تیم منتخب هفته بیست و چهارم؛ این قصه، ادامه دارد!

تیم منتخب هفته بیست و چهارم؛ این قصه، ادامه دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان، استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر؛ هر 4 تیم بالای جدول با برد هفته بیست و چهارم را تمام کردند و فقط یکی از آنها هم صاحب پیروزی با کلین‌شیت، نشد.

به گزارش فوتبالی، این یعنی قصه جنگ میلیمتری صدرنشینی، همچنان ادامه دارد. در انتهای جدول هم اتفاق جدیدی رخ نداد تا همچنان نظریه و پیش‌بینی غالب، لیگ بیست و سوم بدون هیچ تیم «نفت»ی باشد: نه نفت مسجدسلیمان و نه صنعت نفت.

* کریستوفر نت

در هفته‌ای که کمتر دروازه‌بانی، به دردسر افتاد، مرد اتریشی با کلین‌شیت زمین بازی را ترک کرد. نت یک سوپرواکنش از داخل محوطه جریمه روی ضربه سر بازیکن پیکان داشت و توانست جنگ کری را از مظاهری، همبازی سابق در سپاهان، ببرد.

ذخیره: فقط سوپرگل، توانایی شکست دادن علیرضا حقیقی را داشت وگرنه، او یک تنه برابر حملات مهمان ایستاده بود؛ تنها بازیکن نساجی در این چند وقت اخیر که در قائمشهر، تشویق می‌شود.

* رامین رضاییان

بهترین دفاع راست این فصل و شاید تاریخ لیگ برتر. بعد از نمایش درخشان برابر کنیا با لباس تیم ملی، رضاییان برای سپاهان هم همه‌کار کرد. زننده گل 3 امتیازی برابر صنعت نفت که البته بایستی پاس گل هم به نامش ثبت می‌شد ولی امان از شهریار مغانلو و ضربات آخرش.

ذخیره: بدون باج دادن در کارهای دفاعی، کوین یامگا بازهم به ذوب‌آهن گل زد و در دقایق پایانی، دید بالایش در دادن پاس کلیدی را هم نشان داد.

* گئورگی ولسیانی

درخشان و تاثیرگذار؛ درحقیقت حالا اوست که در خط دفاع، نقش لیدر را ایفا می‌کند. ولسیانی طبق معمول، پنالتی‌اش را گل کرد و در امور دفاعی هم هرچند مس رفسنجان، نایی برای حمله نداشت، اما بازهم حرف اول را زد.

ذخیره: در غیاب پورعلی‌گنجیِ مصدوم، علی نعمتی به عنوا زوج ولسیانی بازی کرد و توانست نمره قبولی بگیرد. او، خوب دفاع کردن را خیلی خوب بلد است.

* وحید محمدزاده

یکی از معدود مدافعان میانی فوتبال ایران که چپ‌پاست و به همین دلیل هم هوش بالایی در بازیسازی دارد. او برابر مس، گل مساوی تیمش را زد و در امور دفاعی هم همه آنچه باید انجام می‌داد را انجام داد.

ذخیره: نمایش درخشان عارف غلامی برابر ذوب‌آهن با دریبلی که در دقایق پایانی خورد، کمی به تزلزل افتاد و نامش را از تیم اصلی هفته به تیم دوم، فرستاد.

* حسین صادقی

بدون جار و جنجال، بازی‌اش را می‌کند و در تمامی دیدارهای این فصل هوادار، جزو بهترین‌های تیم الهامی بوده و به ندرت نمره‌اش از 7 پایین‌تر آمده است. صادقی در انزلی، یک گل فوق‌العاده زد و با شوتهایش، خطری دایمی برای دروازه ملوان بود.

ذخیره: از روزیکه منصوریان روی نیمکت فولاد نشسته، این وحید حیدریه بوده که با گلهایش توانسته امتیازات را به حساب تیمش واریز کند.

* محمد خدابنده‌لو

بهترین نمایش فصل خدابنده‌لو با پیراهن گل‌گهر که در هفته های پایانی رقم خورد. او برابر نساجی، یک گل درخشان زد و در تمام دقایق بازی، حاکم مطلق امور هجومی تیمش بود و بار حملات را از روی دوش عاشوری هم برداشت.

ذخیره: بعد از 3 تا 4 فصل، داریوش شجاعیان بالاخره تصمیم گرفت یاد دوران درخشانش را زنده کند. او برابر ملوان، نبض مرکز زمین تیمش را در دست داشت.

* محمد محبی

یک پاس گل درست و حسابی به قایدی و سپس گرفتن یک پنالتی با استفاده از هوش بالا. محبی تا اینجای کار، احتمالا بهترین ایرانی سال 1402 است بعد از نمایش درخشان در تیم ملی و ادامه‌اش با استقلال برابر ذوب‌آهن.

ذخیره: خرید ویژه قلعه‌نویی، وقتی او رفت تصمیم گرفت سوپرگل بزند. محمدرضا حسینی برابر نساجی، جزو مردان موفق گل‌گهر بود و بازی استانداردی انجام داد.

* سروش رفیعی

تغییر درخشان گل‌محمدی در ترکیب پرسپولیس؛ رفیعی همیشه بازیکن خوبی بوده ولی به دلایلی کاملا نامشخص، کمتر در پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده است. سرنوشت بازی سخت با مس در رفسنجان را پاس هوشمندانه او، تعیین کرد.

ذخیره: در غیاب آلوز و واگنین، رضا اسدی کمتر در خط حمله دیده شد ولی با اینحال، هم گل زد، هم پاس کلیدی داد و هم موقعیت خراب کرد.

* محمد قنبری

مانور رسانه‌ای روی او برخلاف آلوز، واگنین، اسدی و عباس‌زاده زیاد نیست ولی هم بردیف و هم خمز، نامش را در ترکیب اصلی قرار می‌دهند. قنبری برابر نفت، گلهای اول و دوم و سوم تیمش را ساخت و نمایش درخشانی داشت.

ذخیره: به طرز عجیبی، امید نورافکن زیرنظر مورایس به این نتیجه رسیده که توانایی شوت زدن از هر فاصله‌ای را دارد و قادر است هر دروازه‌ای را فتح کند. او فعلا فقط به تیرهای دروازه، می‌بازد.

* مهدی قایدی

یک گل و دادن پاس ماقبل خطای پنالتی بعد از مانوری کامل در مرکز زمین؛ مهدی قایدی در این چند وقت اخیر، نمره‌ای درست به اندازه شماره پیراهنش داشته: 20. او زیرنظر ساپینتو، تبدیل به بازیکن بهتری شده حتی بهتر از زمان بازی برای استراماچونی.

ذخیره: در آلومینیوم، همه توپ‌های یک سوم هجومی به هانسل زاپاتا ختم می‌شود و او هم با استفاده از نبوغ بالایش از هر موقعیتی، یک خطر برای دروازه رقبا می‌سازد.

* محمد عباس‌زاده

بعد از موقعیتی که در دقیقه 7 و در میان ناباوری از دست داد، خودش دست به کار شد و با 2 ضربه سر دقیق، همه چیز را جبران کرد. او قطعا اگر در زمین می‌ماند، دومین هت‌تریک فصلش را هم ثبت می‌کرد. عباس‌زاده حالا تنها بازیکن فصل با تعداد گلهای زده دورقمی است.

ذخیره: جلوتر از آل کثیر در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و این، مهدی عبدی بود که با حرکتش، قفل بازی سخت با مس را در خانه این تیم، به نفع گل‌محمدی و تیمش، باز کرد.

* تیم هفته: تراکتور

زدن 5 گل به تیمی که برای بقا، تلاش می‌کند آنهم در خانه‌اش، کار راحتی نیست ولی تراکتور، به راحتی این کار را انجام داد آنهم درحالیکه همه منتظر تزلزلش بدون آلوز و واگنین بودند اما آنها، از همان ابتدا، کار خودشان را کردند و درنهایت با 4 گل اختلاف برنده شدند.

ذخیره: فولاد در حال فراموشی مزه بردن بود که بازی با پیکان از راه رسید و با پیروزی به سود آنها تمام شد تا شاید اوضاع کمی بهتر شود.

* سرمربی هفته: ریکاردو ساپینتو

ذوب‌آهن و تارتار، با لایه‌های دفاعی متعدد وارد زمین آزادی شدند ولی تفکرات ساپینتو به قدری دقیق بود که از همان دقیقه اول، لایه‌ها یکی پس از دیگری، باز می‌شد. مرد پرتغالی شاید حالا دوست‌داشتنی‌ترین خارجی تاریخ باشگاه باشد؛ مردی که می‌تواند برود ولی نمی‌رود.

ذخیره: ترکیب جدیدی از سوی علیرضا منصوریان وارد زمین بازی با پیکان شد و جواب هم داد؛ فولاد مدتها بود نبرده بود چه رسد به برد با کلین‌شیت.

* بازیکن هفته: مهدی قایدی

به حرف امیر قلعه‌نویی گوش کرد و بازی‌اش را ارتقا داد. قایدی برابر ذوب‌آهن، کمتر به لب خط طولی آمد و بیشتر به مرکز، متمایل شد. و نتیجه این جابجایی، گل اول بود و دادن پاس منجر به خطای پنالتی و البته چندین و چند پاس کلیدی و موقعیت از دست رفته.

ذخیره: ماشین گلزنی یعنی آنچه محمد عباس‌زاده برای تراکتور انجام می‌دهد؛ زدن 30 گل در 3 فصل از سوی بازیکنی که بازیهای زیادی را به دلیل مصدومیت در هر فصل از دست می‌دهد.

6442