حواشی کمپ تیم ملی آلمان در آستانه آغاز یورو 2024

حواشی کمپ تیم ملی آلمان در آستانه آغاز یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- از نژادپرستی گرفته تا جنجال‌های فراوان در کمپ تیم ملی آلمان.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی آلمان، در اولین بازی تدارکاتی پیش از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ که به میزبانی ژرمن‌ها برگزار می‌شود، در برابر اوکراین و در شب غیبت فینالیست‌های چمپیونزلیگ در مانشافت، به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

اولین حاشیه‌ی بحث‌برانگیز حول کمپ تمرینی آلمان، پس‌گیری بازوبند کاپیتانی از مانوئل نویر بود. مربی جوان و جاه‌طلب تیم ملی آلمان در مصاحبه‌ی قبل بازی خود، در بیانیه‌ای از گندوغان، کیمیش و مولر به عنوان کاپیتانان تیم ملی آلمان در رقابت‌های یورو یاد کرد تا مانوئل نویر ۳۹ ساله، علی‌رغم فیکس بودن در ترکیب اصلی، دیگر صاحب بازوبند کاپیتانی نباشد!

همچنین ناگلزمن اعلام کرد تمام بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی، فینال لیگ قهرمانان را کنار هم تماشا کردند:«فکر کنم دیروز برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای ورزشی‌ام، همراه تمام بازیکنان تیم یک فوتبال را تماشا کردیم. ما از ۱ ساعت قبل فینال، به استقبال آن رفتیم و این موضوع بیان‌گر نوعی همدلی در درون تیم بود.»

جنجال دیگر اما پرسش یک خبرنگار درباره نظرسنجی شبکه‌ی ملی و عمومی اِی آر دی آلمان بود؛ جایی که در کنفرانس خبری از یاشوا کیمیش پرسیده شد «۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان شبکه اِی آر دی معتقدند باید بازیکنان سفیدپوست بیشتری در ترکیب اصلی مانشافت حاضر باشند، و نه رنگین‌پوست‌ها! نظر شما چیست؟»

کیمیش هم در پاسخ با عصبانیت این‌گونه اظهار نظر کرد:«این‌حرف‌ها نژادپرستانه‌ است! این موضوع نباید دیگر در تیم ملی مطرح شود. هرکسی اجازه دارد در فوتبال رشد کند و فوتبال همواره مردم را از رنگ‌ها و ادیان مختلف متحد می‌سازد.»

1428