واکنش جالب مربی تیم ملی به انتقادها از میانگین سنی؛ مودریچ با 40 سال سن به کرواسی دعوت می‌شود!

واکنش جالب مربی تیم ملی به انتقادها از میانگین سنی؛ مودریچ با 40 سال سن به کرواسی دعوت می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- عملکرد تیم ملی ایران در دو بازی اخیر مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان، انتقاداتی را از سوی هواداران به دنبال داشته است.

به گزارش فوتبالی، ایران در جام ملت‌های آسیا سال قبل، پیرترین تیم حاضر در تورنمنت به لحاظ میانگین سنی بود. پس از شکست ناباورانه مقابل قطر و ناکامی در رسیدن به فینال، بسیاری از مخاطبان فوتبال سن بالای بازیکنان را از عوامل تاثیرگذار در شکست می‌دانستند و معتقد بودند باید از بازیکنان جوان‌تری استفاده می‌شده است.

خود قلعه‌نویی هم نیاز به جوانگرایی را رد نکرد و دعوت از بازیکنان جوان را از اردوی فروردین‌ماه استارت زد. دعوت از بازیکنانی همچون امین حزباوی، آریا یوسفی، سعید سحرخیزان و جواد آقایی‌پور نشان داد که تیم ملی در حال پوست‌اندازی است و پروسه تغییر نسل به آهستگی در حال صورت گرفتن است.

اما علیرغم دعوت از بازیکنان جوان، تیم ملی کمابیش با همان ترکیب سابق در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به میدان رفت و آنطور که باید و شاید به جوانان میدان داده نشد. خصوصا در بازی آخر مقابل ازبکستان، قلعه‌نویی از ترکیبی استفاده کرد که همه را به یاد جام ملت‌ها انداخت و تساوی صفر - صفر مقابل ازبک‌ها هم مزید بر علت شد تا بار دیگر مسئله میانگین سنی مطرح شود و انتقاداتی پیرامون استفاده نکردن از بازیکنان جوان صورت بگیرد.

امروز رحمان رضایی، مربی تیم ملی واکنشی به انتقادات داشته که در نوع خود جالب است. او برای دفاع از تصمیمات کادرفنی، لوکا مودریچ، کاپیتان کرواسی را مثال زده که با 40 سال سن به تیم ملی کشورش دعوت می‌شود و در رئال مادرید هم بازی می‌کند. او ضمنا اعتقاد دارد کسی می‌تواند از میانگین سنی انتقاد کند که فوتبال را بفهمد و بداند سن بالا کجا به کار می‌آید.

بخشی از گفت‌وگوی رحمان رضایی با خبرگزاری تسنیم را در ادامه می‌خوانید: «آرژانتین، کرواسی و خیلی از کشورها را ببینید. در رابطه با میانگین سنی بستگی دارد چه کسی انتقاد می‌کند، آیا می‌داند فوتبال و سن چیست؟! آیا می‌داند سن بالا چه زمانی به درد می‌خورد و چه زمانی به درد نمی‌خورد؟ مودریچ کاپیتان کرواسی را با 40 سال سن دعوت می‌کنند و در رئال مادرید هم بازی می‌کند. انتقاد باید سازنده باشد، می‌پذیریم ولی انتقادی که مخرب باشد، قابل قبول نیست.»

مربی تیم ملی در واکنش به این سوال که میانگین سنی خط دفاع ایران با حضور شجاع و کنعانی بسیار بالا رفته، می‌گوید: «خیلی بالا نیست. در کنار این دو نفر، بازیکنانی مثل میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانیِ جوان بازی می‌کنند. اینکه بگویند میانگین سنی خط دفاعی بالاست، قبول ندارم. دفاع پُستی است که باید کسی درباره آن حرف بزند که فوتبال را بفهمد و بینش درستی پشت صحبت‌هایش باشد. دفاع پستی است که بازیکن 30 تا 33 ساله می‌تواند به لحاظ پختگی، لیدر بودن و ... بازی کند. قبول ندارم که میانگین سنی تیم ملی در خط دفاعی بالاست.»

7474