10 نکته از نقل و انتقالات استقلال؛ ساعت شلوغی!

10 نکته از نقل و انتقالات استقلال؛ ساعت شلوغی!

پایگاه خبری فوتبالی- اعتراض هواداران و پیشکسوتان استقلال بالاخره جواب داد و آجورلو و هیات همراهش تصمیم گرفتند بیشتر از قبل به باشگاه و روندش توجه کرده و فعلا به «حال» نظر داشته باشند و بیخیال «آینده» شوند.

به گزارش فوتبالی، خروجی جلسه هیات مدیره (همان جلسه‌ای که آجورلو حاضر نشد درباره‌اش کلمه‌ای، حرف بزند و بازهم احترامش به رسانه و هواداران را نشان داد!) به علاوه فعل و انفعال مالی بین باشگاه و بانک شهر (خبر این است که بانک شهر به هر 2 باشگاه سرخابی مبلغ 20 میلیارد وام یا قرض داده است)، رویه فصل نقل و انتقالات را تغییر داد که استارتش با تمدید 500+400 هزار دلاری قرارداد سیلوا برای 2 سال خورد.

* کاوه رضایی

گفته می‌شود بعد از سر و کله زدن‌های فراوان، دو طرف برای بستن قرارداد 1+1 ساله به توافق رسیده‌اند. از این قراردادهای یک به علاوه یک در فوتبال ایران زیاد سراغ داریم. در حقیقت قرارداد یک ساله است اما اگر برای کاوه رضایی و ایجنتش ارزش داشت سال دوم هم در استقلال می‌ماند. در حقیقت رضایی حاضر نیست با هیچ تیم ایرانی‌ای بیشتر از یک سال قرارداد ببندد چون هدفش بودن جلوی چشم اسکوچیچ در سال جام جهانی است و سپس بازهم برگشتن به اروپا تحت هر شرایطی. 

 پیش‌بینی: رونمایی رسمی از رضایی قطعی نیست چون او باید تست‌های پزشکی لازم را در ایفمارک بدهد و در صورت تایید، استقلالی خواهد شد. مصدومیت شکستگی نازک نی‌اش به گفته نزدیکان رضایی خوب شده اما باید او در ایفمارک تست بدهد.

* علی کریمی

  هم استقلال به حضورش علاقه‌مند است و هم خودش ولی قصه اینجاست که هیچکدام از طرفین، تصمیم‌گیر نهایی نیستند. نام کریمی در لیست پیش‌فصل کایسری‌اسپور دیده می‌شود و او باید فعلا پیراهن این تیم را به تن کند.

پیش‌بینی: ترافیک بازیکن در پست او، راضی کردن کایسری‌اسپور که قطعا تقاضای مالی حداقل 300 هزار دلاری دارد، لیست بازیکنان بزرگسال استقلال. بعید است کریمی را فصل بعد با پیراهن استقلال ببینیم. البته او مصدومیتهای ریزی هم دارد. شاید هم سر از سپاهان درآورد!

* کوین یامگا

همانقدر که استقلال به حضور او خوشبین است، خودش به نبودنش اعتقاد دارد. استقلال در فصل قبل برای پرداخت مطالبات مالی یامگا، بارها به مشکل خورد و حقوق این بازیکن، دیر پرداخت شد. یامگا و مدیربرنامه‌هایش تلاش می‌کنند با این اتفاق، قرارداد این فصلش را فسخ کنند. مشکل اما اینجاست که آنها به استقلال بابت این موضوع اخطار قانونی نداده‌ بودند.

پیش‌بینی: فقط باید منتظر سرانجام کار ماند. درباره یامگا هیچ چیز قطعی نیست و حتی این احتمال وجود دارد که کار به فیفا کشیده شود. باید دید حق با کدام طرف است. 

* عارف غلامی

گفته می‌شود پیشنهادی از لیگ ستارگان قطر دارد با یک قیمت خوب و یک پیشنهاد نه‌چندان رسمی از پرتغال با رقمی بسیار نازل. استقلال خواهان ادامه حضورش است ولی احتمالا مذاکرات طرفین طولانی خواهد بود؛ علت؟ مدت قرارداد! باشگاه قطعا زیربار قرارداد یک ساله یعنی درخواست اصلی غلامی نخواهد رفت. 

پیش‌بینی: غلامی به احتمال بسیار زیاد در استقلال ماندنی خواهد شد چون ترجیح می‌دهد در سال جام جهانی، هم جلوی چشمان اسکوچیچ باشد و هم در تیمی که «آوراژ» رسانه‌ای داشته باشد.

* امیرحسین حسین‌زاده

بند جدایی 250 هزار دلاری در قراردادش دارد و چون از حضور در لیست تیم ملی برای جام جهانی تا حدود زیادی مطمئن است، همه تلاشش را می‌کند تا راهی اروپا شود. استقلال فعلا با خروجش موافقت نکرده و البته هنوز هم درخواست رسمی شارلوا هم نرسیده اما به زودی می رسد. حسین‌زاده چون با استقلال قرارداد دارد (حتی با بند فسخ)، بازیکن این تیم است و باید هر پیشنهادی به باشگاه ارسال شود.

 پیش‌بینی: استقلال به شرط جذب بازیکن جانشین (مثل محبی یا هافبک بازیساز خارجی) و رسیدن پیشنهاد رسمی باشگاه بلژیکی، با رفتن حسین‌زاده موافقت می‌کند. این 250 هزار دلار حق فسخ هم برای خرید جانشین شماره 99 هزینه می‌شود.

* وریا غفوری

درباره غفوری زیاد نوشته‌ایم. گفته شده قرارداد او با فولاد فقط امضای طرفین را کم دارد ولی حتی نکونام هم علاقه‌مند است غفوری به فوتبالش در پیراهن استقلال پایان بدهد. شایعه اول این است که نام کاپیتان در لیست بازیکنان مورد تایید ساپینتو قرار دارد. شایعه دوم این است که برخی از پیشکسوتان استقلال که یارگیری تیم زیرنظرشان انجام شده و مشاوران آجورلو هستند، به مدیرعامل استقلال گفته‌اند ماندن غفوری به نفع همه است اما حالا این غفوری است که نمی‌خواهد بماند.

 پیش‌بینی: شاید باشگاه استقلال درباره وریا درنهایت با یک حرکت رونالدینیویی همه را غافلگیر کند و کاپیتان ماندنی شود که احتمالش خیلی کم است. شاید وریا با پیراهن فولاد عکس گرفت و به این تیم رفت و شاید هم نیم فصل و حتی یک فصل هم بیرون ماند!

* محمد نادری

 با نادری فقط یک بار شخص آجورلو آن هم در روز پیوستن دانشگر به سپاهان تماس گرفته شده و بعدش دیگر هیچ تماسی از طرف باشگاه با او گرفته نشده است. البته نادری بازیکن آزاد است و فعلا هم عجله‌ای برای انتخاب تیم بعدی‌اش ندارد اما او بازی در استقلال را دوست دارد و اگر استقلال اوکی نشد دنبال پیشنهاد خارجی آن هم در صورت داشتن خواهد رفت.

پیش‌بینی: استقلال اول به دنبال تعیین تکلیف جلالی خواهد بود و اگر او را از دست بدهد، قطعا برای جذب نادری اقدام می‌کند. در غیر این صورت، لیست بازیکنان بزرگسال احتمالا جلوی استقلالی شدن نادری را در این فصل خواهد گرفت. چون ساپینتو می خواهد چهاردفاعه بازی کند. احتمالا در صورت ماندن غلامی و درست شدن کار مرادمند، استقلال نادری را نخواهد.

* محمد محبی

گفته شده توافق مثلث محبی، استقلال و سانتاکلارا نهایی شده است. استقلال قرار است بابت رضایتنامه محبی 400 هزار یورو به باشگاه پرتغالی بدهد البته در 3 قسط. قسط اول هم طبق توافق طرفین، روز جمعه همین هفته به حساب سانتاکلارا واریز می‌شود و باشگاه پرتغالی بعد از اعلام وصول، محبی را به استقلال قرض می‌دهد البته با قرار دادن بند خرید!

پیش‌بینی: اگر اتفاق عجیب و غریبی نیفتد، محبی فصل بعد با پیراهن استقلال در لیگ برتر بازی خواهد کرد. باز هم داستان گرفتن بازیکن ایرانی از باشگاه خارجی به صورت قرضی و از دست رفتن ارز و عدم نظارت بر این ماجراها را شاهد خواهیم بود.

* ابوالفضل جلالی و امیرعلی صادقی

  هر 2 بازیکن علاقه‌مند به ادامه حضور در استقلال هستند. بنابراین باید منتظر مذاکرات بین 2 باشگاه بود. استقلال معتقد است در زمان مقرر به تعهداتش عمل کرده آنهم 2 بار و استدلال باشگاه سایپا هم این است که وقتی مرحله اول پول واریزی، برگشت خورد استقلال بایستی از آنها، شماره حساب جدید درخواست می‌کرده نه‌اینکه بازهم به همان حساب، پول واریز کند.

پیش‌بینی: استقلال کمی سر کیسه را شل می‌کند و سایپای لیگ یکی هم کمی از خواسته‌اش پایین می‌آید و قصه با خوبی و خوشی به پایان می‌رسد و هر 2 نفر در استقلال ماندنی می‌شوند.

* تمرین

  قرار این بود که از فردا تمرین استقلال شروع شود. اما سم‌پاشی زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب شاید درنهایت باعث شود اولین جلسه تمرینی مدافع عنوان قهرمانی پنجشنبه یا هفته آینده برگزار شود.

پیش‌بینی: استقلال از روز شروع تمریناتش تا روز اولین بازی در لیگ 22، 37 روز وقت دارد که زمان لازم و کافی برای آمادگی کامل نیست. به نظر می رسد استقلال این فصل را هم مثل دوران استراماچونی با بدن‌های سنگین، استارت می‌زند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی