خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

 پایگاه خبری فوتبالی– درحالیکه زمان زیادی به شروع دو رویداد  جام ملتهای آسیا و جام ملتهای آفریقا باقی نمانده است، تیم های مختلف خود را برای این دو رویداد مهم آماده می کنند.

به گزارش فوتبالی، با نزدیک شدن به ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ خبرهای نقل و انتقالاتی هم در رسانه ها بازتاب وسیعی دارد.

 فدراسیون فوتبال عربستان از آغاز برنامه استعدادیابی دختران ۱۲ سال به بالا درخارج از این کشور خبرداد. این برنامه با اولویت شناسایی دختران فوتبالیست با ملیت عربستان که خارج از این کشور زندگی می کنند برای تقویت تیم ملی دختران این کشور در رده های سنی زیر۱۷، زیر۲۰ و بزرگسالان آغاز شده است.

 با اخراج "ایگور پیسکان" از سمت سرمربیگری تیم الشباب، تعداد مربیان اخراجی در این فصل لیگ عربستان به ۸ نفر رسید. پیسکان تنها طی۷۰ روز سرمربی الشباب بود که ۱۱ بازی ۳ برد، ۳ تساوی و ۵ باخت را کسب کرد.

 بعد از شکست سنگین ۵ بر۲ الاتحاد برابر النصر در لیگ حرفه ای عربستان، انتقادها طی روزهای گذشته از عملکرد "کریم بنزما" به اوج خود رسیده است. این اتفاق درحالی رخ داده است که اختلاف نظر این بازیکن فرانسوی با "نونو سانتو" یکی از دلایل اصلی اخراج سرمربی سابق الاتحاد بود.

 تیم ملی فوتبال ساحلی امارات در دیداری دوستانه در شهر دبی برابر تیم ملی فوتبال ساحلی لبنان به برتری ۱۰ بر ۴ رسید.

 تیم‌ امید مصر در ادامه برنامه های آماده سازی خود برای شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، روز ۲۵ دی به امارات سفر خواهد کرد.تیم امید مصر در این سفر در یک رقابت چهارجانبه که با حضور تیم های امید امارات، قطر و عربستان برگزار خواهد شد شرکت می کند‌.

تیم‌ امید عراق که خود را برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا آماده می کند، اردوی آماده سازی خود را طی روزهای ۱۲ تا ۲۰ دی در شهر بصره آغاز کرده است.

 تیم ملی فوتبال غنا که خود را برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات جام ملتهای آفریقا آماده می کند، اردوی تدارکاتی خود را از روز یکشنبه هقته گذشته در آفریقای جنوبی آغاز کرده است.

غنا در این اردوی ۱۰ روزه یک بازی دوستانه با تیم ملی بوتسوانا انجام خواهد داد.

 "یاسر المسحل" رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از افزایش تعداد بازیکنان خارجی در لیگ این کشور در از فصل آینده خبرداد.

براین اساس هر تیم در لیگ حرفه ای این کشور می تواند در فهرست ۲۵ نفره خود از ۱۰ بازیکن خارجی استفاده کند.

۱۹۷۹