احتمال حذف اسپانیا از یورو 2020 وجود دارد؟

احتمال حذف اسپانیا از یورو 2020 وجود دارد؟

پایگاه خبری فوتبالی - پروتکل یوفا برای حضور هواداران یا بازیکنان در بازیهای یورو کاملا مشخص است : یا باید نتیجه تست کرونا منفی شود یا این که واکسیناسیون صورت بگیرد.

به گزارش فوتبالی، پس از مثبت شدن تست کرونای بوسکتس کل بازیکنان تیم ملی اسپانیا به قرنطینه رفته اند و حالا تا پیش از بازی با سوئد به صورت مداوم کل اردو تست می دهند تا جلوی شیوع بیشتر بیماری گرفته شود.

تیم ملی اسپانیا این روزها در کمپ خود در منطقه لاس روزاس در قرنطینه به سر می برد اما باید دید که در روزهای آینده تست شخص دیگری هم مثبت می شود یا نه.

از سویی به نظر می رسد که لوئیز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا هم مرتکب یک اشتباه فاحش شده است. در حقیقت یوفا به خاطر کرونا به تیم ها اجازه داده بود که 26 نفر  را در لیست قرار بدهند اما انریکه فقط 24 نفر را در لیست قرار داد و حالا آنها حق ندارند که تعداد نفرات حاضر در لیست را بیشتر کنند. در حقیقت اگر بوسکتس خط بخورد، می توانند جایگزینی برای وی در لیست قرار بدهند اما نمی توانند تعداد نفرات حاضر را از این بیشتر کنند.

اعضای تیم ملی اسپانیا امروز دوباره تست کرونا می دهند که این روند تا زمان اولین بازی در یورو به صورت مداوم و روزانه ادامه خواهد داشت. اگر به جز بوسکتس فرد دیگری مبتلا نشود، مشکلی وجود ندارد اما اگر روند ابتلا شدت بگیرد و افراد بیشتری مبتلا شوند احتمال حذف اسپانیا از یورو وجود دارد. 

از سویی فدراسیون فوتبال اسپانیا از این که وزیر بهداشت اسپانیا به درخواست آنها برای واکسیناسیون بازیکنان توجهی نکرده به شدت دلخور است.

4125