تیم منتخب هفته بیست و یکم؛ ببر و منتظر خبرهای خوب بمان

تیم منتخب هفته بیست و یکم؛ ببر و منتظر خبرهای خوب بمان

پایگاه خبری فوتبالی- برنده بزرگ اولین گام ثلث سوم لیگ، پرسپولیس بود.

به گزارش فوتبالی، آنها بعد از یک سکته ناقص، به زندگی برگشتند و با شکست دادن نفت، منتظر خبرهای خوب ماندند. خبر خوب اول، توقف سپاهان در اراک بود که ثابت کرد مهدی رحمتی برای مدعیان قهرمانی، نقشه‌ها دارد. خبر خوب بعدی هم 24 ساعت بعد با توقف استقلال رسید تا گل‌محمدی و تیمش هم از هم امتیازی با استقلال، خارج و هم به سپاهان در صدر، نزدیک‌تر شوند.


* محمدرضا اخباری
         بدون هیچ تردیدی، تراکتور دست خالی بازی با صنعت نفت را ترک می‌کرد اگر واکنش‌های درخشان اخباری نبود. دروازه‌بانی که ممکن است کلین‌شیت نکند ولی محال است زمین را بدون عکس‌العمل‌های خیره‌کننده ترک کند.
ذخیره: نقطه عطف بازی پرسپولیس وقتی رقم خورد که علیرضا بیرانوند، طبق معمول در مهار پنالتی موفق بود. از 5 پنالتی آخر به سمت دروازه او، فقط یکی گل شده است.
* عارف آقاسی
         در ادامه نمایش درخشان لیگ قهرمانان، برابر ملوان هم آقاسی بهترین بازیکن زمین فولاد بود. ضربه او در ریباند تبدیل به گل 3 امتیازی بازی شد و جز این، شماره 33 هم خوب دفاع کرد و هم در کارهای هجومی، عیار بالایش را نشان داد.
ذخیره: با بازوبند کاپیتانی، یکی دیگر از نمایش‌های استاندارد محمد قریشی را برابر مس دیدیم. مدافعی که شگرد اصلی حملات تیمش را هم به دوش می‌کشد.
* آرمان اکوان
         این شاید بهترین بازی او در تمام تاریخ لیگ برتر بود. اکوان در کارهای هجومی تخصصی تیمش یعنی پرتاب‌های بلند، برای دروازه مس خطرناک بود و در دقایق پایانی با نجات دروازه دیدنی‌اش، اجازه نداد 3 امتیاز از دست برود.
ذخیره: بعد از یکی، دو نمایش متزلزل، جونیور باهیا برابر هوادار به جغرافیای بازی خودش برگشت و اجازه نداد تیمش در فاز دفاعی، زیاد به دردسر بیفتد.
* وحید امیری
         ... و بالاخره امیری خودش را در این فصل نشان داد. بازیکنی که عدد صفر جلوی پاس‌های گلش، توی ذوق می‌زد، بعد از نمایش درخشان جام حذفی برابر سپاهان، روبروی نفت، هم در امور دفاعی عالی بود و هم در کارهای هجومی تاثیرگذار بود و پاس گل هم داد.
ذخیره: یا تیم اصلی و یا تیم ذخیره؛ امید نورافکن هر هفته جزو بهترین بازیکنان تیمش است. پاس گل او بعد از حرکت درخشانش روی خط طولی، دیدنی بود.
* امید عالیشاه
         دوقطبی حضور او یا عمری در ترکیب، برگ برنده پرسپولیس هست. عالیشاه برابر نفت، بدشانس بود که گل نزد ولی در یک‌سوم هجومی تیمش، اثراتش را گذاشت و پاس گل دوم را به ترابی داد. شماره 2 کم بازی می‌کند ولی وقتی هست، بهترین است.
ذخیره: بهترین نمایش محمد محبی بعد از جام جهانی برابر نساجی رقم خورد ولی حیف که ضربه‌اش را حقیقی مهار و پاس درخشانش را شهباززاده خراب کرد.
* مهرداد رضایی
         بهترین نمونه لیگ برتری برای جواب دادن به کری‌ها، کسی جز او نیست. او برابر هوادار، هم گل 3 امتیازی تیمش را زد و هم با شادی بعد از گلش، حساب‌های قبلی با ساکت الهامی را تسویه کرد. اگر همه رقبا برای مس کری بخوانند، با این رضایی، نان تیم ربیعی در روغن است.
ذخیره: در برگشت به ترکیب اصلی بعد از روزهای طولانی مصدومیت، محمود قائدرحمتی طبق معمول ستاره تیمش بود و یک گل محال به نیازمند زد.
* آرش رضاوند
         ستاره مرکز زمین استقلال است و در کنار مهری و چشمی، مثلث درخشانی را ساخته. گل استقلال، ساخته و پرداخته او بود؛ خودش بازیکن حریف را پرس کرد، توپ را بدون خطا گرفت و پاس گل داد. او حالا چیزی را دارد که سالها نداشت: آرامش!
ذخیره: یک سوپرگل محشر از مهدی ترابی که هنوز هم بازیکنی با قدرت حمل توپ و دریبلینگ مانندش در ایران نیست. ترابی می‌توانست دبل کند ولی مقهور اشتباه داور شد.
* رضا شکاری
         سرخوش و بازیگوش؛ شکاری در ترکیب گل‌گهر، چنین بازیکنی شده و به همین دلیل هم، دیده می‌شود. با برداشتن بیشتر وظایف دفاعی از روی دوش او، شماره 9 در زمین رقبا، جولان می‌دهد. گلش هم دقیق بود و هم زیبا.
ذخیره: در تاکتیک جدید آلومینیوم، نقش اصلی برعهده هانسل زاپاتاست که باید دقتش را هم به استاندارد سرعتش برساند و بهتر به توپ ضربه بزند.
* رضا اسدی
         ستاره تراکتور و احتمالا لیگ 22 کسی جز او نیست. هافبک دفاعی‌ای که سالها عمرش را در این پست، هدر داد چراکه واقعا مهره هجومی بهتری است. آقای گل فصل، هرگاه اراده کند، دروازه رقبا را باز می‌کند.
ذخیره: یک فانتزیست کامل یعنی نوید عاشوری که برای پاس گل دادن یا گل زدن، زیادی انرژی مصرف نمی‌کند و خوب بلد است از مغزش سود ببرد.

* لوسیانو پریرا
         پاس تک گل تیمش را داد آنهم درنهایت باهوشی و با یک نیم‌چرخش و کاشتن توپ برای ضربه نهایی جلوی بازیکن خودی، از یک توپ مرده، برای تیمش پنالتی گرفت ولی نتوانست ضربه‌اش را به داخل چارچوب بزند.
ذخیره: بازی در کنار آلوز و اسدی، باعث شده گوستاوو واگنین هم بهترین بازیهایش را با پیراهن تراکتور انجام بدهد. او شاید گل نزند، ولی مهره‌ای توانمند در فاز هجومی است.
* ارسلان مطهری
         زننده تک گل استقلال بود و یک امتیاز برای تیمش کسب کرد. ضربه‌اش در دقیقه 2 فقط برابر تیر عمودی کم آورد آنهم وقتی حقیقی دست به زانو، تسلیم شده بود. یک پاس کلیدی هم به قایدی داد که هدر رفت. این عملکرد یک اخراجیِ اخراج نشده است.
ذخیره: در غیاب شهریار مغانلو، نیش هجومی سپاهان کم نیاورد چون عیسی مرادی بود که در صحنه گل، با کنترلش، مدافع را دریبل زد.
* تیم هفته: تراکتور
         صرف نظر از اینکه ماشین توقف‌ناپذیری شده که مدتهاست نباخته، نوع بازی‌اش هم چشم‌نواز است و تماشاگر را به وجد می‌آورد. آنها در حال حاضر، کامل‌ترین تیم لیگ برتر از نظر برآیند عملکرد دو فاز دفاعی و هجومی هستند.
ذخیره: بردن هوادار کار راحتی نیست که اگر بود، پرسپولیس انجامش می‌داد. مس رفسنجان اما در خانه رقیب، هم برد و هم خوب بازی کرد.
* سرمربی هفته: پاکو خمز
         تراکتور جدید، محصول درجه یک مرد اسپانیایی است. زیرنظر او، همه مردان تراکتور به بالاترین بلوغ بازی‌شان رسیده‌اند و تفکر مثلث‌سازی او در نوع بازی تراکتور، تاکتیک محشری است که کمتر در فوتبال ایران، دیده شده است.
ذخیره: تیمی که مهدی رحمتی ساخته، تبدیل شده به عذاب مدعیان در کورس. تیمی که از پرسپولیس امتیاز گرفت و بدشانس بود که سپاهان را نبرد.
* بازیکن هفته: رضا اسدی
         مرور گلهایی که این فصل زده، نشان می‌دهد تبدیل به یک بازیکن همه‌فن‌حریف شده است. برابر صنعت نفت، گل اولش را با یک شوت دیدنی زد و گل دومش حاصل تعقیب توپ تا لحظه آخر بود. اسدی و تراکتور، برای هم ساخته شده‌اند.
ذخیره: بازگشت او بعد از مصدومیت و نمایش‌هایش نشان داد استقلال در مقطع پایانی نیم‌فصل به مشکل جدی خورد چون آرش رضاوند نبود که همه کارها را در مرکز زمین انجام بدهد.

6963