دروازه‌بان جذاب مکزیک گزینه جانشینی بیرانوند شد

دروازه‌بان جذاب مکزیک گزینه جانشینی بیرانوند شد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس برای جانشینی بیرانوند به دروازه‌بان‌های خارجی هم فکر می‌کند.

به گزارش فوتبالی، جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و انتقالش به تراکتور یکی از عجیب‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر فوتبال باشگاهی در ایران است. بیرانوند که با پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد داشت آن را به صورت یکطرفه فسخ کرد و به تراکتور رفت. البته پرسپولیس هم از بیرو و هم از تراکتور شکایت کرده است.

از آنجا که خیلی‌ها فکر می‌کردند بیرانوند تا انتهای دوران بازی‌اش در پرسپولیس خواهد ماند هیچ کس به این که فردی جز او دروازه‌بان پرسپولیس باشد فکر نمی‌کرد. برای همین هم یافتن یک جانشین برای بیرانوند بسیار کار سختی است.

پرسپولیس چند گزینه داخلی داشت اما واقعیت این است که گزینه‌های داخلی مد نظر پرسپولیس همگی قرارداد دارند. برای همین پرسپولیس به موازات بررسی و مذاکره با گزینه‌های داخلی، چند گزینه خارجی را هم رصد می‌کند. 

یکی از عجیب‌ترین و در  عین حال جذاب‌ترین گزینه‌ها، گیلرمو اوچوا دروازه‌بان نام‌آشنای مکزیکی است. سنگربان باتجربه مکزیکی در ۳۹ سالگی همچنان در سطح اول فوتبال اروپا حضور دارد و فصل گذشته هم سنگربان شماره یک سالرنیتانا در سری A بود. هر چند تیم او در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کرد و اوچوا هم به همین دلیل اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود.

این که این گزینه چقدر برای پرسپولیس جدی است یک بحث است و این اوچوا اصولا تمایلی به حضور در فوتبال ایران دارد یک بحث دیگر است. نکته مهم البته سن و سال بالای اوچوا است که کمی نگران کننده است اما قیمت مناسب او که تقریبا همطراز با بازیکنان ایرانی است یک پوئن مثبت محسوب می‌شود. 

اینکه خبر علاقه پرسپولیسی‌ها به این بازیکن تا چه اندازه جدی است، باید منتظر روزهای آینده ماند. شاید سن و سال اوچوا این نکته را القا کند دوران بازی وی رو به پایان است اما قیمت او تقریبا اندازه یک بازیکن ایرانی محاسبه می‌شود و می‌تواند گزینه خوبی برای کوتاه مدت باشد.

اوچوا با وجود قد  نه چندان بلندش یک دروازه‌بان فوق‌العاده است. ۱۵۰ بازی ملی با پیراهن تیم ملی مکزیک و درخشش در جام‌های جهانی در کنار کسب جامهای مختلف، اوچوا را به یک چهره بین المللی تبدیل کرده. اوچوا با ۵ حضور در جام جهانی جزو رکوردداران تاریخ محسوب می‌شود.

1359