سوژه روز؛ استقلال و خریدهای عجیب خارجی؛ دروازه‌بان از مقدونیه، وینگر چپ از بوسنی!

سوژه روز؛ استقلال و خریدهای عجیب خارجی؛ دروازه‌بان از مقدونیه، وینگر چپ از بوسنی!

پایگاه خبری فوتبالی – درباره فعالیت استقلال در بازار نقل و انتقالات، خبرهای عجیبی از صبح امروز منتشر شده است.

به گزارش فوتبالی، به جز آرمین سهرابیان که دیشب خبر تمدید قراردادش با استقلال را رسانه‌ای کرد - در حالیکه سال گذشته، دو ساله با استقلال امضا کرده بود- آبی‌ها هنوز با هیچ بازیکن داخلی جدیدی به توافق نرسیدند اما خبرهایی از صبح منتشر شده که انگار با سه بازیکن خارجی برای فصل آینده به توافق رسیده‌اند!

مورد عجیب، پست بازیکنانی است که جواد نکونام آنها را برای لیگ جدید در نظر گرفته است. اینطور که به نظر می‌رسد خبر توافق استقلال با دروازه‌بان خارجی صحت داشته و اگرچه از یک دروازه‌بان اهل بوسنی به عنوان رقیب جدید سیدحسین حسینی نام برده شده اما شنیده‌های فوتبالی حاکی از آن است که استقلال با یک گلر اهل مقدونیه به توافق رسیده است. در فضای مجازی هم همه از دروازه بان مقدونیه ای نام برده اند.

با توجه به اینکه هنوز اخبار مربوط به مشکل سیدحسین حسینی برای فعالیت در لیگ برتر صحت نداشته، معلوم نیست چرا نکونام قصد دارد یک رقیب خارجی برای او بیاورد. طبیعتا دروازه‌بان خارجی هم که قرار است یورو یا دلار بگیرد، برای نیمکت‌نشینی راهی تهران نخواهد شد و اگر قرار به بازی دادن به او باشد، نیمکت‌نشین کردن سیدحسین حسینی، قطعا بدون حاشیه و جنجال نخواهد بود. او به هر جهت کاپیتان استقلال است و حالا شنیده شده که حسابی هم ناراحت و شاکی شده است. 

در شرایطی که سیدحسین حسینی در فصل قبل عملکرد عالی و بی‌نظیری داشت و در نهایت موفق شد دستکش طلایی را به صورت مشترک با پورحمیدی دریافت کند، اما حالا خبر رسیده که باشگاه استقلال به دنبال جذب یک دروازه بان خارجی است! به همه این اتفاقات عجیب این نکته را هم اضافه کنید که استقلال فصل گذشته بهترین خط دفاع لیگ برتر شد و سیدحسین حسین هم عملکرد فوق العاده ای در تیم داشت. سوال این است که آیا جذب یک دروازه بان خارجی، منجر به سوزاندن یک سهمیه خارجی و یک سهمیه بزرگسالان نمی شود؟ آیا این اتفاق منطقی است؟ باید دید که مدیران استقلال بالاخره چه زمانی به شایعات درباره جذب دروازه بان خارجی خارجی آن هم از کشور مقدونیه پاسخ خواهند داد. 

البته سکوت باشگاه استقلال در دوران مدیریت فرشیدسمیعی هم پیش از این هم سابقه داشته و پس از پایان لیگ، هنوز درباره ماندن یا رفتن جواد نکونام، باشگاه بیانیه ای رسمی منتشر کرده و در هیچ کدام از رسانه های رسمی باشگاه، منتشر نکرده است. از طرف دیگر، استقلال با یک وینگر چپ بوسنیایی به توافق رسیده و معلوم نیست چرا وقتی بازیکنی نظیر مهرداد محمدی قراردادی دو ساله با استقلال دارد و قرار به ادامه همکاری با اوست، نکونام سراغ یک بازیکن خارجی در پست او رفته است.

اگر مهرداد محمدی در فصل گذشته عملکرد خوبی نداشته در حالیکه عملکرد خوبی هم داشته است، چرا قرار به ادامه همکاری با بازیکنی است که جزو نفرات گران‌قیمت استقلال محسوب می‌شود و اگر محمدی توانسته رضایت نکونام را جلب کند، چرا باید آبی‌ها برای پست او بازیکن خارجی بگیرند؟ برخی خبرهای تایید نشده هم حاکی از آن است که فرشید سمیعی قرارداد این سه بازیکن خارجی و به خصوص دروازه بان مقدونیه ای را امضا کرده است! باید دید باشگاه استقلال چه زمانی از این بازیکنان رونمایی می کند و آیا اصلا قرار است با این بازیکنان قرارداد بسته شود یا نه؟

1984