قرارداد یکساله برای 30 ساله‌ها حذف شد؛ تغییر قانون فوری در کوران نقل و انتقالات!

قرارداد یکساله برای 30 ساله‌ها حذف شد؛ تغییر قانون فوری در کوران نقل و انتقالات!

پایگاه خبری فوتبالی- ممنوعیت قرارداد بالای یکسال با بازیکنان بالای 30 سال برداشته شد.

به گزارش فوتبالی، چندی پیش بود که سازمان لیگ دستورالعمل ثبت قرارداد را به باشگاه ها ابلاغ کرد که در میان آنها یک قانون جدید به چشم می خورد. "انعقاد قرارداد با بازیکنان بالای 30 سال باید صرفا یک ساله باشد و باشگاه‌ها مجاز به عقد قرارداد بیش از یک سال نیستند" این قانونی بود که از همان ابتدا حواشی زیادی ایجاد کرد و منتقدینی هم داشت.

پس از وضع این قانون بود که مهدی طارمی ستاره 32 ساله تیم ملی فوتبال با قراردادی 2+1 ساله به اینتر پیوست تا این قانون بیشتر از قبل عجیب‌تر شود و مورد نقد قرار بگیرد. حالا به نظر می رسد فشار انتقادات و همچنین قرارداد مهدی طارمی با اینتر تاثیر خود را گذاشته و باعث شده تا نظر فدراسیون فوتبال در این خصوص تغییر کند و قوانین مجددا دستخوش تغییرات شود.

امروز پس از برگزاری جلسه کارگروه نقل و انتقالات لیگ برتر چند قانون دستخوش تغییرات شد که یکی از آنها قانون ممنوعیت قرارداد بالای یکسال با بازیکنان بالای 30 سال بود. طبق اعلام فدراسیون فوتبال این ممنوعیت از بازیکنان بالای 30 سال برداشته شده و به بازیکنان بالای 35 سال منتقل شده است. بدین ترتیب بازیکنان بالای 30 سال می‌توانند قراردادی بالای 2 سال با باشگاه ها ببندند.

قانون قرارداد با بازیکنان بالای 30 سال درحالی امروز تغییر کرد که در کوران نقل و انتقالات هستیم و تا به امروز بسیاری از باشگاهها طبق قانون قبلی با بازیکنان تمدیدی و جدید خود قرارداد یکساله امضا کرده‌اند. قطعا با اقدام فدراسیون فوتبال وسط نقل و انتقالات، باشگاه‌هایی که تا به امروز بازیکنان بالای 30 سال جذب یا با آنها تمدید کرده‌اند، تعجب خواهند کرد. البته درحال حاضر سوالی که ذهن بسیاری از اهالی فوتبال را درگیر کرده این است که تکلیف قراردادهایی که پیش از تغییر قانون انعقاد شده‌اند چه می‌شود که به نظر می‌رسد همان یکساله باشد و تغییری در آن قراردادها به وجود نیاید.

2636