حرکات ترکیبی محشر ماشاریپوف در بازی ازبکستان - کُره و شادی گل به سبک رونالدو/ جواهر استقلال همچنان می‌درخشد + عکس و فیلم

حرکات ترکیبی محشر ماشاریپوف در بازی ازبکستان - کُره و شادی گل به سبک رونالدو/ جواهر استقلال همچنان می‌درخشد + عکس و فیلم

پایگاه خبری فوتبالی- وینگر ازبکستانی باشگاه استقلال امروز برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و توانست یک گل تماشایی به ثمر برساند.

به گزارش فوتبالی، جلال‌الدین ماشاریپوف از جمله بازیکنانی بود که پیوستنش به استقلال حسابی هواداران این تیم را ذوق‌زده کرد و از روز اول هم انتظارات از وی بسیار بالا بود. وینگر ازبکستانی فصل گذشته در مجموع توانست عملکرد خوبی ارائه بدهد و نقش مهمی در پیروزی‌های پرتعداد آبی‌ها ایفا کرد.

اما درخشش ماشاریپوف تنها محدود به بازی‌های باشگاهی نبوده و او هر زمان در ترکیب تیم ملی ازبکستان حضور داشته، ثابت کرده می‌تواند خطری جدی برای تیم حریف به شمار برود.

امروز دیدارهای مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا آغاز شده و در یکی از این بازی‌ها، تیم ملی ازبکستان به مصاف تیم ملی کره شمالی رفته است. جلال‌الدین ماشاریپوف که از ابتدای بازی برای ازبکستان به میدان رفته بود، در دقیقه 20 توانست کار ترکیبی زیبایی با هم‌تیمی خود انجام دهد و درنهایت دروازه کره را باز کند. 

در حالی که ماشاریپوف پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود و انتخاب‌های متعددی برای حرکت بعدی خود داشت، با هوش مثال زدنی و آگاهی محیطی بالای خود تصمیم گرفت توپ را در اختیار دفاع چپ جلو کشیده ازبکستان قرار دهد. دفاع چپ ازبک‌ها در ادامه با یک پاس کات بَک، ماشاریپوف را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد و بازیکن شماره 10 بدون هیچ درنگ یا حرکت اضافه، توپ را به طاق دروازه کُره شمالی کوباند تا ازبکستان یک بر صفر از حریف خود جلو بیفتد.

ستاره ازبکستانی بلافاصله پس از گلزنی، به گوشه زمین رفت و شادی گلی به سبک کریستیانو رونالدو به نمایش گذاشت، بازیکنی که ماشاریپوف او را الگوی فوتبالی خود می‌داند و بارها هم به این موضوع اشاره کرده است.

اما درخشش ماشاریپوف در سطح ملی در حالی اتفاق افتاده که برخی هواداران استقلال معتقدند او در سه بازی اخیر لیگ، نتوانسته آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده کند و دچار اُفت محسوسی شده است. در کل بر خلاف بازی‌های ملی، ماشاریپوف اخیرا در استقلال روندی سینوسی سپری کرده است و گاهی بسیار خوب و گاهی بسیار معمولی ظاهر می‌شود.

در مورد دلایل این اُفت و خیز هم اظهارنظرهای مختلفی وجود دارد و برخی از فوتبالدوستان معتقدند جابه‌جایی مداوم این بازیکن و تغییر دادن پُست او، تاحدودی ستاره ازبک را دچار سردرگمی کرده است.

در واقع پست اصلی ماشاریپوف وینگر چپ است و در بازی امروز ازبکستان هم دیدیم که چه کارایی بالایی در این قسمت از زمین از خودش ارائه می‌دهد، اما در استقلال هر از چند گاهی پست وی دچار تغییر می‌شود و دیده شده که جواد نکونام از این بازیکن به عنوان هافبک هجومی یا نوک حمله استفاده کرده است.

شاید بهتر باشد کادرفنی استقلال در بازی‌های آینده به جایگاه ماشاریپوف در زمین دست نزند و اجازه دهد او در همان پست تخصصی خود -یعنی وینگر- به میدان برود بلکه بتواند نمایشی در حد بازی‌های ملی از خودش ارائه بدهد.

شما می‌توانید گل تماشایی ماشاریپوف را در زیر تماشا کنید.

گل اول ازبکستان به کُره شمالی

7474