تبرئه چلسی توسط اتحادیه لیگ برتر انگلیس از یک اتهام مالی

تبرئه چلسی توسط اتحادیه لیگ برتر انگلیس از یک اتهام مالی

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه چلسی پس از تحقیقات لیگ برتر انگلیس در مورد فروش دو هتل برای کمک به رعایت قوانین سود و پایداری، تبرئه شد.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر نشریه سان گزارش‌های مالی در ماه آپریل نشان داد که هتل‌های میلنیوم و کوپ‌ تورون که در کنار استمفورد بریج قرار دارند، به مبلغ ۷۶.۵ میلیون پوند فروخته شده‌اند. طبق قوانین سود و پایداری (PSR)، باشگاه‌ها مجاز به ثبت ضرر حداکثر ۱۰۵ میلیون پوند در یک دوره سه‌ساله هستند.

به این ترتیب فروش هتل‌ها به چلسی کمک کرد تا از ثبت ضرر احتمالی ۱۶۶.۴ میلیون پوندی جلوگیری کند و به جای آن، رقم ضرر را به ۸۹.۹ میلیون پوند برای سال مالی کاهش دهد. هتل‌ها از شرکت Chelsea FC Holdings Ltd به شرکت BlueCo 22 منتقل شدند، که هر دو تحت کنترل تاد بولی و مالکیت کمپانی Clearlake Capital هستند. با این حال، این فروش‌ها اکنون توسط اتحادیه لیگ برتر انگلیس تحت عنوان ارزش‌گذاری منصفانه بازار و بر اساس قوانین مربوط به معاملات طرف‌های مرتبط تأیید شده است. البته هنوز برای سازمان لیگ برتر انگلیس مشخص نشده که این رقم برای اتفاقات فوتبالی باشگاه هزینه خواهد شد یا نه اما چلسی اطمینان دارد که این فروش با قوانین سود و پایداری مالی لیگ برتر انگلیس مطابقت دارد، چرا که برخی هزینه‌ها مربوط به زیرساخت‌ها، آکادمی و فوتبال زنان قابل کسر بودند. البته ممکن است لیگ برتر انگلیس در رأی‌گیری آینده این حفره قانونی را ببندد.

۱۰۰۹