تکرار یک رویه ناصواب؛ نکونام برای بار دوم گزارشگرانِ رسانه های گزینش‌شده را برای مصاحبه دعوت کرد!

تکرار یک رویه ناصواب؛ نکونام برای بار دوم گزارشگرانِ رسانه های گزینش‌شده را برای مصاحبه دعوت کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- عصر امروز گفت و گوی جدید و جنجالی از جواد نکونام سرمربی استقلال در تعدادی از رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش فوتبالی، مصاحبه‌ای که بسیار جنجالی پر از نکته و طعنه و ابهام بود. این مصاحبه در محل تمرین استقلال برگزار شده است و این در حالی است که جواد نکونام فردا باید در نشست خبری قبل از بازی با گل گهر سیرجان در هفته بیست و نهم لیگ برتر حضور پیدا می‌کرد.

او فردا فرصت این را داشت که در نشست خبری حرف‌هایش را بزند اما ظاهرا به نظر خودش حرف‌هایش آنقدر مهم بوده که ضرورت داشته زودتر این کار را انجام بدهد اما نکته قابل توجه این است که مثل بار قبلی که نکونام در محل تمرین با خبرنگاران صحبت کرد، این بار هم تعدادی از خبرنگاران گزینش شده به محل تمرین استقلال دعوت شده بودند.

دفعه قبل در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ بود که ناگهان خبر رسید چند گزارشگر بنا به دعوت تیم رسانه‌ای استقلال که گفته می شود به نکونام نزدیک هستند به محل تمرین استقلال دعوت شده‌اند اما خبرنگارانِ چند سایت و پایگاه خبریِ مستقل دیگر از این ماجرا بی‌‌‌خبر ماندند که بعدها این رفتار عجیب مورد انتقاد هم واقع شد

حالا امروز این اتفاق برای بار دوم رخ داده است و چند گزارشگر با تماس و دعوت افراد رسانه ای نزدیک به جوادنکونام به محل تمرین این تیم رفته‌‌اند تا نکونام برای آنها حرف بزند. صحبت‌های نکونام هم در رسانه هایی که در این ماجرا خبرنگار داشتند به صورت مفصل منتشر شده است.

البته مشخص است که چرا نکونام خیلی راحت دست به گزینش رسانه‌ها زده است. او آنهایی را که گاهی از سرمربی استقلال انتقاداتی می‌کنند دعوت نکرده است. کارهایی که کارلوس کی‌روش هم در روزهایی که سرمربی تیم ملی بود انجام می‌داد و البته در نهایت هم در دو جام ملت‌های آسیا به جام نرسید و در سه جام جهانی هم نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. این روش‌ها معمولا به موفقیت منجر نمی شود.

اما اولین و تنها دلیلی که برای چنین تصمیمی به نظر می‌رسد این است که نکونام دوست نداشته در این مصاحبه مورد سوال و جواب قرار بگیرد و می‌خواسته خبرنگاران بدون هیچ پرسش و چالشی حرف‌های او را منتشر کنند. در هر حال اگر همه رسانه‌ها توسط نکونام دعوت می شدند هم حرف‌های نکونام چه با چالش و چه با غیرچالش منتشر می‌شدند. مشخص نیست نکونام از چه چیزی می‌هراسد که همه رسانه‌ها را دعوت نکرده است.

طبیعتا در نشست‌های خبری که سازمان لیگ قبل و بعد از مسابقات برگزار می‌کند نمی‌شود چنین محدودیت‌هایی ایجاد کرد و ممکن است خبرنگاران با سوالات‌شان، مربیان را به چالش بکشند اما وقتی قرار مصاحبه از قبل گذاشته می‌شود و خبرنگارهای گزینش شده هم دعوت می‌شوند کنترل مصاحبه کار بسیار راحتی است.

دفعه قبل که چنین اتفاقی افتاد هم انتقاداتی از رفتار عجیب و غیر قابل درک نکونام در گزینش خبرنگاران انجام شد و به همین دلیل به نظر می‌رسید دیگر شاهد این مصاحبه‌های فرمایشی و یک‌طرفه نباشیم اما ظاهرا باشگاه استقلال پس از تغییرات مدیریتی و جواد نکونام همچنان روی این موضع خودشان هستند و نکونام همچنان قصد دارد چنین مصاحبه‌‌هایی را که در آن خودش «متکلم وحده» است و هیچ سوالی در آن مطرح نمی‌‌شود انجام بدهد.

همانطور که گفته شد این اولین بار در تاریخ فوتبال ایران نیست که یک باشگاه یا یک مربی چنین رویه‌ای را در پیش می‌گیرد و با انتخاب خبرنگاران گزینش شده، نقش رسانه را به طور کلی زیر سوال می‌برند اما چنین رفتاری قطعا تبعات خوبی نخواهد داشت می‌تواند آفت‌های بسیاری هم در تیم و هم در رسانه‌ها ایجاد کند.

«فوتبالی» به دلیل این بی‌احترامی به همه رسانه‌ها، از پوشش اتفاقات امروز و گفت‌وگوهای کمپ زنده یاد ناصر حجازی خودداری می‌کند. 

1359