تیم منتخب هفته 28؛ ستاره‌های آخر اردیبهشت

تیم منتخب هفته 28؛ ستاره‌های آخر اردیبهشت

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، پایان روزهای لیگ 21 در دومین ماه سال هم فرا رسید. روزهایی که صدر جدول را آبی کرد ولی معادلات بیشماری را (سپاهان نایب قهرمان می‌شود یا پرسپولیس؟ از بین نفت و فجر و شهرخودرو، کدام یکی، عاقبت به خیر می‌شود؟) حل نشده به خرداد ماه فرستاد. انتخاب تیم منتخب برای هفته 28 کار سختی بود چون 3 بازیکن فوق‌العاده درخشان داشت که بعید است در همه تیم‌ها نباشند و انبوهی بازیکن متوسط رو به بالا با نمره بیشتر از 7 و کمتر از 8 که برای انتخاب‌شان باید زیادی وسواس به خرج می‌دادیم و سراغ المان‌های غیرموظف! می‌رفتیم: برای مدافعان به سراغ زدن گل و دادن پاس گل و برای هجومی‌ها به دنبال «اکت»های دفاعی و گرفتن توپ. 

* حبیب فرعباسی 

خیلی دیر ولی بالاخره خیال ذوب‌آهن را از درون دروازه‌اش راحت کرد. فرعباسی جوان برابر رقیبی مثل فجر، یکی از بهترین بازی‌هایش در تاریخ لیگ برتر را انجام داد و با کلین‌شیت از زمین خارج شد آنهم درحالیکه میزبان برای نباختن به آب و آتش زد. 

ذخیره: قصه یکی در میان دروازه مس این بار به گلر عمانی رسید و فائز الرشیدی با درخشش برابر صنعت نفت، احتمال حضورش برابر استقلال در هفته بعد را به بالاترین حد ممکن رساند. 

* محمد قریشی 

نام او در بین 3 کاندیدای بهترین بازیکن هفته هم قرار می‌گیرد. قریشی طبق معمول روی ضربات آزاد خطرناک بود و گل 3 امتیازی تیمش را زد. در فاز دفاعی هم با دفع 9 توپ و برتری در 14 مصاف یک در برابر یک، نمایش هجومی‌اش را کامل کرد. 

ذخیره: یکی از دلایل بسته ماندن دروازه مس در آبادان، شاهین توکلی بود با 8 عکس‌العمل دفاعی و بخصوص مهار جبیره یعنی خطرناک‌ترین مهره هجومی صنعت نفت. 

* امیرمهدی جان‌ملکی 

یکی از معدود دفعاتی که این اواخر، جایی در ترکیب اصلی تیمش داشت را با بهترین سناریو به پایان رساند. گل مساوی بازی را زد و روی گل خورده تیمش هم، دفع توپ درستی به جای خوبی داشت ولی بقیه بازیکنان اصل پوشش را رعایت نکردند. 

ذخیره: شاید بتوان نامش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان لیگ 21 مطرح کرد. رامتین سلیمان‌زاده برابر استقلال هم خوب بازی کرد و جزو بهترین‌های تیمش بود. 

* عارف آغاسی 

رهبر خط دفاعی فولاد، این بار در غیاب کولیبالی یعنی زوج همیشگی به میدان رفت و توانست نمره قبولی بگیرد. آغاسی در فولاد برخلاف روزهای حضور در استقلال، خوب جایگیری می‌کند و به همین دلیل، کمتر برای دفع توپ دچار مشکل می‌شود. 

ذخیره: یک تغییر پست توانسته برای آرمان قاسمی، روزهای خوبی را تدارک ببیند. او حالا به عنوان یکی از مردان خط اول، هم خوب دفاع می‌کند و هم طراح دور خوبی است. 

* وریا غفوری 

بدون هیچ شک و تردیدی، این بهترین نمایش فصل وریا غفوری بود. بازیکنی که بین دو نیمه وارد زمین شد و جناح راست تیمش را فعال کرد. 2 ارسال فوق‌العاده او را فقط مهاجمان استقلال می‌توانستند از دست بدهند. غفوری در فاز دفاعی هم موفق بود. 

ذخیره: بازیکنی که برای زدن گل اولش تا بازی شماره 99 در تاریخ لیگ برتر صبر کرد ولی حالا فرزاد جعفری تبدیل شده به خطری بالقوه برای هر دروازه‌ای؛ چه گل خوبی زد. 

* ایوب کلانتری 

نساجی برابر هوادار به بازی برگشت و از شکست یک صفر به برد 2 یک رسید. هر 2 گل آنها با پاس‌های ایوب کلانتری رقم خورد تا در روز نبود ستاره تیم یعنی حقیقی، این وظیفه برعهده هافبک کهنه‌کار باشد تا تیمش را برنده کند. 

ذخیره: یک گل فوق‌العاده به علاوه نمایشی که این بار کمتر توپ از دست دادن داشت باعث شد آیاندا پاتوسی یکی از روزهای متوسط رو به بالایش را برابر پیکان داشته باشد. 

* محمد کریمی 

معمار اصلی برد سپاهان برابر شهرخودرو و کم و کمتر شدن امیدهای تیم مشهدی برای بقا، شماره 21 بود. کریمی پاس گل اول تیمش را داد و درنهایت با زدن گل سوم و تیر خلاص، سپاهان را به رویایی نایب قهرمانی هل داد. 

ذخیره: موتور سپاهان برای قهرمانی، دیر روشن شد چون سروش رفیعی به تازگی دوباره به فرم برگشته و نبوغ را به پای هنرمندش تزریق کرده است. 

* ابوالفضل جلالی 

در یک پست تازه به میدان رفت و نشان داد بیخود نبوده مجیدی با دانستن مصدومیت سنگینش، خواهان جلالی بوده. ستاره خط دفاع استقلال برابر آلومینیوم بود و در یکی از آخرین بازی‌هایش با پیراهن آبی، خاطرات خوبی را از خودش به جای گذاشت؛ سربازی نزدیک است؟ 

ذخیره: از ذوب‌آهن به سپاهان، تغییر خاصی برای میلاد جهانی نبود و او همچنان کمتر بازی می‌کند ولی هرگاه بازی کند، مثل بازی با شهرخودرو می‌درخشد.

* سعید صادقی 

شاه‌ماهی نقل و انتقالات این فصل کسی نیست جز سعید صادقی. بازیکنی که تمام تیم‌های بالای جدول خواهانش هستند. صادقی برابر نفت، یک همه‌کاره بود: پاس گل داد، 5 بار پاس کلیدی داد و در تکل زدن و بردن دوئل‌ها هم موفق بود. 

ذخیره: در هر فصل، کمتر از چند بازی خوب مثل آنچه برابر نفت داشت از مرتضی تبریزی دیده می‌شود. او در گل‌گهر بهتر از استقلال شده ولی نسبت به بازیکن ذوب‌آهن ... 

* دانیال اسماعیلی‌فر 

ستاره‌های سپاهان تازه به اوج رسیده‌ یا برگشته‌اند و در صدرشان کسی نیست جز اسماعیلی‌فر. بعد از یک دوران افت تقریبا طولانی، شماره 11 در این هفته‌های اخیر دوباره خودش شده. او روی صحنه گل اول، به بهترین شکل ممکن فضای خالی را نشانه رفت و صاحب توپ شد. 

ذخیره: گلسازترین بازیکن تاریخ لیگ برتر و یک پاس گل دیگر؛ محمدرضا خلعتبری از روی نیمکت به زمین رفت و به سبک و سیاق خودش، پاس گل برتری فولاد را داد. 

* گادوین منشا 

اگر مس در ابتدای فصل گوی سبقت را در جذب منشا از آلومینیوم نمی‌ربود، تکلیفش چه می‌شد؟ منشا در آبادان، یک خطای پشت محوطه گرفت و به زیباترین شکل ممکن، توپ را به گل تبدیل کرد و امضایش را پای برد تیم ربیعی انداخت. 

ذخیره: گل نزد ولی گل‌های دوم و سوم سپاهان روی حرکت شهریار مغانلو به ثمر رسید؛ بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر که در سپاهان هم خودش را ثابت کرد. 

* تیم هفته: نساجی 

به عنوان میزبان! وارد خانه هوادار شدند و با کامبک و گرفتن 3 امتیاز از زمین بیرون رفتند. بردن هوادار در این فصل اصلا کار راحتی نبوده و نساجی هم برای رقم زدن چنین اتفاقی، مجبور شد انرژی زیادی خرج کند بخصوص که ستاره‌اش را درون دروازه نداشت. 

ذخیره: به بهترین شکل ممکن بعد از باخت به استقلال ریکاوری کردند. فولاد صاحب یک برد تعیین‌کننده شد آنهم در زمین رقیب و در دقیقه آخر. 

* سرمربی هفته: مهدی تارتار 

آنچه در فضای مجازی و قبل از بازی برابر پرسپولیس رقم خورد، حسابی باعث تغییر حالت تارتار شده و حالا او و تیمش دوباره به روزهای خوب و خوش برگشته‌اند. تارتار در شیراز برابر فجر، به هر دو هدفش رسید: هم گل زد و برنده شد و هم گل نخورد و کلین‌شیت کرد. 

ذخیره: این درست که منصوریان طبق معمول در مقطع پایانی فصل فقط می‌بازد ولی تفکر محمد ربیعی برای نوع ضربه زدن به صنعت نفت در دقایق پایانی درخشان بود. 

* بازیکن هفته: محمد کریمی 

ژنرال خط میانی سپاهان گویا در این فصل خسته بود و نیاز به استراحت داشت که اینقدر دیر به روزهای اوج برگشت. پاس گل اول سپاهان برابر شهرخودرو را باید هزاران بار تماشا کرد و نبوغ کریمی را تحسین کرد: یک مکث برای شکستن خط آفساید و سپس یک چیپ روی بند کفش اسماعیلی‌فر. 

ذخیره: بهترین گلساز این فصل بازهم کار خودش را کرد: یک مانور و پاس گل شماره 11. حالا شاید وقتش شده سعید صادقی با پیراهن تیمی دیگر و زیرنظر مربی دیگری به فتح لیگ و جام قهرمانی بیندیشد.

1470