رسمی/ باستن سلتیکس قهرمان NBA شد

رسمی/ باستن سلتیکس قهرمان NBA شد

پایگاه خبری فوتبالی - باستن سلتیکس بامداد امروز با پیروزی در بازی پنجم مقابل دالاس موریکس برای هجدهمین بار قهرمان NBA شد.

به گزارش فوتبالی، بامداد روز سه شنبه تیم های باستن سلتیکس و دالاس موریکس بازی پنجم فینال NBA را در ورزشگاه تی دی گاردن برگزار کردند. در 4 بازی گذشته، سلتیکس با ارائه نمایش های فوق العاده، موفق به کسب 3 پیروزی شده بود و دالاسی ها تنها یک بار آن هم در بازی چهارم موفق به کسب برد شده بودند و حالا قرار بود بازی 3-1 عقب مانده را کامبک بزنند، اما اوضاع طور دیگری رقم خورد.

در بازی پنجم سلتیکس اصلاً دوست نداشت در مقابل چشمان هوادارانش لغزشی داشته باشد، پس از همان ابتدا خیلی محکم و طوفانی بازی را آغاز کرد و در 2 کوارتر ابتدایی موفق شد 67 امتیاز به دست بیاورد، در حالی که لوکا دانچیچ و یارانش تنها موفق به کسب 46 امتیاز شدند تا بسیاری سلتیکس را در همان نیمه اول قهرمان NBA بدانند.

در کوارتر سوم دالاس تیم برتر زمین بود و توانست این کوارتر را با حساب 19-21 برنده شود، اما اصلاً برای بازگشت به بازی کافی نبود. در حقیقت،کایری ایروینگ و لوکا دانچیچ اصلاً نمایش خوبی در زمین نداشتند و یکی از دلایل اصلی باخت دالاس به شمار می رفتند.

در نهایت سلتیکس با برتری 106-88 در بازی پنجم قهرمان NBA شد. همچنین جیلن براون جایزه فاینالز MVP را به دست آورد.

4416