گزارش فنی/ نگاهی به لیست استقلال در فصل پیش رو؛ جا کم است!

گزارش فنی/ نگاهی به لیست استقلال در فصل پیش رو؛ جا کم است!

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله تقریبا 40 روزه تا آغاز لیگ برتر بیست و دوم، استقلال هنوز به ایده‌آل خودش در فصل نقل و انتقالات نرسیده است.

به گزارش فوتبالی، به همین دلیل هم هست که همچنان خبرها و شایعات فراوان درخصوص جذب بازیکن از سوی آبی‌ها به گوش می‌رسد. در این میان اما گویا حواس کسی به لیست تیم نیست. طبق قانون، استقلال تنها می‌تواند نام 20 بازیکن بزرگسال را در فهرستش قرار بدهد. این مرز با توجه به مردان حاضر، شایعات موجود و دستور خرید ساپینتو برای بازیکنان خارجی، استاندارد و عادی به نظر نمی رسد.

* فعلا ۱۴ نفر

بدون توجه به شایعات و با تاکید بر مردانی که قرارداد داشتند، قراردادشان تمدید شد و با آنها قرارداد بستند، استقلال در حال حاضر 14 بازیکن با شرایط سنی بزرگسال در فهرستش دارد: سید حسین حسینی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، آرش رضاوند، کوین یامگا، ارسلان مطهری، امین قاسمی‌نژاد، رضا میرزایی، آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده، رافائل سیلوا و سید محمد حسینی که دیشب با استقلال قرارداد بست.

*5 جای خالی

  استقلال اما برای 5 جای خالی‌اش، گزینه‌های بسیاری را ردیف کرده است. عارف غلامی، کاوه رضایی، محمد نادری، محمدحسین مرادمند، حتی سیاوش یزدانی ( که به نظر نمی رسد کار سربازی اش درست شود) و 2 بازیکن خارجی یکی به عنوان مهاجم و دیگری به عنوان هافبک بازیساز. کاملا مشخص است که با قانون فعلی، امکان جذب هر 2 خارجی نیست چون استقلال با توجه به حضور آمانوف، یامگا و سیلوا، در لیست فعلی‌اش تنها جای یک بازیکن خارجی را دارد. به همین دلیل هم هست که شایعه شده آمانوف درنهایت رفتنی می‌شود و جایی در فهرست فصل بعد استقلال نخواهد داشت. البته تصمیم آبی‌ها، قرض دادن اوست با توجه به اینکه 24 ساله است و می‌توان به آینده اش امیدوار بود. گفته می شود ساپینتو می خواهد یک مهاجم خارجی یا یک پلی میکر خارجی برای استقلال بیاورد. علاوه بر برخی ماجراها، همین لیست پر هم درنهایت احتمالا جلوی ورود نام وریا غفوری را می‌گیرد و اگر مشکلی پیش نیاید از غفوری با پیراهن فولاد در روزهای آینده رونمایی می‌شود. محمد محبی هم هست که با توجه به سن و سالش، استقلال امیدوار است بتواند نامش را در لیست زیر 25 سال قرار بدهد. منوط به اینکه زمان بازی برای سپاهان هم در فهرست بزرگسالان نباشد. با این اوصاف استقلال برای استاندارد شدن احتمالا مجبور می‌شود روی نام چند بازیکن فعلی‌اش خط قرمز بکشد و این احتمال بیشتر حول و حوش مهری و قاسمی‌نژاد و حتی رضاوند می‌چرخد که باید یا کلا آنها را بدهد که بروند یا اینکه قرضی به تیمهای دیگر داده شود. سوال اینجاست که آیا بازهم قصه فصل قبل درباره احمد موسوی تکرار می‌شود؟ در پایان این پاراگراف به این نکته اشاره کنیم که کار مرادمند در حال درست شدن است و البته کاوه رضایی هم بسته و فقط اعلام رسمی و نتیجه تست پزشکی اش باقی مانده است که بدون توجه به ماجرای قرضی ها و جدا شده های احتمالی پنج جای خالی را سه جای خالی می کند. اگر محبی هم جزو سهمیه بزرگسال حساب شود که جای خالی به دو می رسد اما اگر نرسد همچنان سه جای خالی باقی می ماند که می تواند جا را برای غلامی و نادری و یک بازیکن دیگر باز کند.

* زیر 25 سال

  فعلا نام 4 بازیکن در این فهرست دیده می‌شود: صالح حردانی، متین کریم‌زاده، رضا آذری و ابوالفضل جلالی. همانطور که گفتیم محمد محبی هم احتمالا به این نفرات اضافه می‌شود. اگر استقلال تنها یک خارجی جذب کند، امکان حضور آمانوف هم در این فهرست خواهد بود منوط به اینکه نامش در لیگ قبلی جزو لیست بزرگسالان نبوده باشد. البته نباید فراموش کرد که جز حردانی، 3 نفر دیگر 24 ساله هستند و شاید تاریخ تولدشان برای فصل بعد، اجازه حضور در این لیست را ندهد. در این صورت، باید وارد فهرست بزرگسالان شوند که خودش، قصه جدیدی را برای استقلال ایجاد خواهد کرد. آرش داجلیری در صورت برگشت و گرفتن تایید نهایی از ساپینتو باید وارد این لیست شود. به این نکته هم باید توجه کرد که گویا آبی‌ها در فصل قبل نام جلالی را در لیست بزرگسالان وارد کرده‌اند که اگر تایید شود، نمی‌توان او را به فهرست زیر 25 سال انتقال داد که البته تایید شده نیست.

* زیر 23 سال

  استقلال برای این فهرست که آینده باشگاه هستند، نقشه‌های زیادی دارد. فعلا 9 بازیکن در این فهرست قرار دارند: علیرضا رضایی، سینا سعیدی‌فر، محمدجواد به‌آفرین، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، امیرحسین حسین‌زاده، امیرعلی صادقی، سبحان خاقانی و فردین رابط. بین همه بازیکنان زیر 23 سال حسین زاده هوای رفتن دارد. امیرعلی صادقی با ماجرای سایپا دست به گریبان شده و باید دید می تواند در استقلال بماند یا نه. با سبحان خاقانی که 4 فصل تمدید شده و البته فردین رابط هم به استقلال بازگشته و باید دید باز هم قرضی داده می شود یا نه. البته عرفان باقری احتمالا جدیدترین مهمان این لیست خواهد بود. کسی که وارد ساختمان باشگاه پرسپولیس شد اما گفته شد پنج ساله با پرسپولیس بسته است اما چون فسخش غیرموجه بود و با استقلال قرارداد داشت، مجبور شد برگردد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470