کارشناسی داوری ذوب‌آهن و پرسپولیس از منظر سلیمانی

کارشناسی داوری ذوب‌آهن و پرسپولیس از منظر سلیمانی

پایگاه خبری فوتبالی- حیدر سلیمانی معتقد است گل پرسپولیس به درستی به ثمر رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در عصر روز دوشنبه، با نتیجه ۳ بر صفر ذوب آهن را شکست داد و راهی مرحله یک چهار نهایی شد. در این دیدار که قضاوت آن بر عهده موعود بنیادی‌فر بود، مهدی عبدی (۲ بار) و وحید امیری برای سرخ‌ها گلزنی کردند.
حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در خصوص قضاوت بنیادی‌فر در این دیدار گفت: این داور بین‌المللی قضاوت خوبی به نمایش گذاشت و اخطارها و تصمیماتش صحیح بودند. سرعت عمل او در صحنه‌ها مناسب بود و همکاری خوبی نیز با کمک‌هایش داشت. البته اتفاق خاصی هم در بازی رخ نداد و تنها دو صحنه حساس در نیمه نخست روی داد که بنیادی‌فر در هر دو صحنه تصمیم درست را گرفت.

وی ادامه داد: در صحنه گل اول پرسپولیس، خطایی روی مدافع ذوب‌آهن صورت نگرفت و ادامه بازی درست بود و در نتیجه گل قرمزپوشان سالم بود. دقایقی بعد خالقی‌فر درون محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که داور به خاطر شبیه‌سازی به او کارت زرد نشان داد. این تصمیم بنیادی‌فر هم درست بود زیرا با وجود این که دست مدافع پرسپولیس روی خالقی‌فر بود، "هل دادن" صورت نگرفته بود و در نتیجه خطا نبود.

6641