ادعای عجیب خیابانی؛ می‌توانم نام داوران، بازیکنان و خبرنگارانی را که پول می‌گیرند بگویم!

ادعای عجیب خیابانی؛ می‌توانم نام داوران، بازیکنان و خبرنگارانی را که پول می‌گیرند بگویم!

پایگاه خبری فوتبالی- مجری ورزشی با سابقه صداو سیما روی آنتن زنده شبکه 3 صحبت‌های جنجالی و عجیبی را در مورد وضعیت این روزهای فوتبال ایران بیان کرد. 

به گزارش فوتبالی، جواد خیابانی در برنامه سلام صبح به خیر در تاریخ هفدهم خرداد ماه شبکه سه، در مورد فساد در فوتبال ایران حرف‌های جالب و عجیبی زد. حرف‌هایی که نشان از دل پر خیابانی از وضعیت الآن فوتبال ایران داشت. او در ابتدا در مورد بی‌تماشاگر بودن بازی استقلال و پیکان در هفته پایانی گفت: «من در ورزشگاه اکباتان بودم و بازی استقلال و پیکان را گزارش می‌کردم. وقتی در دقایق پایانی و قبل از گل پرسپولیس در بازی همزمان مقابل مس رفسنجان، استقلالی‌ها آماده برگزاری جشن قهرمانی می‌شدند؛ یک سوال برای من پیش آمد که چرا باید این بازی بدون تماشاگر می‌بود و این وضعیت و این جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی برگزار شود؟ یعنی واقعا برگزار کنندگان مسابقات در فوتبال، در روز قرعه کشی نمی‌دانستند که بازی هفته آخر استقلال نباید با پیکان باشد و یا نباید جوری باشد که پیکان میزبان نباشد؟ این امر قبل از قرعه کشی کاملا قابل پیش بینی است و قابل حل است. به نظر می‌رسد که عمدا کاری کرده‌اند که بازی آخر استقلال در ورزشگاه اکباتان بدون تماشاگر برگزار شود! چون می‌دانستند که ورزشگاه اکباتان امکان حضور تماشاگر را ندارد. البته گویا برای سال بعد این مشکل حل شده است و در مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه اکباتان هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و قرار است بازی‌های دیگر تیم تهرانی یعنی هوادار در شهر قدس برگزار شود. چون پیکان که دیگر از لیگ برتر حذف شده و به لیگ آزادگان رفته است. 

خیابانی همچنین معتقد بود دست بردن در جدول برگزاری بازی‌ها کاملا امکان پذیر است و در این مورد، به پرونده فساد مس رفسنجان ارجاع داد. او در مورد این فساد گفت: «در این پرونده مشخص شد چه کسانی از فدراسیون فوتبال جزو افراد فاسد فوتبال هستند و از فدراسیون رفتند. در همین مورد ما چندین بار هم گفتیم؛ اصلا VAR  به این خاطر به ایران نمی‌آید که بتوانند بازی‌ها را در بیاورند و خیلی ساده نتایج را عوض کنند؛ آن هم از طریق پرداخت مبالغی به بعضی از داوران، کمک داوران و یا حتی بازیکنان که شما بازی را در بیاورید چون VAR هم که نیست. این فساد در فوتبال ایران واقعا دامنگیر است.» 

او هم چنین در اظهاراتی عجیب‌تر گفت: «من حتی می‌توانم به شما اسامی داوران، بازیکنان و خبرنگارانی که پول می‌گیرند را به شما بگویم اگر پایش بیفتد! به نظر من دیگر وقتی داریم می‌رسیم به سال 2025 و از سال 1403 نیز چند ماهی گذشته است؛ دیگر وقت آن است که باید فوتبال سالم باشد. الآن دیگر واقعا بس است که استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها حرص بخورند از دست این که این پنالتی بود یا نه. درست است که با VAR هم مشکلاتی از این دست پیش می‌آید اما چه بهتر است که وجود آن تسکینی باشد برای درد کسانی که از این صحنه‌ها ناراحتند.» 

خیابانی در پایان این مصاحبه از طرفدار بانویی گفت که در مورد گل پرسپولیس و قهرمان نشدن استقلال گفت دارم دق میکنم. خیابانی در همین مورد گفت: «من به این خانم گفتم که با همچین اتفاقاتی کسی دق نمی‌کند و این چیزها نهایتا یکی دو روز است و بعدش تمام می‌شود و قهرمان شدن یا نشدن‌ها تاثیری در زندگی ما ندارد پس اصلا به آن فکر نکنیم.»

7899