مظفری: تیم داوری بازی ذوب‌آهن 2 اشتباه تاثیرگذار داشت/ فشار هیات‌ها بر روی داوری زیاد است

مظفری: تیم داوری بازی ذوب‌آهن 2 اشتباه تاثیرگذار داشت/ فشار هیات‌ها بر روی داوری زیاد است

خبرگزاری فوتبالی - کارشناس داوری گفت: در بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی، تیم داوری 2 اشتباه تاثیرگذار داشت که ذوب‌آهن ضرر کرد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، نوید مظفری کارشناس داوری درباره بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی گفت: تیم داوری مرتکب 2 اشتباه تاثیر گذار شد، اول اشتباه آفساید، دوم گل درست ذوب‌آهن که داوری خطای هند گرفت. این 2 اشتباه باعث ضرر به ذوب‌آهن شد.

مظفری ادامه داد: تیم داوری هم باید محروم شود اما با این محرومیت مشکل حل نمی‌شود. باید دنبال این موضوع برویم که چرا این مشکلات پیش می‌آید. من این بازی را کامل دیدم. هر 3 پنالتی اعلام شده درست بود، 90 درصد خطاهای اعلام هم به درستی بود بنابراین نمی‌توان عملکرد او را زیر سوال برد. تهمت زدن به تیم داوری درست نیست.

این کارشناس داوری درباره اینکه باید جلوی این مسائل گرفته شود، عنوان کرد: نمی‌توان همه چیز را زیر سوال برد. اگر سیستم نظارتی درستی داشته باشیم این مشکلات حل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ما داور زیاد داریم، گفت: افرادی که در هیات رئیسه انتخاب می‌شوند توسط روسای هیات‌ها به آنها رای داده می‌شود بنابراین هیات‌ها انتظار دارند داور آنها به کلاس داوری دعوت شود و در نهایت هم به آنها قضاوت داده شود در غیر اینصورت هیات رئیسه از سوی هیات‌ها پشتیبانی نمی‌شود. کامرانی‌فر تلاش کرد تعداد داوران را کم کند اما به خاطر فشاری که از هیات‌ها وارد شد نتوانست این کار را انجام دهد.

مظفری با بیان اینکه VAR درمان کامل مشکل داوری نخواهد بود، گفت: این سیتسم اشتباهات را کم می‌کند اما در اینجا هم یک انسان صحنه‌ها را می‌بیند و نظر می‌دهد.

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، درباره اینکه اشتباهات بسیار فاحش است، اظهار داشت: ما زیرساخت لازم را نداریم و هزینه هم نمی‌کنیم. باید ساختار داوری را به طور کامل تغییر دهیم در این صورت نتایج آن را خواهیم دید.

6968