گزارش ویژه؛ درباره استوری‌ جنجالی فرهاد مجیدی؛ یادآوری قهرمانی بدون شکست با طعم انتقاد از برخی پیشکسوتان!

گزارش ویژه؛ درباره استوری‌ جنجالی فرهاد مجیدی؛ یادآوری قهرمانی بدون شکست با طعم انتقاد از برخی پیشکسوتان!

پایگاه خبری فوتبالی- انتشار یک استوری جدید از فرهاد مجیدی فضای کانال‌ها و صفحات هواداری استقلال را به هم ریخته است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که استقلال هنوز برای کسب قهرمانی در لیگ بیست و سوم شانس دارد (البته این شانس زیاد نیست چون پرسپولیس یک امتیاز بیشتر دارد و قهرمانی دست خودش است) اما به شکلی بسیار عجیب، بخش قابل توجهی از هواداران استقلال خواستار برکناری جواد نکونام از هدایت تیم‌شان شده‌اند. این وضعیت تا قبل از مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر وجود نداشت و علیرغم انتقادهایی که به سبک بازی استقلال وجود داشت اما بخشی از هواداران به دلیل صدرنشینی استقلال این تیم حامی نکونام بودند.

همان روزها هم این تصور وجود داشت  که حمایت بخش زیادی از استقلالی‌ها از نکونام فقط به دلیل صدرنشینی این تیم است و اگر روزی استقلال صدر جدول را از دست بدهد نکونام بخش قابل توجهی از هوادارانش را از دست خواهد داد.

در هفته بیست و هشتم این اتفاق افتاد و با تساوی استقلال مقابل نساجی و پیروزی دراماتیک پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، باعث شد تا صدر جدول برای اولین بار در این فصل قرمز شود. 

بعد از آن بود که اعتراضات و انتقادات هواداران استقلال از نکونام شدت پیدا کرد. بخشی از هواداران این تیم مخالف انتقاد از نکونام بودند و امید داشتند اتفاقی که در هفته بیست و هشتم برای استقلال افتاد در هفته بیست و نهم برای پرسپولیس بیفتد و استقلال دوباره به صدر برگردد اما این اتفاق نیفتاد و حالا تعداد منتقدان نکونام بیشتر از همیشه شده است. موقعیت نکونام به عنوان سرمربی در استقلال هرگز به اندازه امروز متزلزل نبوده است و بر خلاف هفته‌های گذشته، حتی در میان پیشکسوتان استقلال که از ابتدای فصل نکونام را حمایت می‌کردند هم تعدادی منتقد هم پیدا شده است!

در چنین وضعیتی انتشار دو استوری حاوی عکس و ویدیویی و بازنشر آن در صفحات مجازی هواداران استقلال سر و صدای زیادی به راه انداخته است. استوری ویدیویی جنجالی را فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشر کرده است. 

او در استوری اول با انتشار تصویری از جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر بیست و یکم سالروز بالا بردن جام در آزادی و این قهرمانی را تبریک گفته و نوشته است: «سالگرد قهرمانی بدون باخت استقلال». استقلال در تاریخ نهم خرداد 1401 بدون این که حتی یک شکست را در آن فصل تجربه کند قهرمان بدون باخت لیگ برتر دوره بیست و یکم شد. آن هم در فصلی که فرهاد مجیدی سرمربی این تیم بود.

اشاره فرهاد به قهرمانی بدون باخت نکته مهمی است. به هر حال این که یک تیم بدون حتی یک باخت قهرمان لیگ کشورش شود بسیار کم رخ می‌دهد. اما مجیدی توانست این ماموریت را با موفقیت تمام کند و به سلسله قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس پایان بدهد.

تا اینجا برداشت خاصی نمی‌شود از استوری اول فرهاد داشت. او به سالروز قهرمانی مهم و ارزشمندی که با استقلال کسب کرده است اشاره کرده و این استوری معنای دیگری را به اذهان متبادر نمی‌کند. اما وقتی استوری دوم حاوی ویدیوی یکی از صفحات طرفدار فرهادمجیدی در صفحه تقریبا ۴ میلیونی فرهاد مجیدی منتشر می‌شود باید به لایه‌های دیگری از ماجرا هم فکر کرد.

 استوری دوم در واقع بازنشر یک ویدیوی دو دقیقه و اندی است که قبلا در یکی صفحات هواداری طرفدار فرهاد مجیدی منتشر شده است. در این ویدیو که مربوط دو سال و اندی پیش است صحنه‌ها طوری میکس و تدوین شده اند که ابتدا چند نفر از پیشکسوتان استقلال از این که مجیدی بدون تجربه کافی سرمربی استقلال شده است از انتخاب فرهاد مجیدی انتقاد می‌کنند اما مجیدی با قهرمان کردن استقلال جواب انتقادات آنها را می‌دهد! 

نکته مهمی که در این استوری به چشم می‌خورد این است که اغلب پیشکسوتانی که در این ویدیو از فرهاد انتقاد می‌کنند در حال حاضر جزو حامیان جدی جواد نکونام هستند. نکونام هم که در حال حاضر وضعیت چندانی مطلوبی نزد هواداران استقلال ندارد.

نکته مهم بعدی این است که خود مجیدی هم در حال حاضر بدون تیم است! او پس از جدایی از باشگاه اتحاد کلبا که به صورت توافقی انجام شد در تیم دیگری مشغول به کار نشده است. مجیدی در این مدت به دو باشگاه العین برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و الوصل برای قهرمانی در لیگ برتر امارات تبریک گفته است اما این که او در فاصله دو روز مانده به آخرین بازی فصلِ استقلال در لیگ برتر، در یک استوری سالگرد قهرمانی بدونِ باختِ استقلال را یادآوری می‌کند و در یک استوری دیگر سزاواری و توانایی خودش برای هدایت استقلال در آن روزها را به یادها می‌آورد عجیب است.

بدون تعارف خیلی از کسانی که این دو استوری را دیده‌اند فکر کرده‌اند مجیدی دارد برای بازگشت به استقلال پالس مثبت می‌فرستد. او البته در میان هواداران استقلال هواداران پرشمار و متعصبی دارد که منتظر بازگشتش به این تیم هستند اما سخت است که فکر کنیم فرهاد مجیدی بخواهد به این زودی‌ها به استقلال بازگردد.

در هر حال مجیدی جدا از گمانه‌زنی‌ها به هواداران استقلال نشان داده بسیاری اوقات پیشکسوتان استقلال هم در تحلیلها و مصاحبه‌های‌شان اشتباه می‌کنند چه برسد به خود هواداران. باید دید تا شنبه چه اتفاق‌هایی در هفته پایانی لیگ برتر می‌افتد‌. مطمئنا معادلات تا آن روز تغییرات زیادی خواهد داشت.

1359‌