گزارش ویژه/ استقلال نزدیک به قعر جدول؛ برای مدعی ماندن 19 برد می خواهد!

گزارش ویژه/ استقلال نزدیک به قعر جدول؛ برای مدعی ماندن 19 برد می خواهد!

پایگاه خبری فوتبالی- در پایان هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، استقلال با باخت در دربی ۱۰۴ و پس از نتایجی که در سایر بازی‌ها بدست آمد به سیر نزولی خود در جدول ادامه داد. 

به گزارش فوتبالی، شاید اگر از بدبین‌ترین هوادار استقلال پیش از شروع رقابتهای لیگ برتر درباره با جایگاه این تیم سوال می‌شد، هیچ کس احتمال نمی‌داد که این تیم تا پایان هفته ششم حتی با یک بازی کمتر در رتبه‌ای دو رقمی قرار بگیرد.

اما حالا با گذشت شش هفته از لیگ برتر و انجام ۵ بازی، استقلال در روزهای بسیار سختی قرار دارد و در آغاز لیگ با مشکلات و حواشی متعددی در هفته‌های اخیر روبه رو شده است. همین مساله عاملی برای نتایج ضعیف آبی پوشان تهرانی در لیگ برتر است.

پیشکسوتان و بازیکنان سابق استقلال در روزهای اخیر در گفت‌وگو با فوتبالی، عدم تمرکز و وجود استرس و اعتماد به نفس روی نیمکت را دلیل اصلی این نتایج می‌دانند و حتی در جلسه تمرینی پیش از مسابقه در این خصوص با مدیران و اعضای کادرفنی استقلال صحبت کرده بودند. استقلال با دو شکست و دو تساوی و فقط یک برد با ۵ امتیاز و به طور میانگین یک امتیاز در هر مسابقه، در فاصله دو امتیازی قعر جدول است و همچنین اختلاف ۸ امتیازی با صدر جدول دارد. جبران کردن این اختلاف امتیاز مطمئنا کار راحتی نیست و اگر این روند ادامه دار باشد، استقلال این فصل باید بی خیال جام قهرمانی لیگ برتر شود. تیمهای قهرمان معمولا به صورت میانگین، در طول فصل حداقل باید 20 برد داشته باشند و البته این در ده سال گذشته صادق بوده، استقلال باید در 25 هفته باقی مانده، حداقل 19 برد داشته باشد تا در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

آبی پوشان در سفر به قطر آماده دیدار با السد در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا می‌شوند تا شاید با به دست آوردن نتیجه لازم پس از پیروزی در بازی اول کمی به این حاشیه‌ها پایان بدهند اما به نظر نمی رسد تیم در قطر هم جمع شود. جواد نکونام که پس از باخت در دربی نامه خداحافظی نوشت تا همه فکر کنند استعفا داده اما استعفایی هم در کار نبود و او فعلا به کارش ادامه می دهد. برخی عقیده دارند که بیانیه دیروز باشگاه استقلال، یک فرصت دوباره بود که هلدینگ به او داده است اما برخی خبرها هم حاکی از آن است که نکونام خودش هم می داند که رفتنی است و این یکی دو بازی باقیمانده پیش از فیفادی، آخرین حضور او در استقلال است. هواداران استقلال، نکونام را نمی خواهند. استقلال در صورت شکست مقابل السد قطر، کار سختی برای حفظ نکونام خواهد داشت و احتمالا چالش های نکونام از فرودگاه امام(ره) و با حضور هواداران معترض و عصبانی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

گزارش از سعید طالعی/ پایگاه خبری فوتبالی

1229