گزارش آماری/ هر فصل، یک سرمربی برای هوادار؛ سودای رتبه تک‌رقمی با چهارمین استقلالی

گزارش آماری/ هر فصل، یک سرمربی برای هوادار؛ سودای رتبه تک‌رقمی با چهارمین استقلالی

پایگاه خبری فوتبالی - سنت هوادار در تاریخ لیگ برتر حفظ شد و آنها فصل جدید را طبق معمول با سرمربی جدیدی استارت زدند. 

به گزارش فوتبالی، این بار، نیمکت به مهدی رحمتی سپرده شده است که سابقه هدایت شهرخودرو، آلومینیوم و نساجی را در کارنامه دارد. او، پنجمین سرمربی هوادار در چهارمین فصل لیگ برتری بودن‌شان است و چهارمین استقلالی این جمع. باید دید رحمتی مانند عنایتی و الهامی تا پایان فصل خواهد ماند یا رویه فکری را پیش گرفته و یک همکاری ناتمام را رقم خواهد زد.

* لیگ 21

اولین حضور هوادار در تاریخ لیگ برتر با سرمربیگری رضا عنایتی رقم خورد. این همکاری در فصل قبل، منجر به صعود شده بود. آنها فصل را روی پله یازدهم تمام کردند که برای یک تیم تازه‌وارد، رتبه بدی نیست بخصوص اینکه در تمام طول فصل، هوادار هرگز دغدغه بقا نداشت.

* لیگ 22

یک برد کمتر، یک باخت کمتر، یک امتیاز کمتر و یک پله بالاتر؛ خلاصه دومین فصل حضور هوادار در لیگ برتر است. آنها به همکاری‌شان با عنایتی پایان دادند و نیمکت‌شان را در این فصل به ساکت الهامی سپردند. بازهم خبری از بیم سقوط نبود. 

* لیگ 23

در سومین فصل لیگ برتری بودن، هوادار کارش را با محمود فکری استارت زد که همکاری چندان موفقی نبود. این مسیر بعد از 13 بازی و شکست خانگی 5 صفر برابر سپاهان، به پایان رسید. در 17 بازی بعدی، مسعود شجاعی روی نیمکت هوادار نشست و توانست معدل امتیازگیری را بهبود ببخشد. هوادار برای اولین بار، دغدغه سقوط را تجربه کرد ولی این بیم، نرسیده به 3، 4 هفته پایانی تمام شد. 

* نکته

هوادار هنوز نتوانسته فصل را روی پله‌ای یک رقمی تمام کند؛ یازدهمی در لیگ 21، دهمی در لیگ 22 و دوازدهمی در لیگ 23. بنابراین رسیدن به چنین رتبه‌ای، احتمالا هدف اصلی آنها در تمامی فصول است. سوال این است رحمتی گزینه مناسبی برای این ماموریت است؟ او هرگاه یک فصل کامل روی نیمکت تیمی نشسته، صاحب رتبه یک‌رقمی شده: نهم با شهرخودرو در لیگ 20 و هفتم با آلومینیوم در لیگ بیست و دوم.

* حسرت

هوادار در 3 فصل لیگ برتری بودن، 24 بازی برابر مربع قدرت مدعیان سنتی این بازیها یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور برگزار کرده و توانسته فقط تنها 10 امتیاز بگیرد. این عدد در مقایسه با مجموع 72 امتیازی یعنی کسب تقریبا 14 درصد امتیازات. نیمی از این 10 امتیاز برابر پرسپولیس بوده (یک برد و 2 مساوی)، 4 امتیازش از تراکتور گرفته شده (یک برد و یک مساوی)، یک امتیاز از رویارویی با سپاهان به دست آمده (یک مساوی) و برابر استقلال هیچ امتیازی ثبت نشده است.

هوادار در لیگ 21 توانست 6 امتیاز از این 8 بازی کسب کند (برد برابر تراکتور و 2 مساوی با پرسپولیس). در لیگ 22 این مجموع به 4 امتیاز تقلیل پیدا کرد (برد برابر پرسپولیس و مساوی با تراکتور). ولی در این فصل، تراکتور، چه با فکری و چه با شجاعی، در هر 8 بازی برابر این 4 مدعی شکست خورد و هیچ امتیازی نگرفت.

۵۳۹۰