گزارش آماری/ پرسپولیس 21 - استقلال 15

گزارش آماری/ پرسپولیس 21 - استقلال 15

پایگاه خبری فوتبالی- با نتايج بدست آمده در هفته بيست و هشتم ليگ برتر بیستم، پرسپوليس براى ششمين سال متوالى بالاتر از استقلال فصل را به پايان خواهد رساند.

به گزارش فوتبالی، اين دو تيم در 38 دوره ليگ سراسرى مجموعا 36 دوره آن را با هم و در ليگ حضور داشته اند كه ماحصل آن 21 بار پرسپوليس بالاتر از استقلال در پايان فصل قرار گرفته و 15 بار هم استقلال بالاتر از رقيب سنتى اش ایستاده است.

توضيح اينكه تا قبل از سال 94 اين دو تيم از اين نظر با هم برابر بودند اما در اين شش سال پرسپوليس عملكرد بهترى را در ليگ ارائه کرده و با 4 قهرمانی متوالی و یک سال قبل از شروع قهرمانی هایش در لیگ برتر، نایب قهرمان شده بود و البته بالاتر از استقلال قرار گرفت. البته در 38 دوره ای که به آن اشاره شد، استقلال در سال 72 در لیگ حضور نداشت و پرسپولیس هم در سال 76 به دلیل اینکه ملی پوش زیاد داشت و بازیهایش در لیگ آنقدر عقب افتاد که از این مسابقات کنار گذاشته شد در این آمار لحاظ نشده است.

پرسپولیس در سالهای اخیر نان ثبات تاکتیکی اش را می خورد و البته حضور طولانی مدت و چهارساله برانکو ایوانکوویچ که این تیم را به بهترین تیم یک دهه اخیر فوتبال ایران تبدیل کرد و به فینال آسیا هم رساند  و حتی پس از رفتنش از پرسپولیس توانست یک بار دیگر با یحیی گل محمدی به فینال آسیا برود. پرسپولیس در شش سال اخیر در بسیاری از آمارها از استقلال پیش افتاد و رکوردهای زیادی را هم جابجا کرد. آنها که اختلاف 5 برد در دربی ها را با استقلال داشتند (24 به 19 به نفع استقلال) توانستند در سالهای اخیر به اختلاف یک برد با استقلال هم برسند. برانکو برای پرسپولیس چهار برد در دربی ها را به ارمغان آورد. کالدرون و یحیی گل‌محمدی هم دو برد در دربی را  برای پرسپولیس بدست آوردند تا این تیم شش برد از زمان حضور برانکو تا این لحظه بدست بیاورد. 

در حال حاضر، استقلال 26 بار دربی را از آن خود کرده و پرسپولیس هم 25 بار توانسته استقلال را در دربی شکست دهد.

1111