ستاره‌ای که زیر سایه مصدومیت در لیورپول خاموش شد

ستاره‌ای که زیر سایه مصدومیت در لیورپول خاموش شد

پایگاه خبری فوتبالی- تیاگو آلکانتارا، یکی از بهترین هافبک‌های یک دهه اخیر فوتبال اروپا و جهان بوده، اما در دو فصل اخیر که در لیورپول حضور داشت، عملکردش تحت تاثیر مصدومیت‌های متوالی و پرتعداد قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، تیاگو آلکانتارا شاید در دوران فوتبالش به اندازه استعدادش مورد توجه قرار نگرفت؛ و عامل اصلی این اتفاق، چیزی نبود جز مصدومیت‌های پرتعداد که در دوران فوتبالش با آن دست و پنجه نرم کرد.

تیاگو در سال 2014، به همراه پپ گواردیولا از بارسلونا راهی بایرن مونیخ شد و تا از زیر سایه ژاوی و اینیستا خارج شود و دوران جدیدی را در ایالت باواریا آغاز کند. هافبک اسپانیایی در بایرن مونیخ به همه افتخارات ممکن دست پیدا کرد و سپس به لیورپول پیوست تا چالش جدیدی را در لیگ برتر انگلیس تجربه کند.

او در فصل 2021/22 در کنار فابینیو، زوج فوق‌العاده‌ای تشکیل داد و به همراه لیورپول، تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم پیش رفت اما در نهایت، مغلوب رئال مادرید شد تا فصل هیجان‌انگیزش به همراه قرمزهای مرسی ساید کامل نشود.

لیورپولی‌ها همچنین در روز آخر لیگ برتر انگلیس، قافیه را به منچسترسیتی واگذار کردند. اما بعد از آن، تیاگو دیگر نتوانست با پیراهن لیورپول درخشان ظاهر شود.

به گزارش نشریه TNT، از زمان پیوستن تیاگو آلکانتارا در سال ۲۰۲۰ به لیورپول، تعداد بازی‌هایی که او به دلیل مصدومیت از دست داده است، (۱۰۲ بازی) بیشتر از تعداد بازی‌هایی بوده که در آن حضور داشته است. (۹۸ بازی)

این آمار نشان می‌دهد که دوران تیاگو آلکانترا در لیورپول به پایان رسیده و با توجه به سن و سالش، احتمالا در تابستان 2024 از جمع لیورپولی‌ها جدا شود.

1428