گزارش فنی/ سیاست نقل و انتقالاتی باشگاه علیه بخش فنی استقلال؛ نابودی فاز دفاعی ترمیم شده!

گزارش فنی/ سیاست نقل و انتقالاتی باشگاه علیه بخش فنی استقلال؛ نابودی فاز دفاعی ترمیم شده!

پایگاه خبری فوتبالی- بزرگ‌ترین مشکل استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، گل خوردن بود و همه می دانند تیم مجیدی با وجود صعود از گروه مرگ، در کلین شیت و بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش چندان توانمند نبود. 

به گزارش فوتبالی، در لیگ قهرمانان آسیا کمتر صحنه‌ای بود که دروازه استقلال با حملات رقبا، باز نشود. مجیدی این ضعف را دید و به خوبی از پس ترمیم آن برآمد. تیمی که در 3 بازی پایانی جام حذفی، تنها یک گل خورد همان استقلال بود. تیمی که در چند هفته پایانی لیگ برتر (به جز بازی با سپاهان) تنها 2 بار دروازه‌اش باز شد همان تیمی بود که الدحیل هرگاه اراده کرد، تور دروازه‌اش را لرزاند. حالا اما سیاست نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال علیه سرمربی شده و دست به تخریب بنایی زده که به خوبی مرمت شده بود.

 استقلال برای لیگ بیست و یکم، فعلا هیچ‌کدام از ستاره‌هایش در فاز دفاعی را ندارد. هیچ بازیکنی هم در بازار وجود ندارد که استقلال توانسته باشد برای فاز دفاعی‌اش جذب کند. 

 درون دروازه، هر دو دروازه‌بان استقلال تا این لحظه با باشگاه به توافق نرسیده‌اند. سید حسین حسینی قراردادی ندارد و آزاد است راهی هر تیمی شود؛ از سپاهان تا فولاد و گل گهر هم او را می خواهند. استقلال با پیشنهادی که کمتر از مبلغ قبلی قرارداد قبلی حسینی است، خواهان توافق با او شده که هر کس جای حسینی بود با آن موافق نمی‌کرد.

مظاهری و استقلال هم با ادامه این وضعیت، قطعا کارشان به کمیته تعیین وضعیت کشیده می‌شود. مظاهری معتقد است چون کمتر از 65 درصد قراردادش را گرفته، حق فسخ دارد. باشگاه هم می‌گوید 55 درصد قرارداد مظاهری پرداخت شده و 15 درصد هم جریمه در پرونده اوست پس نمی‌تواند برود. البته بازنده این دوئل قطعا استقلال است. 

 از 4 مدافع استقلال شاید بتوان فقط تکلیف یکی را قطعی دانست: عارف غلامی که رباط صلیبی پاره کرده و با توجه به قراردادش ماندنی است. البته مشکل این است که او تا پایان سال 1400 نمی‌تواند بازی کند. قرارداد دانشگر دوساله است ولی شایعه شده او به باشگاه بابت عدم دریافت مطالباتش، اخطار داده هر چند خودش هنوز این ماجرا را تایید نمی کند اما به نظر می رسد دانشگر هم تمایل چندانی به ماندن ندارد. سیاوش یزدانی هم قراردادی ندارد و در تماس مددی هم به او اعلام کرده هیچ عجله‌ای برای تعیین تیم فصل بعدش ندارد و فعلا فقط می‌خواهد استراحت کند. مرادمند هم مانند دانشگر قرارداد دارد ولی بدش نمی‌آید از آب گل‌آلود استقلال، کوسه بگیرد:" رضایتنامه برای خروج یا افزایش مبلغ قرارداد.' تبصره ویژه درباره مرادمند و یزدانی این است که هر دو نفر هنوز سربازی نرفته‌اند و فجر تازه برگشته به لیگ برتر، نام‌شان در لیست مشمولان قرار داده است.

در بازار چه خبر است؟ طبق معمول خبری نیست. روزبه چشمی همچنان منتظر یک پیشنهاد خارجی از نوع حاشیه خلیج فارس است، مجیدی به جذب محمدزاده تن نمی‌دهد، سهرابیان با گل‌گهر تمدید کرد و سپاهان قصدی برای از دست دادن پورقاز ندارد. 

 اصلی‌ترین و مهم‌ترین هافبک استقلال در فاز دفاعی کسی نیست جز مسعود ریگی. بازیکنی که قراردادش تمام شده و مبلغ پیشنهادی استقلال برای تمدید آن حدود یک چهارم مبلغی است که سپاهان به او وعده داده است. جالب اینکه استقلال به دنبال رضا اسدی است که پیشنهادش دو و نیم برابر رقمی است که ریگی می‌خواهد.  

 چند روز قبل درباره اوضاع اسفناک فاز هجومی استقلال نوشتیم و حالا باید همان عبارات را درباره فاز دفاعی استفاده کرد: ستاره‌هایی که قراردادشان تمام شده و با این ولخرجی! باشگاه و سیاستهای نقل و انتقالاتی، ماندنی نیستند به علاوه مردان لیست مجیدی که با این وضعیت ترجیح می‌دهند مسیر گل‌گهر و سپاهان را در پیش بگیرند یا در همان تیم‌های قبلی‌شان بمانند. به تغییر مددی هم اصلا نباید فکر کرد چون با گزارشی که درباره وضعیت حمید سجادی منتشر شده، بعید است او برای وزارت ورزش رای اعتماد بگیرد پس دولت باید سرپرست و سپس وزیر جدید را به مجلس معرفی کند و تا آن زمان، استقلال با این مسیر در پیش گرفته شده، از معمولی، معمولی تر می شود و در یک قدمی سقوط به انتهای دره قرار می گیرد. مگر اینکه سجادی رای بیاورد و مددی را بردارد که بعید است! یا اینکه سرپرستی که به جای سجادی معرفی می شود خیلی زود تغییر و تحولات را بدهد و مدیران جدیدی به بدنه باشگاه استقلال تزریق شود و تیم فعلی کنار برود. با همه این اوصاف استقلال نقل و انتقالات را هم از دست خواهد داد و فصل آینده هم به احتمال زیاد برای استقلال از دست می رود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470