گزارش آماری/ پنج نکته از بازی نساجی و پرسپولیس؛ حسرت به دل‌ها!

گزارش آماری/ پنج نکته از بازی نساجی و پرسپولیس؛ حسرت به دل‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در هفته هفدهم راهی مشهد می‌شود تا مهمان نساجی باشد. 

به گزارش فوتبالی، میزبان خانه به دوشی که در لیگ برتر، رقیب دلچسبی برای مدافع عنوان قهرمانی بوده و هرگز موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است. مثلث دوست‌داشتنی پرسپولیس در این بازی هم برابرش قرار می‌گیرد: نساجی، ساکت الهامی و علیرضا حقیقی!

* ساکت الهامی

 ساکت الهامی در تاریخ لیگ برتر از هر تیمی موفق به گرفتن امتیاز شده جز پرسپولیس. کارنامه او برابر مدافع عنوان قهرمانی، نامش را در حال وارد شدن به فهرست مردانی چون تارتار، کمالوند، نکونام، مجیدی و نویدکیا نشان می‌دهد؛ آنهایی که هرگز پرسپولیس را در لیگ برتر نبرده‌اند: 3 بازی برابر پرسپولیس، 3 شکست و تنها یک گل زده!

* تابع ثابت

  در ریاضی، توابعی داریم که ورودی‌شان هر چه که باشد، خروجی‌شان ثابت است؛ و گویا درباره رویارویی‌های پرسپولیس و نساجی در تاریخ لیگ برتر هم با تابعی ثابت روبرو هستیم. هر 4 رویارویی دو تیم به میزبانی پرسپولیس را قرمزها برده‌اند و همه بازیهای برگزارشده به میزبانی نساجی، یک یک مساوی شده است با این سناریو که نساجی گل زده و پرسپولیس کامبک.

* علیرضا حقیقی

  نام او وقتی سر زبان‌ها افتاد که درون دروازه پرسپولیس موفق به گرفتن پنالتی علی دایی شد. حقیقی اما روزگار ناخوشی در رویارویی با پرسپولیس دارد. او 3 بار برابر تیم سابقش قرار گرفته و بدون ثبت کلین‌شیت در هر 3 بازی شکست خورده است. او چنین شرایطی را برابر استقلال هم داشت ولی بالاخره در نیم فصل اول، کلین‌شیت کرد و نباخت.

* این 2 گل

  پرسپولیس برای رسیدن به مرز 400 گل زده در بازی‌های بیرون از خانه تاریخ لیگ برتر تنها به 2 گل نیاز دارد. از طرف دیگر، همین 2 گل هم فاصله نساجی است تا رسیدن تعداد گل‌های خورده‌اش در بازی‌های خانگی تاریخ لیگ برتر. تمامی رویارویی‌های دو تیم در خانه نساجی، 2 گل داشته ولی هرگز یک تیم موفق به زدن هر 2 گل نشده است.

* در آرزوی کلین‌شیت و برد

  نساجی آمار خوبی برابر پرسپولیس در لیگ برتر ندارد. نساجی جزو تیمهایی است که هرگز موفق به شکست دادن پرسپولیس در این بازیها نشده است: 4 باخت و 3 مساوی. بدتر اینکه، هیچ کلین شیتی هم برای این تیم در رویارویی‌هایش با پرسپولیس در لیگ برتر به ثبت نرسیده است. آنها این فرصت را دارند که حداقل یکی از این دو طلسم را در مشهد به عنوان خانه‌شان! بشکنند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی