بازیکنی که سیبل قلعه‌نویی شد؛ یکی از دو جوان تیم

بازیکنی که سیبل قلعه‌نویی شد؛ یکی از دو جوان تیم

پایگاه خبری فوتبالی- عملکرد امین حزباوی در خط دفاعی تیم ملی مورد قبول قلعه‌نویی قرار نگرفت و سرمربی تیم ملی در نشست خبری هم این موضوع را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، امیرقلعه‌نویی که بعد از برد قرقیزستان مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته بود نزدیک بود که شرایط بدتری را تجربه کند که علیرضا بیرانوند مانع از آن شد. 

بازی با حریف آسان با یک اشتباه می‌توانست در دقایق پایانی فقط با یک امتیاز به پایان برسد اما شماره یک تیم ملی قلعه‌نویی را نجات داد تا امیر هم در کنفرانس خبری بعد از بازی از او تشکر کند. 

البته علاوه بر بیرانوند اسم یک بازیکن دیگر بیش از همه تکرار شد که احتمالا این تکرار عواقب خوشایندی برای آن بازیکن جوان نخواهد داشت. امین حزباوی‌ یکی از معدود جوان‌های تیمی محسوب می‌شود که با شعار جوانگرایی به مقدماتی جام‌جهانی آمده بود. با این حال شاید بعد از این بازی و انتقادات شدید قلعه‌نویی در بازی‌های بعدی خبری از این جوان هم نباشد.

صحنه‌ای که امیرقلعه‌نویی را حسابی عصبانی کرده بود در دقیقه 84 اتفاق افتاد که پاس عمقی بازیکنان قرقیزستان در شرایطی به هم‌تیمی‌شان رسید که حزباوی از او عقب ماند و شجاع‌خلیل‌زاده هم نتوانست کوجو را مهار کند تا در نهایت نوبت به بیرانوند برسد که این موقعیت تک به تک را بگیرد. 

همین مساله و همین شوک باعث شد تا قلعه‌نویی بعد از بازی حسابی عصبانیتش را از مدافع تیمش نشان دهد و بارها با گفتن این که حزباوی نزدیک بود با اشتباهش نتیجه را عوض کند این بازیکن را مورد توبیخ قرار داد. 

البته در آن صحنه از نقش شجاع خلیل‌زاده هم نباید گذشت. در صحنه آهسته این صحنه مشخص است که شجاع خلیل‌زاده که مامور مهار این بازیکن بوده است با یک مکث یک‌ثانیه‌ای از او عقب می‌افتد و حزباوی هم نمی‌تواند به او برسد. با این حال به نظر می‌رسد جوان بودن این مدافع و همچنین سابقه اشتباه او در بازی مقابل هنگ‌کنگ که نزدیک بود منجر به گل‌به خودی شود باعث شد او سیبل حملات سرمربی قرار بگیرد.

البته نگاهی به عملکرد حزباوی در السد که به جدایی زودهنگام او انجامید و تکرار یک سری اشتباهات در بازی تیم ملی شاید این سوال را به وجود بیاورد که این بازیکن جوان در حال حاضر آمادگی حضور در ترکیب اصلی را در بازی‌های مهم‌تر دارد و یا باید تجربه بیشتری کسب کند تا به ترکیب اصلی برسد؟

4326