گزارش آماری/ از جباری تا عبدی؛ پرسپولیس هم 900 گله شد

گزارش آماری/ از جباری تا عبدی؛ پرسپولیس هم 900 گله شد

 پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس تبدیل به سومین تیم تاریخ لیگ برتر شد که توانسته 900 گل در این بازی‌ها بزند.

به گزارش فوتبالی، این اتفاق برای آنها در هفته بیستم این فصل و برابر مس رفسنجان رقم خورد و آنها را بعد از استقلال و سپاهان به این مرز رساند. البته آنها 901 گل در تاریخ لیگ برتر زده‌اند ولی گلی که برابر داماش در لیگ یازدهم زدند با توجه به تبدیل نتیجه از باخت 2 یک به باخت 3 صفر حذف می‌شود. چه کسانی گل‌های رند این فهرست 900گله را زده‌اند؟ 

1- رضا جباری 

13 آبان 1380 و در همان اولین هفته اولین دوره لیگ برتر، از زننده گل شماره یک پرسپولیس در تاریخ این بازی‌ها رونمایی شد؛ رضا جباری. او در تساوی خانگی برابر فولاد، تک گل تیمش را زد. 

100- سهراب انتظاری 

پرسپولیس در هفته 21 سومین دوره لیگ برتر به گل صدم رسید. زننده این گل سهراب انتظاری بود که گل اول تیمش را وارد دروازه پاس کرد. پرسپولیس این بازی را با نتیجه 4 بر 3 به پاس باخت. 

200- گل به خودی 

از گل شماره 200 پرسپولیس در ششمین دوره لیگ برتر رونمایی شد. آنها در هفته ششم برابر سایپا 2 بر 2 مساوی کردند و گل به خودی حمیدرضا فرزانه، گل ششصدم‌شان بود. این همان بازی‌ای است که علیرضا حقیقی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و پنالتی دایی را مهار کرد. 

300- علیرضا نیکبخت 

این گل در هفته سوم لیگ هشتم زده شد. پرسپولیس در انزلی به مصاف ملوان رفت و 2 بر 2 مساوی کرد. گل دوم پرسپولیس را علیرضا نیکبخت زد و تیمش را در لیگ برتر به گل 300 رساند. 

400- مازیار زارع 

پرسپولیس در هفته ششم لیگ دهم و در خانه به مصاف شاهین بوشهر رفت. آنها این بازی را 2 یک بردند و گل دوم‌شان را مازیار زارع زد تا از گل شماره 400 پرسپولیس در لیگ برتر رونمایی شود. 

500- کریم انصاری‌فرد 

 پرسپولیس در هفته چهاردهم دوازدهمین دوره لیگ برتر از پیکان میزبانی کرد و موفق شد با 6 گل این تیم را شکست بدهد. 

گل اول بازی را کریم انصاری‌فرد زد و قرمزها را در لیگ برتر 600 گله کرد. 

600- مهدی طارمی 

این گل در هفته سوم لیگ شانزدهم زده شد. پرسپولیس به اصفهان رفت و با نتیجه 4 بر 2 مغلوب سپاهان شد. گل اول آنها را که طارمی زد، گل ششصدم‌شان در تاریخ لیگ برتر بود. 

700- فرشاد احمدزاده 

این گل در تساوی یک بر یک پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان در هفته چهارم لیگ هفدهم زده شد و زننده‌اش هم فرشاد احمدزاده بود. 

800- علی علیپور 

پرسپولیس در دربی برگشت لیگ نوزدهم از گل هشتصدمش رونمایی کرد. این گل را علی علیپور زد که گل اول تساوی 2 بر 2 دربی بود. 

900- مهدی عبدی 

پرسپولیس این هفته وارد فهرست 900 گله‌ها شد. و این گل به نام مهدی عبدی ثبت شد. گل دومی که او وارد دروازه مس رفسنجان کرد، گل شماره 900 قرمزها در تاریخ لیگ برتر بود.  

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی