به مناسبت تولد آنتوان گریزمان؛ شازده کوچولو

به مناسبت تولد آنتوان گریزمان؛ شازده کوچولو

پایگاه خری فوتبالی - امروز تولد ۲۹ سالگی آنتوان گریزمان است.
به گزارش فوتبالی، ۲۹ سال پیش در چنین روزی پسری به دنیا آمد که پدری سیاستمدار و مادری پرستار او را به خاطر علاقه به آنتوان دوسنت اگزوپری «آنتوان» نامیدند و عجیب آنکه لقبش بعدها پتی پرینس یا همان «شازده کوچولو» شد. پسری عاشق زیدان و آنری در سال ۹۸ که پیراهن آبی رنگ فرانسه‌ خودش را پوشید تا از ستارگان مورد علاقه‌اش امضا بگیرد. امروز اما کودکان زیادی پوسترهای او را روی دیوار اتاقشان می‌زنند. شاید این چرخه تکرار شد و ستاره سوم فرانسه توسط کسی به دست آمد که حالا از گریزی امضا می‌گیرد.
طرفدار لیون بود اما در آکادمی این تیم قبول نشد تا با استفاده از شهرت پدر  به تیم محل زندگی‌اش ماکون بپیوندد، چییزی شبیه به پارتی بازی و بعدها با درخشش در لباس موت‌پولیه در یک دیدار تدارکاتی با PSG  چشم سوسیه‌دادی‌ها را بگیرد و به اسپانیا کوچ کند و داستان زندگی‌اش را بسازد.
خواهرش از بازماندگان حادثه تروریستی تئاتر بتکلان در نوامبر سال ۲۰۱۵ است. همان زمانی که آنتوان سرباز تیم ملی بود و با لباس خروس‌ها مقابل آلمان بازی می‌کرد تا با مصاحبه بعد از بازی‌اش نشان دهد چقدر به فرانسه ارق دارد:خدا را شکر که خواهرم نجات پیدا کرد اما تمام فکرم پیش قربانیان است.
بی‌حاشیه‌ است و این مسئله را می‌توان حضور یک روانشناس در کنارش دانست. اریکا. همسرش که همیشه حامی او بوده. گریزی یک‌بار پس از گلزنی تولد او را با نوشته‌ای طنز تبریک گفت تا صمیمیتشان را به همه نشان دهد: «تولدت مبارک چاقالو!» این نوشته آن‌قدر عحیب بود که لالیگا  او را ۵۲۰ یورو جریمه کرد اما برای او اهمیت نداشت. مثل الگویش دیوید بکهام که همیشه لباس پوشیدن و مدل موهایش را مانند او درست می‌کرده و شماره هفت می‌پوشیده، در پایان روز برای او سه نفر اهمیت دارند. میا دخترش، آمارو پسرش و اریکا همراهش. خانواده همه‌چیز اوست.

1101