گزارش آماری/ افتتاحیه‌های پرسپولیس در لیگ برتر؛ به سمت رکورد استقلال

گزارش آماری/ افتتاحیه‌های پرسپولیس در لیگ برتر؛ به سمت رکورد استقلال

 پایگاه خبری فوتبالی- استارت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیست‌و‌یکم با بازی برابر فولاد زده می‌شود تا پرسپولیس برای چهارمین بار فصل را با اهوازی‌ها شروع کند.

به گزارش فوتبالی، رویارویی‌ای که بایستی قبل از این در سوپرجام انجام می‌شد ولی به دلایل مختلف و اهمال‌های گوناگون، فعلا بایگانی شده است. 

فولاد، اولین تیمی است که پرسپولیس را در هفته اول فصل شکست داده است و البته پرسپولیس انتقام آن شکست را چند سال بعد در یک افتتاحیه دیگر گرفت و حالا چهارمین رویارویی دو تیم در هفته اول، درحالی برگزار می‌شود که هر تیم سابقه یک برد قبلی را دارد و یک بازی هم مساوی شده که اولین حضور هر دو تیم در تاریخ لیگ برتر بوده است. 

 رکورد ویژه پرسپولیس در هفته‌های اول تاریخ لیگ برتر، نباختن این تیم در 14 دوره اخیر است. آخرین شکست پرسپولیس در افتتاحیه لیگ برتر در دوره ششم رقم خورد که تیم دنیزلی در مشهد برابر ابومسلم اکبر میثاقیان باخت. 9 برد و 5 مساوی در 14 افتتاحیه آخر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم خورده و آنها به یک فصل بدون باخت دیگر نیاز دارند تا به رکورد 15 فصل نباختن استقلال در هفته‌های اول برسند که بهترین آمار تیمی تاریخ لیگ برتر است. 

 6 برد، 3 مساوی و 2 باخت، ثمره استارت‌های پرسپولیس در بازی‌های بیرون از خانه بوده و آنها در لیگ بیست‌ویکم برای دوازدهمین بار، فصل را به عنوان مهمان شروع می‌کنند. در یک نگاه کلی، چنین بیلانی برای پرسپولیس در هفته‌های اول لیگ برتر ثبت شده: 11 برد، 7 مساوی و 2 باخت. آنها فقط در این زمینه، آماری ضعیف‌تر از استقلال دارند؛ 13 برد، 6 مساوی و 2 باخت. 

 پرسپولیس در 5 فصل اخیر، هفته اول را بدون گل خورده و با ثبت کلین‌شیت به پایان برده است. آخرین بار در لیگ نهم بود که پرسپولیس استارت فصل را با یک بازی بیرون از خانه زد و دروازه‌اش باز شد: برابر مس در کرمان. بهترین شروع یک تیم در تاریخ لیگ برتر هم به پرسپولیس تعلق دارد که در لیگ سوم با برد درخشان 8 بر 2 برابر استقلال رشت، فصل را استارت زد.

لیگ اول: پرسپولیس یک- فولاد یک 

لیگ دوم: برق شیراز یک- پرسپولیس ۲ 

لیگ سوم: پرسپولیس ۸ - پگاه ۲ 

لیگ چهارم: فولاد ۳ - پرسپولیس یک 

لیگ پنجم: فجرسپاسی ۲ - پرسپولیس 2 

لیگ ششم: ابومسلم ۳ - پرسپولیس ۲ 

لیگ هفتم: صنعت نفت ۲ - پرسپولیس ۳ 

لیگ هشتم: سایپا صفر - پرسپولیس یک 

لیگ نهم: مس ۳- پرسپولیس ۳ 

لیگ دهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر 

لیگ یازدهم: پرسپولیس یک- ملوان یک 

لیگ دوازدهم: صنعت نفت صفر - پرسپولیس یک 

لیگ سیزدهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر 

لیگ چهاردهم: پرسپولیس یک- نفت یک 

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲ - پدیده ۲ 

لیگ شانزدهم: سایپا صفر - پرسپولیس یک 

لیگ هفدهم: پرسپولیس ۲ - فولاد صفر 

لیگ هجدهم: پدیده صفر - پرسپولیس یک 

لیگ نوزدهم: پرسپولیس یک- پارس جنوبی جم صفر 

لیگ بیستم: سایپا صفر- پرسپولیس صفر 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی