تیم منتخب هفته چهارم؛ با حضور متوسط‌ها

تیم منتخب هفته چهارم؛ با حضور متوسط‌ها

 پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، هفته چهارم بدون تردید ضعیف‌ترین هفته این فصل و یکی از ضعیف‌ترین هفته‌های تمام تاریخ لیگ برتر بود. هفته‌ای با رد و بدل شدن 9 گل در 8 بازی که 4تایش محصول دربی کرمان بود و هفته‌ای بدون داشتن حتی یک بازیکن که نمره 8 از 10 بگیرد. به همین دلیل هم، تیم منتخب هفته سهام‌داران زیادی دارد و تشکیل شده از مردانی با نمرات و البته نمایش‌های متوسط. 

* حسین حسینی 

دلیل برنده نشدن استقلال در مسجدسلیمان، لشکر مهاجمان و وینگرهای بی‌خاصیتی بود که به گل زدن آلرژی دارند. ولی دلیل بازنده نشدن استقلال، فقط و تنها فقط حسین حسینی بود که در حال تکرار سریال کلین‌شیت‌هایش است. 

ذخیره: 3 واکنش طلایی حسین پورحمیدی، باعث شد رحمتی و تیمش با یک امتیاز و به سلامت از تونل مس در رفسنجان عبور کنند. 

* مهدی تیکدری 

اصل بازی تیکدری، حضور در نیمه زمین رقباست ولی قلعه‌نویی بیشتر به او در خط دفاع بازی می‌دهد. او برابر مس کرمان، جزو بازیکنانی بود که وظیفه‌اش را به بهترین شکل ممکن انجام و کمتر به سمت چپ میزبان اجازه خودنمایی داد. 

ذخیره: چند دریبل خوب و حضور بخصوص موثر در حملات یعنی محسن سفیدچغایی خیلی زود دارد نامش را، برجسته می‌کند. 

* آرمان قاسمی 

یک پنالتی‌زن قهار و بازیکنی که با شیفت از سمت چپ خط دفاع به مرکز و بازی به عنوان یکی از 3 مدافع خط اول، استاندارد بازی‌اش حفظ شد و پسرفت نکرد. قاسمی شاید لیدر خط دفاع نباشد ولی هوش بالایی در هماهنگ شدن با بقیه مدافعان دارد. 

ذخیره: کنترل کردن همین یامگای نصفه و نیمه هم کار آسانی نیست ولی عقبل کعبی به خوبی از عهده‌اش برآمد. تعویض حردانی هم به علت درخشش کعبی بود که باج نداد. 

* عارف آقاسی 

ترک فولاد ولو برای همان یک نیم فصل؛ این شاید بزرگترین اشتباه آقاسی در دوران فوتبالش بود. لیدر خط دفاع فولاد در ترکیب تیم نکونام، مهره بدون جانشینی است. او بخصوص روی زمین، توانایی زیادی در خراب کردن بازی مهاجمان دارد. 

ذخیره: آسمان امن؛ این هدیه‌ای است که موسی کولیبالی به فولاد و نکونام داده. کمتر پیش آمده و می‌آید که او، زننده ضربه اول سر در دوئل‌های هوایی نباشد. 

* ابوالفضل جلالی 

استقلال اگر همیشه جلالی بازی با نفت را در سمت چپ داشته باشد، هیچ غم و غصه‌ای نخواهد داشت. جلالی در مسجدسلیمان، 2 پاس کلیدی درخشان داد، چند دریبل موفق زد و توانست تعادل خوبی به بازی‌اش در دو فاز دفاعی و هجومی بدهد. 

ذخیره: یک پاس گل دیدنی به علاوه کنترل سمت چپ در تمام خط طولی یعنی پدرام قاضی‌پور، موفق‌ترین بازیکن ملوان برابر ذوب‌آهن بود. 

* محمد خدابنده‌لو 

کنترل توپش در آن شرایط، استثنایی بود. او ضربه فروزان را با یک کنترل هم تصاحب کرد و هم مدافع روبرویش را دریبل زد. در سایر دقایق بازی هم، خدابنده‌لو ریتم‌دهنده نمایش گل‌گهر بود و البته با چند شوت، شانسش برای زدن گل را هم امتحان کرد. 

ذخیره: پاس‌هایی که محسن آذرباد می‌دهد به قدری شگفت‌انگیز است که حتی بازیکنان خودی هم فکرش را نمی‌کنند و به همین دلیل هم از دست می‌رود. 

* آیاندا پاتوسی 

کمتر از 10 دقیقه در زمین بود ولی سرنوشت بازی 6 امتیازی را رقم زد. پاتوسی در تمام دوران حضور لیگ برتری‌اش، استاد زدن ضربه به توپ بوده و هست. شاید شماره 10 تنبل باشد و زیاد ندود ولی هوشی دارد که در یک لحظه، تعادل را به سود تیم خودی، می‌کند. 

ذخیره: با بازوند کاپیتانی هوادار، نیما انتظاری موفق شد در تبریز کمربند میانی زمین را محکم ببندد و صاحب امتیاز شود. 

* عارف رستمی 

همین حالا هم باید نامش را در لیست بهترین خریدهای فصل قرار دارد. رستمی فصل قبل در ذوب‌آهن هم، نمره قبولی گرفت. مهمترین نکته بازی رستمی این است که به همه جای یک سوم دفاعی رقبا، سرک می‌کشد و هوش بالایی در یورش بردن به سمت توپ‌های «مرده» دارد. 

ذخیره: بهترین نمایش محمد محبی در پیراهن استقلال را برابر نفت دیدیم؛ سرعت بالا به علاوه غنای تکنیکی در عبور از بازیکنان حریف. 

* سامان نریمان‌جهان 

هرگز سطح بازی‌اش از یک حد استاندارد پایین‌تر نمی‌آید و این نکته‌ای است که در کمتر بازیکنی سراغ داریم. هر حضور او در ترکیب نفت و دیدن بازی‌اش، بیشتر این سوال را برجسته می‌کند که چرا تراکتور، او را از دست داد؟ 

ذخیره: امیر قلعه‌نویی حق دارد هنوز هم بابت اتفاق فصل گله‌مند باشد؛ اریک بایناما واقعا بازیکن خوبی است و بخصوص پاس‌های درخشانی می‌دهد. 

* مرتضی تبریزی 

 مرتضی تبریزی در پیراهن گل‌گهر حتی از روزهای حضور در ذوب‌آهن هم بهینه‌تر بازی می‌کند. او به جز زدن گل اول به مس کرمان، در سایر دقایق بازی هم تاثیرگذار بود و می‌توانست گلهای دیگری هم بزند.

ذخیره: این بار به عنوان مهاجم بازی نکرد ولی مجید علیاری بازهم موفق بود چون اجازه نداد رضاییان با خیال راخت به حملات اضافه شود. 

* یورگن لوکادیا 

گلی که زد بیشتر مدیون نمایش! احسان مرادیان بود تا ضربه او ولی کنترلش روی پاس نعمتی و سپس چرخش سریعش، دیدنی بود. لوکادیا به جز این گل، هم در جایگیری و هم در دادن پاس‌های نهایی توانمند نشان داد. 

ذخیره: قرار نیست گل بزند بلکه وظیفه شهریار مغانلو، سردرگم کردن مدافعان و ایفای نقش مهاجم تله است که به خوبی از عهده‌اش برآمده است. 

* تیم هفته: فولاد 

بردن سپاهان آنهم این سپاهان در خانه‌اش، کار راحتی نیست ولی فولاد از عهده‌اش برآمد. اما نکته اصلی این بود که فولاد به خوبی هدف اولش را اجرا کرد: خلع سلاح کامل سپاهان در حملات و ندادن موقعیت به تیم مورایس. 

ذخیره: فرمول یک قهرمان؟ آنچه پرسپولیس در حال انجامش است: گل نخوردن و گل زدن و برنده شدن.  

* سرمربی هفته: جواد نکونام 

سپاهان را به خوبی آنالیز کرده بود. به سلمانی اجازه هیچ مانوری نداد و مجبورش کرد برای گرفتن توپ به زمین خودی برود. کناره‌ها را به خوبی کنترل کرد. و درنهایت با 2 تعویض خوب و به زمین فرستادن پاتوسی و دژآگه، ضربه نهایی را زد. 

ذخیره: آنچه نفت در این فصل ارایه داده به علاوه نگه داشتن این تیم در فصل قبل یعنی رضا مهاجری، کارش را به خوبی بلد است. 

 * بازیکن هفته: عارف رستمی 

گل اول مس را با یورش به توپ ارسال شده و سرگردان در محوطه جریمه زد. گل دوم تیمش را با یک ارسال خوب روی سر شروین بزرگ ساخت. و این یعنی عارف رستمی، نقش اول بهترین خط حمله بودن مس کرمان در این فصل است. 

ذخیره: یک واکنش طلایی در موقعیت تک به تک در نیمه اول و سپس ریسک نکردن روی ضربه دهقانی در نیمه دوم؛ حسین حسینی همچنان درون دروازه استقلال می‌درخشد.

1111