وقت جوانگرایی رسید/ قلعه‌نویی کدام بازیکنان را کنار می‌گذارد؟

وقت جوانگرایی رسید/ قلعه‌نویی کدام بازیکنان را کنار می‌گذارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- جام ملت‌های آسیا هم تمام شد و وقت، وقت جوانگرایی است.  

به گزارش فوتبالی، پیرمردهای آسیا. این لقبی بود که با توجه به میانگین سنی تیم ملی به شاگردان امیرقلعه‌نویی داده شد. تیمی که دومین تیم مسن جام ملتها بعد از لبنان بود. جوانگرایی واژه‌ای است که پیش از جام ملت‌های آسیا بارها در قالب پیشنهاد یا انتقاد و یا هشدار به امیرقلعه‌نویی گفته شد. در آن زمان اما به نظر می‌رسید که شاید در آستانه جام ملت‌های آسیا زمان مناسبی برای این تغییرات اساسی نباشد.

حذف از آسیا و نزدیکی به بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی حالا هم زمان و هم اهمیت این اتفاق را مهیا کرده است. از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قلعه‌نویی قصد دارد دست به انقلابی اساسی در تیم ملی بزند و نسل جدیدی را برای مقدماتی جام‌جهانی به میدان بفرستد. اتفاقی که به نظر می‌رسد حتی اگر کادرفنی تیم ملی علاقه‌ای به ریسک آن نداشته باشد چاره‌ای به جز انجام دادنش وجود ندارد. 

براساس ادعای روزنامه جام‌جم یکی از این تغییرات اساسی درون دروازه روی خواهد داد.

علیرضا بیرانوند که جام را با تعریف و تمجیدهای قلعه‌نویی آغاز کرد در پایان یکی از  بازیکنان مورد انتقاد سرمربی تیم ملی بود. بیرانوند که در اردوی تیم ملی با اظهارنظرهایش در مورد تیم باشگاهی‌اش انتقادات زیادی را متحمل شده بود با عملکردی هم که داشت این انتقادات را بیشتر کرده است.

خط دفاعی هم یکی از نقاط ضعف تیم‌ملی بود. جایی که مصدومیت پورعلی‌گنجی سرنوشت جام را عوض کرد و بعد از آن هم مصدومیت مجید حسینی و صادق محرمی نقشه‌های کادرفنی را ناکام گذاشت. در قلب دفاع زوج کنعانی‌زادگان و شجاع با وجود تلاش زیاد و بازی خوب نشان دادند نیاز به جانشین و  آلترناتیوهای جوان دارند. قانونی که رامین رضاییان هم شامل حال آن می‌شود. بعضی از این تغییرات باید فوری  و اورژانسی اعمال شود و برای بعضی دیگر باید زودتر دست به کار شد تا دیر نشود. قلعه‌نویی پیش از این سابقه خوبی در معرفی بازیکنان جوان و جرات و ریسک بازی دادن به آنها را دارد و با توجه به اینکه گفته تیمی جوان و باانگیزه خواهد ساخت، باید دید او چه برنامه‌ای برای جوانگرایی در تیم ملی دارد.

4326