گزارش آماری/ نیم‌فصل اول به تفکیک میزبانی و مهمانی؛ پرسپولیس و استقلال!

گزارش آماری/ نیم‌فصل اول به تفکیک میزبانی و مهمانی؛ پرسپولیس و استقلال!

پایگاه خبری فوتبالی- قصه لیگ بیست و یکم از نیم‌فصل عبور کرد. 

به گزارش فوتبالی، هفته شانزدهم حالا ملاک فاصله بین دو مقطع لیگ است که در حال برگزاری است. مرور 15 هفته ابتدایی فصل نشان می‌دهد پرسپولیس و استقلال چرا در صدر جدول قرار دارند؛ آنها بهترین تیم‌های خانه و بیرون از خانه هستند. این گزارش بدون توجه به صدور رای کمیته انضباطی درخصوص بازی‌های گل‌گهر برابر استقلال، سپاهان و پیکان نوشته شده است.

* خانگی

  20 امتیاز از 8 بازی، پرسپولیس را در صدر جدول بازی‌های خانگی این فصل قرار داده است. آنها در کنار استقلال 17 و آلومینیوم 16 امتیازی یعنی تیم‌های دوم و سوم این جدول، 3 تیمی هستند که هرگز در خانه شکست نخورده‌اند. پرسپولیس این رکورد را البته از 25 میزبانی قبلی‌اش شروع کرده ولی استقلال و آلومینیوم در آخرین هفته لیگ 20 و در خانه به سپاهان و نفت مسجدسلیمان باختند. البته استقلال نسبت به دو تیم دیگر، یک بازی خانگی کمتر انجام داده است. 

بهترین خطوط حمله بازی‌های خانگی به پرسپولیس، مس رفسنجان و گل‌گهر تعلق می‌گیرد با زدن 12 گل در 8 بازی برای دو تیم اول و 7 بازی برای تیم آخر. بهترین خطوط دفاعی خانگی را استقلال و آلومینیوم دارند با 2 گل خورده. ضعیف‌ترین رکوردهای خانگی متعلق است به شهرخودرو (پدیده) که بردی در خانه ندارد، کمتر از هر تیم دیگری گل زده (مشترک با ذوب‌آهن، فجر و نفت مسجدسلیمان) و بیشتر از هر تیم دیگری دروازه‌اش در بازی‌های خانگی باز شده است. به جز شهرخودرو، یک تیم دیگر هم بردی در بازی‌های خانگی کسب نکرده: فجرسپاسی.

* بیرون از خانه

دو تیم با گرفتن 2 امتیاز از هر مهمانی، بهترین تیم‌های جدول بازی‌های بیرون از خانه هستند: استقلال و گل‌گهر با گرفتن 16 امتیاز از 8 بازی. نکته ویژه جدول بازی‌های خارج از خانه، تفاضل گل استقلال است با ثبت عدد 11. هیچ تیمی حتی در بازی‌های خانگی موفق به ثبت تفاضل گل دورقمی نشده است. استقلال با زدن 14 گل، بهترین خط حمله را در بازی‌های بیرون از خانه دارد ولی عنوان بهترین خط دفاع متعلق است به گل‌گهر که تنها 2 بار دروازه‌اش بیرون از سیرجان باز شده یعنی یک گل کمتر از استقلال. 

تنها 3 تیم در بازی‌های بیرون از خانه نباخته‌اند: استقلال، گل‌گهر و پیکان. تیم حسینی بیرون از خانه، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته با گرفتن 13 امتیاز از 7 بازی درحالیکه از 8 بازی خانگی‌اش فقط 6 امتیاز گرفته است. 2 تیم بدون برد در جدول بازی‌های بیرون از خانه داریم: شهرخودرو و تراکتور. اولی فقط یک امتیاز از 7 بازی خارج از خانه گرفته و تراکتور 3 امتیاز از 8 مهمانی. هر دو تیم، ضعیف‌ترین خط دفاع را هم در بازی‌های بیرون از خانه دارند ضمن اینکه شهرخودرو بیرون از خانه تنها یک گل زده است. 

* عجیب‌ها

پیکان و ذوب‌آهن را می‌توان عجیب‌ترین تیم‌های نیم فصل اول لقب داد؛ دو تیمی که در خانه نتیجه نگرفته ولی بیرون از خانه جزو بهترین‌ها هستند. پیکان که تیم سیزدهم جدول بازی‌های خانگی است و تیم سوم جدول بازی‌های بیرون از خانه. ذوب‌آهن هم چنین اوضاع و احوالی دارد: تیم دوازدهم جدول بازی‌های خانگی و پنجم در جدول بازی‌های بیرون از خانه. 6 تیم استقلال، گل‌گهر، ذوب‌آهن، پیکان، فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان رتبه‌شان در جدول بازی‌های بیرون از خانه بهتر از خانگی است؛ 9 تیم برعکس بوده و رتبه خانگی بهتری دارند و شهرخودرو با قرار گرفتن روی پله آخر هر دو جدول، در هیچ‌کدام از این دو دسته قرار نمی‌گیرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی