نفر به نفر با تیم ملی برابر قرقیزستان؛ بیشتر از کمی تا حدودی ناامیدکننده!

نفر به نفر با تیم ملی برابر قرقیزستان؛ بیشتر از کمی تا حدودی ناامیدکننده!

پایگاه خبری فوتبالی- برد یک بر صفر برابر قرقیزستان، نتیجه‌ای ناامیدکننده بود و در دومین بازی ملی پیاپی، باعث اعتراض تماشاگران شد. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در اولین گام راند پایانی مقدماتی جام جهانی 2026، فاصله‌ای بعید با روزهای خوب جام ملتها داشت.

ضعف عجیب در زدن ضربات آخر با حضور کلکسیونی از لژیونرها، به شدت توی ذوق می‌زد. هرچند وقتی به یاد بیاوریم که کره جنوبی برابر فلسطین متوقف شد، استرالیا به بحرین باخت و قهرمان جام ملتها هم برد یک صفر را با باخت 3 یک عوض کرد، همین برد حداقلی هم جای شکر دارد.

* علیرضا بیرانوند/ 7

  سوپرواکنش او بود که تیم ملی را در بازی نگه داشت؛ یک واکنش سریع با دست مخالف که آن جلو آمدن بی‌حساب و کتاب نیمه اول را پوشاند.

* آریا یوسفی/ 6

  درخشان تا لحظه ارسال پاس نهایی؛ یوسفی همچنان در امور هجومی، توانمند است ولی در فاز دفاعی، نیاز دارد بهتر باشد تا بتواند همچنان فیکس بماند.

* امین حزباوی/ 5

  سر به هوا بود و همچنان سر به هوا هست؛ بعد از عدم یارگیری‌اش، کاملا از نظر اعتماد به نفس به مشکل خورد و پاس‌هایش را هم دقیق نداد.

* شجاع خیل‌زاده/ 5

  رهبر خط دفاعی که اینقدر اشتباه کند، قصه پایانی خوش نباید داشته باشد. او، مامور مهار شماره 7 حریف بود ولی در صحنه ویژه نیمه دوم، او را گم کرد.

* میلاد محمدی/ 5

  همچنان نمی‌توان روی حضورش در فاز هجومی، حساب کرد هرچند در فاز دفاعی، به ندرت اشتباه می‌کند. محمدی هنوز نمی‌داند می‌شود با توپ مورب هم حرکت کرد.

* علی قلی‌زاده/ 5

  فانتزی او به درد تیم ملی نخورد. او به عنوان بازیکن سمت راست تیم ملی در نیمه زمین حریف، نتوانست حرکت ویژه‌ای انجام دهد و یک موقعیت مسلم را هم به آسمان فرستاد.

* سامان قدوس/ 4

  نمودار اکیدا نزولی بعد از نمایش درخشان برابر فلسطین در جام ملتها، ادامه دارد. شماره 14 به عنوان بازیساز اصلی تیم ملی، به ندرت در جریان بازی بود.

* امید نورافکن/ 7

  احتمالا بهترین بازیکن زمین با تاثیرگذاری ویژه روی گل و ضربه‌ای که به تیر عمودی زد. نورافکن اما به عنوان هافبک دفاعی، نمره خوبی نمی‌گیرد.

* مهدی قایدی/ 4

  روی این چمن و با این وضعیت بازی، قایدی دیده نخواهد شد. زوج او و محمدی، کمتر به هم پاس دادند. شماره 10 فقط کمی بیشتر از قدوس در جریان بازی حضور داشت.

* مهدی طارمی/ 7

  یک الگوی مناسب برای همه آنهایی که در زمین بودند؛ شماره 9 بی‌امان دوید و از همه آنچه داشت برای جلو رفتن استفاده کرد و گل هم زد. 

* سردار آزمون/ 5

  شوتهایش به طرز عجیبی راهی آسمان می‌شد و جایی در چارچوب نداشت ولی هوش بالایش در چند صحنه به کمک تیم ملی آمد وقتی با حرکت بدون توپ، فضاسازی می‌کرد.

* صالح حردانی/ 5

  نیمکت‌نشینی در سپاهان، کار خودش را کرده است. حردانی در دقایق حضورش، تنها تلاش کرد از قدرت بدنی‌اش برای متوقف کردن بازیکنان حریف سود ببرد.

* علیرضا جهانبخش/ 4

  نتیجه تیم نداشتن و خوب تمرین نکردن یعنی کاپیتان جهانبخش که آشکارا خارج از فرم بازی است. نه خوب پاس داد، نه خوب ضربه زد و نه اصلا کاری انجام داد.

* مهدی ترابی/ 6

  یک تعویض خوب که باعث شد سمت چپ زمین، بهتر شده و بیشتر در جریان بازی قرار بگیرد. ترابی با این نمایش لایق حضور در ترکیب اصلی است.

* سعید عزت‌اللهی/ 5

  صحنه‌ای که بدون هیچ فعل و انفعالی روی زمین افتاد و توپ را از دست داد، ثابت کرد مصدومیت باعث شده شماره 6 از خودش، فاصله‌ای زیاد بگیرد.

* شهریار مغانلو/ 4

  یک تکل خوب زد، یک خطا کرد و دیگر هیچ. مغانلو هنوز نتوانسته در پیراهن تیم ملی، خودش و توانایی‌هایش را ثابت کند و فرصتش هم در حال تمام شدن است.

* امیر قلعه‌نویی/ 4

  با فریاد زدن کنار زمین می‌شد استقلال را در لیگ‌های 3 و 4 و 5 تهییج کرد ولی حالا دو دهه بعد به چیزی بیشتر از فریاد زدن نیاز داریم مثل داشتن یک پازل تاکتیکیِ واقعی.

5390