تاکتیک جالب هانسی فلیک برای رفع مشکل خط دفاعی بارسلونا

تاکتیک جالب هانسی فلیک برای رفع مشکل خط دفاعی بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی- هانسی فلیک برای حل معضل فضای خالی پشت مدافعان روی آفسایدگیری خط دفاعی تیمش کار کرده و این تاکتیک تا به حال جواب داده است.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا یکی از هجومی‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپا است. خط دفاعی بارسلونا برای حفظ فشار روی تیم حریف بسیار بالا بازی می‌کند و فاصله زیادی تا دروازه خودی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا مهاجمان تیم حریف فضای زیادی پشت سر مدافعان بارسلونا در اختیار داشته باشند. اوساسونا در هفته هشتم لالیگا با استفاده از همین فضای خالی توانست بارسلونا را زمین‌گیر کند و با چهار گل بلوگرانا را شکست داد.

اما بارسلونا در دیگر بازی‌های لالیگایی از این نقطه ضربه نخورد. روز گذشته دپورتیوو آلاوز 11 بار در دام آفساید مدافعان بارسا گیر افتاد. این تیم دو بار دروازه ایناکی پنیا را باز کرد که هر دو بار به دلیل حضور بازیکنان آلاوز در آفساید گل‌ها مردود شدند. همچنین ویارئال نیز دو مرتبه در شرایط آفساید دروازه بارسلونا را باز کرد.

حالا بارسلونا در این فصل یک آمار جالب ثبت کرده است. آن‌ها 61 بار تیم حریف را در تله آفساید گیر انداختند. نکته جالب این است که تیم دوم لالیگا از این نظر اوساسونا است با 25 آفسایدگیری. این نشان می‌دهد که فلیک و کادر فنی بارسا روی این تاکتیک کار کرده‌اند تا به این نحو مساله فضای خالی پشت سر مدافعان حل شود.

1428