بلایی که نکونام بر سر استقلال آورد؛ بدترین خط دفاع لیگ، آخرین دستپخت فرزند مکتب کی‌روش!

بلایی که نکونام بر سر استقلال آورد؛ بدترین خط دفاع لیگ، آخرین دستپخت فرزند مکتب کی‌روش!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال پس از گذشت شش هفته از رقابت‌های لیگ‌ برتر ایران و البته تیمهای دیگر اکثرا هفت بازی انجام داده اند، با هشت گل خورده عنوان ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را بدون ثبت حتی یک کلین‌شیت، به خود اختصاص داده است.

به گزارش فوتبالی، بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر برای آبی‌ها آبستن حواشی زیادی بوده و این موضوع روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته است.

استقلالی‌ها این فصل و در هشت حضور جواد نکونام روی نیمکتشان، ۹ گل از رقبا دریافت کردند و دیدار برابر الغرافه قطر و یاران خوسلو، تنها کلین‌شیت آبی‌ها تحت هدایت نکونام بود. 

اما معجزه، یک روزه برای استقلال رخ نداد و آن‌ها تحت هدایت سهراب بختیاری‌زاده هم در جریان پیروزی دو بر یکشان برابر هوادار قعرنشین، در بسته نگه داشتن دروازه خود ناموفق بودند و اولین گل فصل شاگردان رحمتی را روی اشتباه چشمی و از روی نقطه پنالتی، تقدیم مهدی گودرزی کردند.

جواد نکونام که از پیش‌فصل درگیر حواشی و مسائل خارج از زمین شده بود، در تمرینات تمرکز لازم را نداشت و نتوانست از تنها نکته مثبت دوران حضورش در استقلال، یعنی خط دفاعی مستحکم و پیروزی‌های اقتصادی، حفاظت کند و تلاش او بر ارائه نمایش‌های هجومی‌تر و هوادارپسندتر، به افتضاحی در عقب زمین و بی‌نظمی، ناهماهنگی و سردرگمی مدافعین و هافبک‌های نامی استقلال منجر شد.

۶ حضور جواد و تک حضور سهراب روی نیمکت آبی‌های تهران در این فصل، آمار هشت گل زده، ۹ گل خورده و تفاضل ۱- را به ثبت رسانده است. این آمار درحالی به‌وجود آمده که استقلالِ تحت هدایت نکونام در هفت هفته نخست فصل گذشته، تنها سه گل دریافت کرده بود و ۱۰ بار هم توانست دروازه رقبا را باز کند و حسینی، آمار پنج کلین‌شیت را از خود به‌جای گذاشته بود!

این بررسی نشان می‌دهد که وضعیت نکونام در استقلال، تنها از نظر رابطه با مدیران باشگاه و کم‌شدن محبوبیتش بین هواداران وخیم نشده بود و نکو در این فصل، نسخه ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تری از تیم فصل گذشته خودش به میدان می‌فرستاد و تمامی این مسائل، دست در دست هم، به همکاری نکونام و استقلال، پایان داد. حالا تیمی که یک فصل و چند هفته در اختیار فرزند خلف کی روش بود، بدترین خط دفاع را برای استقلال ساخت تا نشان دهد حتی اگر تیمی پرستاره هم در اختیار داشته باشد، نمی تواند آن را به موفقیت برساند.

در روز‌های آتی شاهد حضور سرمربی جدید آبی‌ها و معرفی او از سوی مدیران استقلال خواهیم بود و هوداران پرافتخارترین تیم ایرانی آسیا، امیدوار به بازگشت روزهای اوج تیم محبوبشان تحت هدایت یک مربی کاربلد و حرفه‌ای هستند.

۵۷۹۳