دهد و شوت‌هایش هم گره‌گشاست.

* آرش رضاوند

 بهترین نمایش آرش رضاوند در تمام دوران پوشیدن پیراهن استقلال؟ جواب، احتمالا مثبت است. او برابر مس، یک پاس گل داد و در تمام طول بازی از جنگندگی و فضاسازی چشمی و مهری، به بهترین شکل ممکن برای راه انداختن مهاجمان تیمش استفاده کرد.

ذخیره: ضعف مس در سمت راست باعث شد جعفر سلمانی بالاخر این فصل هم خودی نشان بدهد. گل او، استقلال را به انرژی ویژه برای بردن رساند.

* سجاد بازگیر

 یکی از خروجی‌های مهم و اصلی لیگ 22، سجاد بازگیر است. هافبک-مهاجم ملوان که این فصل، گلهای حساسی برای تیمش زده. جایگیری او و لحظه استارتش به سمت توپ برای زدن گل 3 امتیازی با نساجی، دیدنی بود و سرنوشت دربی شمال را رقم زد.

ذخیره: خامی جوانی هنوز در حرکاتش دیده می‌شود ولی محمدحسین اسلامی، با ادامه این روند، احتمالا لیدر اصلی آینده ذوب‌آهن خواهد بود.

* مهدی قایدی

 کرمان، حسابی به شماره 20 استقلال می‌سازد. قایدی بعد از نمایش درخشان برابر نساجی در سوپرجام در همین کرمان، این بار با نمایشی که برابر مس داشت، دیده شد. سمت راست میزبان با حرکات قایدی، کاملا نابود شد.

ذخیره: در تبریز، کسی نگران گره خوردن بازی نیست چون بالاخره ریکاردو آلوز، کارش را انجام می‌دهد و با یک پاس گل، این گره ولو کور را باز می‌کند.

* شهریار مغانلو

 نگه داشتن او در سپاهان و واگذار نکردنش به مشتریان داخلی و خارجی، حالا اثراتش را نشان می‌دهد. سپاهان هر 3 بازی‌اش در نیم‌فصل دوم را برده و در 2تای آنها (استقلال و گل گهر)، شماره 70 همه‌کاره‌ای تاثیرگذار بوده که هم گل زده، هم پاس گل داده و هم خطاهای کلیدی گرفته است.

ذخیره: گویا محمدرضا آزادی از ابتدا برای بازی زیرنظر رحمتی ساخته شده بود. او در آلومینیوم، تبدیل به یک نیش زهرآگین شده که هر رقیبی را اذیت می‌کند.

* تیم هفته: سپاهان

 این درست که بردن تیمهای امیر قلعه‌نویی در این چند فصل اخیر، کار چندان سختی برای مدعیان سنتی قهرمانی نبوده ولی زدن 4 گل به این تیم، کار درخشانی است بخصوص که نیمی از این گلها وقتی زده شده که سپاهان، یک بازیکن کمتر داشته است.

ذخیره: زدن 4 گل به ملوان و سپس زدن 3 گل به مس یعنی استقلال حداقل فعلا به کورس برگشته که فاصله‌اش با صدر از 8 به 3 امتیاز تقلیل پیدا کرده است.

* سرمربی هفته: ژوزه مورایس

 حتی اگر بپذیریم اشتباهات داوری این فصل برای او و تیمش، کمیت مناسبی بوده ولی باید اعتراف کرد مورایس چندان به آنها نیاز نداشته است. ترکیب ویژه او در فاز هجومی، قادر است دروازه هر تیمی را باز کند و تیمی که گل بزند، به برنده شدن خیلی نزدیک خواهد بود.

ذخیره: یک باخت در 7 بازی آخر و رقم زدن 6 کلین‌شیت در این بازه زمانی یعنی مازیار زارع به هدفش که نگه داشتن ملوان است، خیلی خیلی نزدیک شده است.

* بازیکن هفته: شهریار مغانلو

 گل اول بازی را با یک چرخش درجای درخشان زد، پاس گل دوم را به احمدزاده داد و گل سوم را یک نمایش تک نفره استثنایی وارد دروازه فروزان کرد؛ بدون او، نتیجه بازی سپاهان و گل‌گهر، یک یک بود و با او، میزبان 4 یک برنده شد.

ذخیره: ساپینتو بعد از نمایش افتضاح بابایی برابر سپاهان فهمید جناح چپ هجومی استقلال فقط و تنها فقط یک صاحب دارد: مهدی قایدی که عین شماره پیراهنش در کرمان، بیست بود.