آغاز دعوای طارمی با خداداد عزیزی؛ ماجرای صعود با یک "پا" به جام جهانی چیست؟

آغاز دعوای طارمی با خداداد عزیزی؛ ماجرای صعود با یک "پا" به جام جهانی چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از دیدار با قرقیزستان صحبت های جنجالی انجام داد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران درحالی موفق شد در اولین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 به 3 امتیاز برسد که پس از پایان بازی مهدی طارمی در نشست خبری صحبت های جنجالی انجام داد.

او گفت: چه انتظاری دارید؟ یک سوال دارم. مگر ما چند دوره پیاپی به جام جهانی نرفتیم، مگر در یک تورنمنت که هشت بازی دارد همه چیز به یک بازی وابسته است؟ الان کره که مساوی کرده بدترین تیم آسیاست؟ چون ما یک بر صفر بردیم بدترین تیم آسیا هستیم؟

طارمی در ادامه گفت: با این امکانات و تجهیزات افتضاحی که به باشگاه‌ها می‌دهیم، چه انتظاری وجود دارد؟ خودتان می‌بینید. در ایران چند زمین خوب داریم؟ نداریم! از تیم ملی چه می‌خواهید؟ دوست‌مان در تلویزیون می‌گوید با یک دست و پا به جام جهانی می‌رویم؛ شما با دو دست و دو پا هم نرفتید! شما به زور دقیقه 90 و در پلی‌آف و آن داستان‌ها به جام جهانی رفتید. چهار دوره پیاپی تیم ملی به جام جهانی رفته ولی در کل تاریخ و 200 سال قبل از آن چهار بار نرفتید!

ماجرای این صحبت ها چیست؟ 

صحبت های طارمی به جملات خداداد عزیزی برمی گردد که اواسط تیرماه در گفت‌وگو با جواد خیابانی به زبان آورد. 

عزیزی در آن برنامه گفته بود: "به جزو 6 تیم اول آسیا، دیگر تیم های خوب آسیا جمعا یک تیم خوب نمی شوند و اگر به دوستان برنمی خورد، من حاضرم با تیم ملی 98 و با یک پا به مصاف قرقیزستان بروم و در ورزشگاه آزادی هم پیروز شوم. اگر نتوانیم قرقیزستان را ببریم باید در فوتبال را تخته کنیم."

درحال حاضر به نظر می رسد شکاف بزرگی بین بازیکنان تیم ملی و فوتبالدوستان وجود دارد، زیرا در اواسط بازی با قرقیزستان، هواداران تیم ملی شعار می دادند و از سبک بازی ملی پوشان راضی نبودند.

البته صحبتهای خداداد و طارمی به نسبت صعود تیم ها به جام های جهانی و سهمیه آسیا باید بررسی شود چرا که در سالی که تیم ملی به جام جهانی ۹۸ صعود کرد، سهمیه آسیا با سهمیه فعلی آسیا متفاوت است.

گفتنی است در جام های جهانی 1994 و 1998 سهمیه تیم های آسیایی صعود کرده به جام جهانی درحالی ۲ و ۴ سهمیه بود که در سال 2014 چهار سهمیه و 2018 پنج سهمیه و 2022 شش سهمیه جام جهانی به آسیا اختصاص یافت و این عدد برای جام جهانی 2026 هشت و نیم سهمیه است.

8813