خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

پایگاه خبری فوتبالی – در روزهایی که دو رویداد مهم جام ملتهای آسیا و جام ملتهای آفریقا، در جریان است، خبرهای متنوعی درخصوص تیم های گوناگون عربی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. 

به گزارش فوتبالی، علاوه بر این دو رویداد مهم قاره ای، تیم های باشگاهی هم از فرصت تعطیلی مسابقات برای آمادگی بیشتر خود استفاده می کنند.  

 "علی خصیف" دروازه بان و کاپیتان باتجربه تیم ملی امارات در گفت و گویی کوتاه با شبکه شبکه تلویزیونی "الکاس" مدعی شد تیم امارات با استفاده از بازیکنان جوان و با تجربه به میزان خوبی از آمادگی رسیده است و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی خواهد بود و ایران مقابل این تیم کار راحتی نخواهد داشت.  

"جوروان ویرا" سرمربی اسبق تیم های ملی عراق و کویت که سابقه هدایت تیم سپاهان اصفهان را هم دارد، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الشمس» مصر مدعی شد تیم ملی مصر توانایی کسب مقام قهرمانی در مسابقات جام ملتهای آفریقا را دارد.او از تیم های کامرون و ساحل عاج به عنوان دیگر مدعیان قهرمانی نام برد و پیش بینی کرد از بین تیم های گینه استوایی، آفریقای جنوبی یا تانزانیا یک تیم می تواند به عنوان شگفتی ساز این دوره معرفی شود.    

● "علی یوسف" بازیکن تیم ملی عراق و عضو تیم صنعت نفت آبادان در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد تیم ملی عراق هم اکنون از بازیکنان برجسته ای برخوردار است که می توانند به موفقیت این تیم در جام ملتهای آسیا کمک کنند و برد مقابل ژاپن، عراقی ها را مغرور نخواهد کرد.  وی از "علی جاسم" و "زیدان اقبال" به عنوان ستاره های تیم ملی عراق در این دوره نام برد.    

● بنابر اعلام کنفدراسیون فوتبال آفریقا، مجموع جوایز دوره آتی مسابقات جام ملتهای آفریقا  ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. تیم قهرمان این مسابقات مبلغ ۷ میلیون دلار جایزه خواهد گرفت و تیم دوم هم صاحب ۴ میلیون دلار خواهد شد.   

● بنابر اعلام شبکه تلویزیونی «اسپورت مدیاست» ایتالیا، "هاکان کالهان اوغلو" ستاره تیم اینتر به پیشنهادهای تیم های عربستانی پاسخ منفی داده است.   

● "عبدالله ابوزمع" سرمربی تیم امید اردن به عنوان دستیار "حسن عموته" به کادر فنی  تیم ملی بزرگسالان این کشور در مسابقات جام ملتهای آسیا اضافه شده است. این اتفاق درحالی رخ می دهد که تعداد زیادی از بازیکنان تیم امید اردن در فهرست تیم بزرگسالان این کشور قرار دارند و درمجموع ۱۷ نفر اولین حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا را تجربه خواهند کرد. ابوزمع در گفت و گویی کوتاه با شبکه بین اسپورت گفته است که اردن توانایی شکست دادن کره جنوبی را داشت و بی تجربگی بازیکنان باعث شد تا این تیم، شکست بخورد.   

● بنابر اعلام شبکه «اسکای اسپورت» ایتالیا، باشگاه الشباب عربستان پیشنهادی به ارزش ۱۲ میلیون یورو را به "ماتئو بولیتانو" ستاره تیم ناپولی ارائه کرده است.    

● با اعلام فدراسیون فوتبال عراق، "صالح راضی" به عنوان سرمربی تیم ملی زنان عراق معرفی شد. قرار است تیم ملی زنان عراق در سال ۲۰۲۴ در مسابقات قهرمانی غرب آسیا و مسابقات قهرمانی کشورهای عربی شرکت کند.   

۱۹۷۹