فناوری های جدید در فوتبال اردن

فناوری های جدید در فوتبال اردن

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال اردن از فناوری های جدید در فصل بعدی مسابقات باشگاهی در این کشور استفاده خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، "سمرنصار" دبیر کل فدراسیون اردن درمراسم معرفی برترین های فصل قبل لیگ حرفه ای این کشور و قرعه کشی فصل آتی دو رویداد لیگ و جام یکصد، از برنامه های گوناگون فدراسیون این کشور در فصل جدید پرده برداشت.

یکی از برنامه های جدید در فوتبال اردن، "فن آی دی" است که مزایای ویژه ای را برای تماشاگران مسابقات ایجاد می کند. این برنامه که الگو گرفته شده از جام های جهانی۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ است، در راستای تشویق بیشتر علاقه مندان به حضور در ورزشگاه ها، تسهیل خرید بلیت و ارتباط بیشتر مردم با فدراسیون اردن طراحی شده است.

 در این فناوری، علاقه مندان فوتبال بعد از ثبت نام از طریق سایت فدراسیون، می توانند بلیت بازی ها را به شکل الکترونیکی خریداری کنند.

به گفته دبیرکل فدراسیون اردن، این فدراسیون تلاش می کند نمایشگرهای تبلیغاتی نوین را در برخی از ورزشگاه های میزبان مسابقات باشگاهی نصب کند تا به درآمدزایی بیشتر رقابت ها کمک کند.

موضوعی که از سال قبل در دستور کار این فدراسیون برای تنوع بخشیدن به گزینه های بازاریابی و افزایش منابع مالی بوده است.

فدراسیون فوتبال اردن همچنین قصد دارد در آینده نزدیک از برنامه کاربردی (اپلیکیشن تلفن همراه) خود بعلاوه راه اندازی سایت جدید در راستای ارتباط بیشتر با مخاطبان رونمایی کند.

قرار است در سایت و اپلیکیشن جدید، اطلاعات تمام بازی های تیم ملی این کشور که شامل ۹۹۳ مسابقه است، از اولین دیدار در سال ۱۹۵۳ تا آخرین دیدار در معرض دید کاربران قرار بگیرد.

 ضمن اینکه مشخصات ۴۱۸ بازیکن تیم های ملی مردان و زنان اردن و ۳۷ مربی که هدایت این دو تیم را برعهده داشته اند، در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

به گفته "سمرنصار"، بخشی از برنامه های فدراسیون فوتبال اردن در راستای کمک به پخش زنده مسابقات، استفاده از دوربین های جدید با قابلیت هوش مصنوعی است که در ورزشگاه های مختلف به کار گرفته خواهد شد.

هفتاد و یکمین فصل مسابقات لیگ حرفه ای فوتبال اردن با شرکت ۱۲ تیم به شکل رفت برگشت از روز ۱۲ مرداد شروع خواهد شد. ضمن اینکه در کنار لیگ حرفه ای،  مسابقات جام یکصد هم به مناسبت یکصد سالگی تاسیس فدراسیون این کشور با شرکت ۱۲ تیم اما با انجام تنها ۱۱ بازی برای هر تیم از روز ۱۴ اردیبهشت شروع خواهد شد.

۱۹۷۹