عکس؛ دروازه‌بانی که هوشمندانه بهترین بازیکن فصل اروپا را فریب داد

عکس؛ دروازه‌بانی که هوشمندانه بهترین بازیکن فصل اروپا را فریب داد

پایگاه خبری فوتبالی - یان سومر دروازه بان تیم ملی سوئیس به دروازه بان های دیگر ثابت کرد که چگونه باید در مقابل تکنیک پنالتی های جورجینیو مقاومت کنند.

به گزارش فوتبالی، دروازه بان سوئیس در ابتدا هافبک ایتالیایی چلسی را فریب داد چرا که طوری وانمود کرد که قصد شیرجه زدن به طرف مقابل را دارد اما در نهایت به سمت درست پرید و پنالتی جورجینیو را مهار کرد.

جورجینیو در سالهای اخیر به متخصص پنالتی زدن تبدیل شده است و حتی فصل گذشته به بهترین گلزن چلسی در لیگ انگلیس تبدیل شد و هفت گل با پنالتی به ثمر رساند. این هافبک که عنوان بهترین بازیکن فصل 21-2020 فوتبال اروپا را کسب کرده است در فینال یورو مقابل انگلیس نیز یک پنالتی را از دست داده بود. یکشنبه این هافبک 29 ساله به بازیهای ملی برگشت. ایتالیا در دقیقه 53 صاحب پنالتی شد که سومر به شکل هنرمندانه و هوشمندانه ای ضربه وی را مهار کرد. 

تکنیک جورجینیو این گونه است که آرام به سمت توپ حرکت می کند و سعی می کند منتظر حرکت دروازه بان بماند و بعد از آن ضربه اش را به سمت درست بزند. اما سومر که به خوبی به روش جورجینیو آگاهی داشت، ادای شیرجه زدن را به سمت راست در آورد تا جورجینیو ضربه اش را به چپ بزند و بدین ترتیب سومر به چپ شیرجه زد و توپ را مهار کرد. 

این احتمال وجود دارد که توخل تصمیم بگیرد که لوکاکوی تازه وارد را به عنوان پنالتی زن اصلی چلسی به جای جورجینیو معرفی کند. مهاجم بلژیکی هر 19 پنالتی اخیرش در عرصه ملی و باشگاهی را به گل تبدیل کرده است.

سومر در ماه های اخیر پنالتی های امباپه و راموس را مهار کرده و ثابت کرده که پنالتی گیر درجه یکی است.

4125