نظر اسطوره بارسلونا در مورد برنده توپ طلا

نظر اسطوره بارسلونا در مورد برنده توپ طلا

پایگاه خبری فوتبالی- جرارد پیکه، مدافع سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که دوست دارد رودری، هافبک اسپانیایی باشگاه منچسترسیتی برنده توپ طلای امسال شود.

به گزارش فوتبالی، رودری، هافبک کلیدی منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا پس از درخشش در یورو 2024  و کسب عنوان قهرمانی به همراه تیم ملی اسپانیا، خودش را به جمع کاندیداهای کسب جایزه توپ طلا اضافه کرد. او در طول فصل نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و در لیگ برتر انگلیس، هر بار که برای سیتیزن‎‌ها به میدان رفت آن‌ها شکست نخوردند.

این در حالی است که تا پیش از آغاز یورو 2024، وینیسیوس جونیور، جود بلینگام و کیلیان امباپه کاندیداهای اصلی کسب جایزه توپ طلا به حساب می‌آمدند. اما رقابت‌های یورو و کوپا آمریکا، معادلات را بر هم زد. پس از پایان این مسابقات، حتی دیگر نام فیل فودن و هری کین هم در لیست نامزدها دیده نمی‌شود، چون نمایش ضعیفی از خود نشان دادند. وینیسیوس جونیور نیز در کوپا آمریکا 2024 ناامیدکننده ظاهر شد. کیلیان امباپه هم آن درخشش همیشگی را با پیراهن تیم ملی فرانسه نداشت و تنها جود بلینگام توانست تا حدی انتظارات را برآورده کند.

اما رودری در تورنمنت‌های ملی از همه این بازیکنان عملکرد درخشان‌تری داشت و توانست در پایان جام قهرمانی را بالای سر ببرد. جرارد پیکه، ستاره سابق خط دفاعی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در خصوص برنده توپ طلای امسال گفت: «دوست دارم که رودری این جایزه را ببرد. او در تیم ملی اسپانیا و البته منچسترسیتی یک مهره موثر و کلیدی به شمار می‌رود.»

1428