گزارش فنی/ استقلال در نقل و انتقالات؛ 1+2 خروجی

گزارش فنی/ استقلال در نقل و انتقالات؛ 1+2 خروجی

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال با نشستن روی پله دوم جدول و کسب قهرمانی سوپرجام، راهی تعطیلات زمستانی شد. 

طبق خبرهایی که به فوتبالی رسیده، در آخرین جلسه بین سرمربی و مدیرعامل، ساپینتو خواهان تقویت تیمش شد و در این راه، لیست خروجی‌اش را هم به فتح‌الله‌زاده داده است. لیستی که ظاهرا فتح‌الله‌زاده قول داده آن را برای ساپینتو بگیرد.

* سجاد شهباززاده

اتفاق لیگ هفدهم برای شماره 10 تکرار شد. شهباززاده در آن فصل، از ترکیه برگشت و دوباره به استقلال پیوست. اما او زیرنظر منصوریان و شفر، روزهای خوبی را سپری نکرد. شماره 10 هرگز موفق به زدن گل نشد و درنهایت بعد از 10 بازی، به دلیل مصدومیت رفتنی و راهی قطر شد. گفته شد شهباززاده این فصل، انتخاب اول ساپینتو بوده اما برخی خبرها گفتند او انتخاب اقوام!برخی مدیران سابق بوده است. گل نزدن و نمایش عجیب شهباززاده برابر نساجی، او را به نیمکت استقلال چسباند و حتی این خبر آمد که ساپینتو به خاطر جذب شهباززاده، از مدیران وقت گلایه هم کرده است. در هر حال با موج اخبار پیوستن شهباززاده به پرسپولیس، او در نهایت سر از استقلال درآورد. 

بعدها مشخص شد که یحیی گل‌محمدی هم او را نمی خواسته و هدف از امواج خبری پیوستن او به پرسپولیس، تحریک مدیران استقلال برای توافق هر چه زودتر با شهباززاده بوده است. نزول شهباززاده در استقلال، با توجه به درخشش امیرارسلان مطهری، نام شهباززاده را در فهرست خروج قرار داد. مقصد او شاید تراکتوری باشد که بعد از جام جهانی، باید بدون کاوه رضایی به مسیرش ادامه بدهد. شهباززاده تنها در یک صورت، استقلالی خواهد ماند: ادامه دوران مصدومیت رمضانی که احتمالش زیاد نیست. خبرها حاکی از آن است که کاوه رضایی به استقلال بازمی گردد و شهباززاده به جای او شاگرد بردیف می شود. 

* عزیزبک آمانوف

یک پاس کلیدی در 3 دقیقه؛ این آمار هم ساپینتو را راضی نکرد تا درنهایت نام هافبک ازبک در فهرست خروج قرار گیرد. مشکل استقلال این است که می‌خواهد آمانوف را بفروشد و قصد قرض دادنش را ندارد. قیمت هافبک ازبک بالاست و احتمال پیدا شدن مشتری داخلی، بسیار کم. تیمهای اماراتی از جمله اتحاد کلبا، خواهان آمانوف هستند.

جانشین آمانوف، یک هافبک طراح است که اگر نمونه خارجی‌اش با قیمت مناسب پیدا نشود، آنگاه استقلال به سراغ علی کریمی خواهد رفت. این تازه ترین گمانه ای است که در این باره مطرح شده و باید دید به حقیقت می پیوندد یا نه. آمانوف در تمرینات هم نمایش خوبی دارد اما ساپینتو زیاد به او اعتقاد ندارد. برخی می گویند آمانوف طبق سلیقه ساپینتو بازی نمی کند.

* سیاوش یزدانی

سیاوش یزدانی برخلاف شهباززاده و آمانوف، در لیست قطعی خروج نیست. او فقط در شرایطی استقلال را ترک می‌کند که فتح‌الله‌زاده به قولش عمل کند؛ خرید یک مدافع برای ساپینتو. استقلال قطعا در نقل و انتقالات زمستانی، دوباره به سراغ سامان فلاح خواهد رفت ولی اینکه قدرت جذب این مدافع را داشته باشد، هنوز معلوم نیست.

 استقلال بلافاصله بعد از جذب یک مدافع، با یزدانی وداع می‌کند. یزدانی افت عجیبی کرده و البته خودش هم این افت را باور ندارد. 

* و دیگران

تغییرات نیم‌فصل فقط به لیست 20 بازیکن بزرگسال استقلال، محدود نمی‌شود. ساپینتو خواهان خلوت شدن تمرین تیمش است و این یعنی افزایش احتمال خروج قرضی امثال حامدی‌فر (که با توجه به حضور چشمی، مهدی‌پور، نیک‌نفس، مهری و رضاوند، فرصت بازی پیدا نخواهد کرد) و خریدی بود که ساپینتو هم به نظر از آن بی خبر و ناراضی بود درست مثل زواری (که بیشتر دوران استقلالی بودنش را به صورت افقی در کلینیک، سپری کرد و در تمرینات کمتر به صورت عمودی حاضر می شد!) در همین ماجرا! البته بعید نیست استقلال جوان دیگرش را هم قرض بدهد: امیرعلی صادقی. صادقی که در تمرینات فوق العاده عمل می کند اما مربیان استقلال چه حالا و چه در گذشته به او بازی نمی دهند تا کیفیتش را به نمایش بگذارد. البته صادقی جوان آینده داری است و کی روش هم به او علاقه ویژه ای دارد اما فقط باید به او بازی برسد تا کیفیتش را نشان دهد. او در تیم امید ایران یکی از ارکان سیستم هجومی مهدی مهدوی کیا بود و برای تیم امید هم در هجوم نقش مهمی ایفا می کرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی