گزارش ویژه/ ده نکته از بازی ذوب – استقلال در فولادشهر اصفهان/ دو شوت و یک امتیاز!

گزارش ویژه/ ده نکته از بازی ذوب – استقلال در فولادشهر اصفهان/ دو شوت و یک امتیاز!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: مهمترین تغییر، تنها تغییر استقلال بود. حضور حامدی‌فر به جای مرادمند مصدوم، روزبه را به دفاع آخر برد. حامدی‌فر جنگندگی و قدرت تخریب بالایی دارد اما ایراد بازی او عقب بازی کردن بیش از حد است که باعث می‌شود رضاوند و مهدی‌پور هیچ وقت نتوانند برتری عددی ایجاد کنند. البته حامدی فر جوان است و جویای نام و احتمالا با کسب تجربه، اوضاعش بهتر شود.

دو: ایراد فنی دیگر بازی استقلال جناح راست این تیم است. ایمان سلیمی روی زمین مثل آرمین سهرابیان بازی نمی‌کند. پابه توپ خوبی ندارد و وقتی یامگا نفوذ می‌کند فاصله‌اش با یامگا مثل یک دره بزرگ است. برای دور زدن مدافعان کناری حریف حتما باید مدافع مایل به راست (سلیمی) به یامگا اضافه شود. این ایراد در سمت چپ استقلال خیلی کمتر است.

سه: ربیعی برای توقف استقلال راه حل ساده‌ای را در پیش گرفت. اجازه ارسال از کناره‌ها به استقلال نداد. کناره‌های زمین را تا حد زیادی بست و ضربات ایستگاهی کمی به آبی ها داد.او می‌دانست برای استقلال به‌کارگیری این روش یعنی گرفتن امتیاز.

چهار: کمبود بازیکنی که یک در مقابل یک را در فوتبال ایران بردارد معضل بزرگی است. فقر بازیکنان تکنیکی از وقتی در فوتبال ما زیاد شد که گل‌کوچک از محله‌ها جمع شد. به همین دلیل فوتبال ما در خیلی مواقع خواب‌آور می‌شود. شاید باورتان نشود و بخندید، اما حتی در جنوب شهرهای کلان شهرها که همیشه فوتبالیستهای خلاق و کاردربیار از آنجا می آمدند، دیگر خبری از گل کوچیک نیست.

پنج: اوت انداختن ایرادی ندارد و جزو قوانین تعریف شده فوتبال است. اما اینکه از همه جای زمین اقدام به این حرکت کنید فوتبال را زشت می‌کند. ذوب آهن خیلی اوت می انداخت و همه را به اکبراوتی انداخته بود.

شش: سرنوشت بازی را دو شوت راه دور رقم زد. راه دیگری برای گل زدن در این بازی فشرده انگار موجود نبود. عقب بازی کردن هافبکهای دفاعی دو تیم این اجازه را به سهرابیان و علیاری داد تا شانس خود را امتحان کنند. دو شوت که اولی با کمک دروازه بان ذوب، وارد دروازه این تیم شد و دومی هم با کمک مهدی مهدی پور، وارد دروازه استقلال! در واقع می شود گفت دو شوت و یک امتیاز!

هفت: استقلال یکی از بهترین مدافعان کناری تاریخ خود را روی نیمکت دارد(محمدنوازی) کسی که هر سانترش بوی گل می‌داد اما یامگا یا سانترکردن بلد نیست یا به درد آن پست نمی‌خورد. آقای نوازی اگر زبان بلدی با یامگا مستقیم صحبت کن و اگر زبان بلد نیستی، یک نفر را پیدا کن و با یامگا صحبت کن که سانتر کند. البته با نوازی شوخی کردیم ولی در کل، این سوال مطرح می شود که چرا یامگا، سانتر نمی کند؟

هشت: تعویضهای انتحاری ربیعی، ورق بازی را به نفع ذوبیها در اواخر بازی برگرداند. حضور بازیکنان باتجربه این تیم انگار خون تازه‌ای به این تیم تزریق کرد. در طرف مقابل نکونام در حالی آرمان رمضانی را به جای مهرداد محمدی به زمین فرستاد و از دو مهاجم سرزن به طور همزمان استفاده کرد که استقلال کاملا روی ارسالها ایده آل عمل نکرد.

نه: کنار زمین مربیان و نیمکتها در بالاترین حد استرس و ضربان قلب هستند. وظیفه عوامل برگزاری و تصویربردارها است که شرایط آنها را درک کنند و به قولی توی مخ نروند. اتفاق دقایق آخر بازی را ناظر بازی می‌توانست با کمی تدبیر مدیریت کند اما دریغ از کمی مدیریت. انگار فیلمبردار تلویزیونی، می خواست از نکونام ام آر آی بگیرد که آنقدر به او نزدیک شده بود. حریم سرمربی باید رعایت شود. البته نکونام هم از کوره دررفت و هدفون فیلمبردار را از گوشش برداشت و روی زمین انداخت!

ده: با این تساوی که از نظر جدولی امتیاز خوبی برای استقلال محسوب می‌شود آبیها در صدرجدول ماندند و باید صبر کنند تا شنبه هجدهم آذر در اهواز به مصاف فولاد بروند. این دوری از شرایط مسابقه معضل بزرگی برای استقلال است که در آسیا امسال حضور ندارد هر چند آنها امروز با یک تیم لیگ یکی بازی کردند و بازی را چهار بر صفر بردند.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

2636