تیم منتخب هفته هفدهم؛ ناجیان بزرگ

تیم منتخب هفته هفدهم؛ ناجیان بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی- رد و بدل شدن 17 گل در این هفته، خرق عادت بزرگی در لیگ برتر بود. بنابراین، انتخاب مردان هجومی با وجود درخشش امثال اسدی، آزادی، آلوز، قاسمی‌نژاد و حتی مهری کار سختی نبود.

به گزارش فوتبالی، برای فاز دفاعی اما، مردانی انتخاب شدند که در لحظات کلیدی به کار تیم‌شان آمدند و با «نجات»های‌شان، نقطه عطف بازی را رقم زدند. آنها با واکنش‌های دفاعی نجات‌بخش‌شان، از وارد شدن یک شوک ناگهانی جلوگیری کردند.

* حسین پورحمیدی

وقتی ضربه تهیدست وارد دروازه آلومینیوم شد و اختلاف به یک گل رسید، ارزش پنالتی‌ای که پورحمیدی گرفت، بیشتر از همیشه حس شد. گلر همیشه خوب اراکی‌ها به زیباترین شکل ممکن ضربه محکم ریکانی را دفع کرد.

ذخیره: نفت برای عبور از روند باخت‌های سریالی به واکنش‌های علی محسن‌زاده نیاز داشت و او هم بین دقایق 50 و 60، یک‌تنه برای تیمش همه کار کرد.

* محمد آقاجان‌پور

نقطه عطف بازی ذوب‌آهن و تراکتور را آقاجان‌پور رقم زد. او درحالیکه اختلاف یک گل بود، 2 بار به تنهایی برابر ضربات سلیمانی و اسلامی ایستاد و دروازه خالی و بدون اخباری را نجات داد تا تیمش در بازی بماند.

ذخیره: محمد دانشگر سپاهان هیچ نشانی از گاف‌های زمان بازی برای استقلال ندارد. دفع توپ او در دقیقه 5، سپاهان را از یک شوک اولیه مرگبار نجات داد.

* روزبه چشمی

بازیکنی که 2 گل در 7 بازی استقلال بعد از جام جهانی زده، برای زدن همین 2 گل قبل از این مقطع نیاز به 139 بازی داشت. چشمی با نجات دروازه استقلال در همان دقایق ابتدایی، آبی‌ها را از شوک رهانید و گل آخر بازی را هم به زیباترین شکل ممکن زد.

ذخیره: در سیرجان، هرگاه کار گل‌گهر به مشکل می‌خورد و کاری از مهاجمان و هافبک‌ها برنمی‌آید، آرمین سهرابیان و ضربات سرش نجات‌بخش می‌شوند.

* میثم تیموری

با فاکتور گرفتن از یک نیم‌فصل وحشتناک در استقلال، تیموری حالا تبدیل به یک مدافع چپ کامل شده که در فاز دفاعی، به ندرت اشتباه می‌کند و در کارهای هجومی هم قادر است هم پاس گل بدهد و هم گلهای زیبا بزند.

ذخیره: مصدومیت حسینی و حضور ابوالفضل رزاق‌پور، به نفع تراکتور شد. شماره 2 روی خط طولی دقیق پاس می‌دهد و دید خوبی هم دارد.

* سعید مهری

باورکردنش سخت است ولی شماره 8 استقلال برابر ملوان، مجتبی جباری نبود بلکه سعید مهری نام داشت. دو پاس گل و آن پاس کلیدی استثنایی به قایدی از زمین خودی، نشان داد مهری هم بلد است همه را شوکه کند.

ذخیره: کمربند مرکز زمین پیکان، به محکم‌ترین شکل ممکن برابر مس بسته شده بود چون غلامرضا ثابت‌ایمانی حتی یک لحظه هم از جنگیدن و دویدن، دست نکشید.

* امین قاسمی‌نژاد

در هفته‌های اخیر، در حال تبدیل شدن به ستاره شهرخودروست و به طور کلی فاصله گرفتن از دوران تلخ حضور در استقلال. قاسمی‌نژاد، گل اول گل‌گهر را زد و پاس گل مساوی را به دقیق‌ترین شکل ممکن داد.

ذخیره: یک پاس گل 3 امتیازی بعد از زدن گل 3 امتیازی هفته قبل؛ موتور رامین رضاییان روشن شده و هیچ تیمی فعلا نتوانسته برابر او، مقاومت کند.

* ریکاردو آلوز

چه بازیکنی! و چه هدیه و یادگاری‌ای از قربان بردیف. برای این شماره 16 می‌ارزد دست به جیب شد و 100 میلیارد تومان به پایش ریخت. آلوز برابر ذوب‌آهن، 2 پاس گل داد. نحوه استفاده او از پای چپ هنرمندش، هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.

ذخیره: بعد از مدتها در ترکیب تراکتور قرار گرفت و بدشانس بود که ضربه زیبایش گل نشد. شاهین ثاقبی برابر ذوب‌آهن، خودی نشان داد.

* امید نورافکن

مدتهاست هر تیم منتخبی در فوتبال ایران با حضور او تشکیل می‌شود. تغییر پستش از مدافع چپ به خط میانی، باعث شده بهترین نورافکن تاریخ لیگ برتر را ببینیم؛ هافبکی که همه جای زمین هست و از همه جای زمین می‌تواند با شوت‌هایش، گل بزند.

ذخیره: بعد از ترک ذوب‌آهن، احسان پهلوان وارد افت شده ولی او برابر تیم سابقش، یکی از آن پاس‌های طلایی‌اش را داد تا گل 3 امتیازی بازی را بسازد.

* رضا اسدی

هت‌تریک ؛ این واژه در فوتبال ایران، متاعی بسیار گرانبها و البته نایاب است که اسدی برابر ذوب‌آهن، موفق به رقم زدنش شد. او در ترکیب پاکو خمز به عنوان «ناین‌فالس» بازی می‌کند و گویا اصلا برای ایفای چنین نقشی ساخته شده است.

ذخیره: زننده گل دوم مس رفسنجان، محسن آذربادی بود که در فهرست بهترین پاسورها نیست چون کسی قدر پاس‌هایش را نمی‌داند.

* روبرتو تورس

ضربه‌اش به توپ و فرستادن آن به جاییکه بیرانوند حتی نتواند به سمتش، شیرجه برود نشان داد تورس یک اروپایی است. او برابر پرسپولیس، همه‌کاره فولاد بود و توانست در گام اول، نمره قبولی بگیرد هرچند نیاز به هماهنگی بیشتر با بقیه دارد.

ذخیره: یک اخراجی تبدیل به شاه‌مهره ساپینتو شده. ارسلان مطهری برابر ملوان، گل زد و اگر گل به خودی نبود، برای تیمش یک پنالتی هم گرفته بود.

* محمدرضا آزادی

ستاره بی‌حرف و حدیث آلومینیوم در فاز هجومی شده و هر هفته، نیش زهرآگینش را در بدن رقبا فرو می‌کند. خطای پنالتی گل اول را گرفت و خودش توپ را به تور رساند؛ پاس گل دوم را از محوطه جریمه خودی داد و گل سوم را طوری زد که رونالدو هم مدتهاست، نزده.

ذخیره: سرعت هانسل زاپاتا، همان چیزی است که آلومینیوم برای اجرای دفاع ضدحمله نیاز دارد. او با همین حربه، دروازه صنعت نفت را باز کرد.

* تیم هفته: استقلال

در نگاه اول، شاید بردن ملوان با 4 گل کار خاصی نباشد ولو اینکه آنها 510 را بدون گل خورده و 5 بازی را بدون باخت سپری کرده باشند. ولی استقلال این هفته، خوب بازی کرد و یکی از بهینه‌ترین ترکیب‌هایش را به زمین فرستاد.

ذخیره: تراکتور از 10 نفره شدن میزبان، بهترین استفاده را کرد. آنها در هر دو فاز دفاعی و هجومی، خوب بودند و نمایش کاملی داشتند.

* سرمربی هفته: پاکو خمز

تا همین‌جای کار هم نشان داده چه مربی خوبی است که در کوتاه‌مدت، چنین تاثیری روی تراکتور گذاشته. اوج کار خمز برابر ذوب‌آهن، تعویض حسینی مصدوم با یک مدافع رونده و بازی با یونیت دفاعی 2+1 بود که جواب داد.

ذخیره: طلسم شکست و اولین برد جواد نکونام در لیگ برتر برابر پرسپولیس رقم خورد؛ او البته مجبور شد برای این پیروزی، کارت قرمز را به جان بخرد.

* بازیکن هفته: رضا اسدی

برای خودش تبدیل به مهاجمی شده که رقبا، توان مهارش را ندارند آنهم درحالیکه پیش از این، به عنوان هافبک دفاعی در فوتبال ایران شناخته شده بود. اسدی برابر ذوب‌آهن، هنرش در زدن ضربات نهایی و جایگیری را به بهترین شکل ممکن، نشان داد.

ذخیره: همه‌کاره برد آلومینیوم برابر صنعت نفت، محمدرضا آزادی بود که جشنواره گل را شروع کرد، پایان داد و بین این دو گل، پاس گل هم در کارنامه‌اش، ثبت شد.

2636