قلعه نویی در جوانگرایی جا زد؟ واقعا سن یک عدد است!

قلعه نویی در جوانگرایی جا زد؟ واقعا سن یک عدد است!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا پروژه جوانگرایی امیرقلعه‌نویی به بن‌بست رسیده است؟

به گزارش فوتبالی، امیرقلعه‌نویی که بعد از پایان جام ملت‌های آسیا وعده جوانگرایی و تغییر نسل در تیم‌ملی را داده بود گویا از این وعده خود کمی تا حدودی پشیمان شده است! 

البته این واقعیت را نباید فراموش کرد که تغییر نسل فوتبالی کاری نیست که از سرمربی تیم‌ملی انتظار برود و این اتفاق باید در باشگاه‌ها روی بدهد. با این حال با توجه به پتانسیل موجود هم به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی می‌تواند میانگین سنی تیم ملی را پایین بیاورد. اتفاقی که البته تبعاتی هم برای کادرفنی خواهد داشت و احتمالا به همین دلیل است که قلعه‌نویی کمی از انجام آن منصرف شده است. 

دو نتیجه آخر تیم ملی انتقادات زیادی را نسبت به این مربی مطرح کرده و احتمالا همین مساله باعث شده تا او در ادامه مسیر کمی دست به عصاتر باشد و این را می‌توان از آخرین مصاحبه‌اش متوجه شد.

« به نظر من شناسنامه یک عدد است و در فوتبال مدرن جا ندارد. آمادگی جسمانی الان مهم‌تر است. در دوره ما همه چیز تحت فشار جنگ بود و مثل الان نیست که علم تغذیه و علم تمرینات به ما کمک می‌کند تا کریستیانو رونالدو را در این سن و سال داشته باشیم. ما بازیکنانی داریم مانند حاج‌صفی که در لیگ قدرتی یونان بهترین بازی را دارد. جوان تولید نمی‌شود و این باید در تیم‌های پایه و تیم‌های باشگاهی رخ بدهد. وقتی یک بازیکن ۲۴ ساله، به تیم ملی ژاپن دعوت می‌شود حداقل ۳۰ بازی ملی تجربه دارد و اگر آریا یوسفی این تجربه را داشت، آن اشتباه بچگانه را انجام نمی‌داد. باید هم نتیجه‌گرا باشیم و تهاجمی بازی کنیم و هم نسل‌سازی کنیم. اوایل بحث استفاده کردن از جوانان بود، الان بحث استفاده کردن از بازیکن مورد نظر دیگران است اما نمی‌بینند جای آن یک بازیکن ۲۰ ساله دعوت کردیم. این‌ها با قلعه‌نویی زاویه دارند.»

گویا اشتباه آریا یوسفی در بازی با هنگ‌کنگ و انتقادات زیادی که به همراه داشت امیرقلعه‌نویی را از بازی دادن به جوانان ترسانده است. اما سوال این است که آیا اندک جوانان دعوت شده به تیم ملی قربانی این اشتباه و ترس کادرفنی خواهند شد؟

4326