به استقبال دربی (3)/ گزارش آماری؛ رویارویی داخلی و خارجی

به استقبال دربی (3)/ گزارش آماری؛ رویارویی داخلی و خارجی

پایگاه خبری فوتبالی- دربی صد، سی‌امین رویارویی سرخابی‌هاست که یک طرفش، سرمربی داخلی حضور دارد:  یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس و در طرف دیگر، یک سرمربی خارجی یعنی ریکاردو ساپینتو.

به گزارش فوتبالی، در 29 رویارویی قبلی سرمربیان داخلی و خارجی در تاریخ این بازی، 7 بار استقلال برنده شده، 8 برد به نام پرسپولیس بوده و در 14 بازی هم، تساوی رقم خورده است.

در 9 دربیِ آخر با چنین وضعیتی، روند جالبی حکمفرما بوده و بازیها به صورت یک در میان، مساوی شده و سپس برنده داشته است. ادامه این روند یعنی دربی صدم، باید با برنده تمام شود.

 سرمربی خارجی روی نیمکت استقلال و سرمربی داخلی روی نیمکت پرسپولیس، 10 بار در تاریخ دربی‌ها رقم خورده است شامل 3 برد برای استقلال، 3 برد برای پرسپولیس و 4 مساوی. در 3 تقابل آخر با این وضعیت، دربی بدون برنده تمام شده است.

3 دربی بین سرمربیان داخلی و خارجی، در اردیبهشت ماه برگزار شده است که هیچکدام‌شان با تساوی تمام نشده: 2 برد برای استقلال و یک برد برای پرسپولیس.

در 13 دربی آخری که بین سرمربیان داخلی و خارجی بوده، استقلال تنها یک بار توانسته برنده شود که مربوط است به برد منصوریان برابر برانکو درحالیکه این عدد برای پرسپولیس، 4 است. این آمار برای استقلال 2 برد در 16 دربی آخر است که آمار فوق‌العاده ضعیفی محسوب می‌شود. 

در این 29 بازی، سرمربیان خارجی 8 بار برنده شده‌اند (3 بار روی نیمکت استقلال (2 بار رایکوف و یک بار جکیچ) و 5 بار روی نیمکت پرسپولیس (2 بار دنیزلی، 2 بار برانکو و یک بار استانکو))، 7 بازی را سرمربیان داخلی برده‌اند (4 بار استقلال (2 بار قلعه‌نویی، یک بار پورحیدری و یک بار منصوریان) و 3 بار پرسپولیس (یک بار وطنخواه، یک بار شاهرخی و یک بار پروین)) و 14 رویارویی بین مردان داخلی و خارجی هم بدون برنده تمام شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی